ROcktavia
Szöveges ítélet
Mielőtt még valaki azt írná, hogy azért tudok jókat írni, mert csak ezt a márkát ismerem, közlöm, hogy bár a Skodákból szinte mindegyik előfordult már a családban, ismerem a Peugeot 106, 206, Opel Corsa, Honda Jazz, Citroen C3 modelleket is, hogy a Trabantról vagy a Marutiról már ne is beszéljek.
A külseje:
Nekem nagyon tetszik - ezért is döntöttem mellette. Kevés de markáns változás van a régihez képest, határozottabb a vonalvezetése, nagyobb lámpái vannak és külön érdekes a hátsó lámpa tervezése. Ez az első sötét autóm (viharkék metál fantázia nevet kapott), de eddig nincsenek rossz tapasztalataim vele.
Belseje:
Kimondottan tágas elől és hátul egyaránt. Tetszenek a kisebb nagyobb tárolórekeszek, amelyek szinte mindenhol megtalálhatók (első ajtókon nagy zseb, külön hellyel a másfél literes palacknak, első üléseken kisebb zsebek, a kormánytól balra egy irattartónak megfelelő méretű, zárt tároló, a műszerfal közepén lezárható tároló) A kesztyűtartója elegendő nagységú és hűthető (bár nem hiszem, hogy a kesztyűt vagy a térképet hűteni kellene - de vagy két fél literes üveg fektetve elfér)
A középkonzolba beépített Jumbo Box nemcsak (fölfelé-lefelé illetve előre-hátra állítható) könyöktámaszként, hanem egy fél literes flakon ügyes elhelyezésével hűtőként is szolgál. Van egy csatlakozó is benne, amire MP3 vagy vmi más hangeszköz is köthető.
A hátul utazók pakolási lehetősége egy kicsit korlátozottabb, de még ott is vannak oldalzsebek, illetve a középkonzol hátulján egy tárolórekesz található.
Az ülések elég kemények és nagyon jól tartanak. Nekem 4-500 km levezetése egyszerre sem tűnt megeröltetőnek vagy fárasztónak, talán annak is köszönhetően, hogy az ülést és a kormányt is négy irányban lehet állítani.
A pedálok jól elrendezettek, és visszatért a 120-as modellből ismert nagy gázpedál, amely a padlólemez aljához van rögzítve, kicsit könnytve a lábtartást. A baloldalon a kuplungtól balra egy majdnem merőleges lábpihentetőt is kialakítottak.
A műszerek, ellenőrző lámpák mind láthatóak, elérhetőek. Nagyon tetszik a mostanában divattá vált nagyképernyős MP3-as CD lejátszó kijelzője a középkonzolon. Nem tudom, miért panaszkodnak néhányan a CD hangzására , szerintem minden hangtartományt szépen kihoz, és gyönyörű, tiszta hangja van a nyolc (elöl-hátul négy) hangszórónak.
A hátsó utasok kényelméről a lehajtható könyöktámasz gondoskodik, amelyet még sízsákkal is meg lehet toldani, így nem kell a tetőcsomagtartóra szerelni a sítúrák alatt.
A csomagtartó óríási, akinek nagyobb kell, annak teherkocsit kellene vennie.
Motor:
Nem túl nagy teljesítményű, de egy családi autónak megfelelő menettulajdonságokkal bír. A kocsi tartósan képes 140-150-nel menni a pályán - noha én csak az előbbi számig szeretek eljutni, mert nem szeretném a benzinpénzt fényképekre fordítani :)). Ezt a sebességet azonban még erős emelkedőn is (pl. az M3-ason Pest felé a gödöllői emelkedőn) is képes tartani. (nem úgy, mint az 1.4-es Peugeot 206 sw, amelyik 90-re lassult a végére) 2500 fordulat fölött nagyon komoly húzása van.
Fogyasztása változó, országúton, 90-et tartva 6,5, pesti csúcsforgalomban (légkondival) 8,5, autópályán 140-nel 8 literes fogyasztást mértem (a fedélzeti számítógépen)
Nagyon praktikusak az ablaktörlők elől és hátul is nagyon klasszul törölnek.
Ja, motorháztető: 4,3 millás autóba már beszerelhettek volna egy teleszkópot is, hogy ne kézzel kelljen a pálcát rögzíteni.
A másik gond a motorházzal az, hogy nem tudom, mennyi víz van az ablakmosóban. Az édes kevés, ha az autópálya kellős közepén elkezd sípolni, hogy elfogyott a víz.
Még egy valami, ami nem tetszik: a 2007-ben gyártott autókban már a motor indításakor automatikusan bekapcsol a tompított fényszóró - állítólag vmi eu-s előírás alapján, amelyet nem lehet megszüntetni.
50.000 km után ez a "probléma" már nem okoz gondot, inkább az lesz a baj, ha más autót fogok vezetni, és elfelejtem bekapcsolni a világítást.
Hiba még nem jelentkezett - remélem, nem is fog jó darabig.
Még egy előny: 2 év teljeskörű garancia van az autóra, illetve a harmadik év is az, ha nem éri el a 150,000 km-t. A szervízintervallum 2 éves.
Én szeretem ezt a kocsit, és remélem, még sokáig szeretni is fogom.
----------------------
Újabb 2500 km utáni adalék:
Az országon belül tettünk egy nagyobb utazást Miskolc-Budapest-Pécs, Pécs-Szeged-Pécs, illetve Pécs környékén sokat autózva.
Egyre meggyőzőbben tudom mondani, hogy jó választás volt. A fogyasztása sokat javult - országúton 80-100 km/h - autópályán 110-140 közötti sebességgel (egy másik autóval együtt haladva) az átlag 7.2 lett.
Nagyon jó az úttartása, jól veszi a kanyarokat és nagyon kényelmes vezetési élményt nyújt.
---
9500 km:
Imádom.
___
14000 km után:
A hét végén értünk vissza egy ausztriai sítúráról. Odafelé - főleg autópályán haladva - iszonyatos ellenszélben majdnem 9 literes fogyasztást produkált. Visszafelé azonban ugyanazon az úton alig több, mint 7 liter lett - az összesített fogyasztás 7.5 literes. Mindez 4 utassal és cuccal megpakolva.
Nincs hibalista továbbra sem. Nekem nagyon bejött a gép.
----
18000 km után
Továbbra sincs semmi baja, megy, ahogy mennie kell. Imádok benne ülni, és vezetni. Sokszor megyek az utóbbi időben az autópályákon, és a 130-as sebességet tartva 7-7,2 közötti fogyasztást mérek. A városban kb. egy literrel többet.
Nem bántam meg, hogy ezt az autót választottam.
31000 km ---
12.31. Túl vagyok az első szervízen, a Palota Autó vállalta el, korrekt szolgáltatást nyújtottak. Az ára 50e. körül volt, ami nem rossz ár, tekintve, hogy a régi Oktin 15 ezerenként kellett 30-at fizetni, tehát ugyanott vagyok.
Hibalista nincs.
Most értünk haza egy 1600 km-es sítúráról, 7.0 l/100 km -es átlagfogyasztással, főleg autópályán, a megengedett maximális sebességgel haladva. (A teljes út alatt 100km/h-ás átlagsebesség jött ki)
Jól összerakott, kényelmes autó. Oda is, vissza is gyakorlatilag egy fenékkel ültük végig az utat, csupán tankolni és pályakártyát venni áltunk meg. Mégsem éreztem sem fáradtságot, sem fájdalmat.
---
37.000 km. Minden rendben van vele, országúton 90/100-as tempóban autózva (légkondizva) 6,2-6,5 között fogyaszt. Légkondi nélkül akár 6 körülre is mehet. Az egyetlen zaj a jobb első elektromos ablak le vagy felhúzása során jelentkezik, egy kicsit csikorog.
--
Újabb 13.000 km és a véleményem változatlan. Minden működik, nincsenek zörgések, nyifogások. Az egyetlen zajt a jobb első ablak adja ki, ami egy kicsit nyafog le-, és felhúzáskor. Ha a szervízben járok, megcsináltatom. Akár rövid, akár hosszútávon használom, biztos lehetek benne, hogy az uticélt elérem, nem fog az út szélén hagyni. A 13.000 km alatt 0.5 liter olajat fogyasztott el.
---
2011. utolsó napjai:
Megváltam a szeretett autótól. Soha nem hagyott ott, kényelmes, hatalmas gép volt. Sajnálom. Összesen 85.000 km-t tettem bele, és a fent jelzett hibákon kívül semmi nem volt. Két hónap telt el úgy, hogy nem volt, a számítógépem asztalára kiraktam az új autó képét, hogy reggelente ne sajnáljam annyira. Végül megérkezett február közepén: a legújabb Octavia 1.6-os Family modell. De ez már egy másik történet - hamarosan.
Sok-sok emlék kötődik hozzá: a legutolsó nagy útja Anglia volt. Az összesen több mint 5000 km-es út során felváltva vezettük a nagyobbik fiammal. Négyen, tele csomagokkal, jó tempóban autóztunk. A fogyasztása: odafelé 6,9, visszafelé 6,4 tizedes átlag lett.
Hibalista
- kb. 6000 km után sárga figyelmeztető jelzés: útmutatú elő: egy izzó kiégett (vajon melyik: fényes nappal próbálj utána járni) - mint kiderült a jobb oldali helyzetjelző elől. Assistance szolgálatot felhívtam. (Vasárnap volt) - Sárga angyal 30 percen belül a helyszínen - nézegeti, nézegeti, majd próbálgatja - nem jön ki. Adom a könyvet - 10 perc tanulmányozás után azt mondja, hogy ki kell venni az egészet, utána meg vigyem majd a szervízbe, hogy beállítsák a fényszórót. Mondom, akkor hagyjuk, ha be kell vinni, majd beviszem eleve ezzel. - Pár nap múlva meg is tettem - Miskolc, 26-os út kivezető szakaszán van a szervíz - kb. 5 perc alatt kicserélték - ingyen. Köszönöm innen is. - -- - Első olajutántöltés 10000 km-nél - fél liter. - Második olajutántöltés - 14000 km-nél fél liter - Harmadik olajutántöltés - 18000 km-nél fél liter - (Egyik esetben sem lámpa jelezte, hogy tölteni kell, még nem érte el az alsó szintet, de inkább előbb töltök utána, mint hirtelen kelljen olajat venni valahonnan.) - ----- - Semmi hiba 18.000 km után sem - ---- - 37.000 km után sincs semmi - --- - 50.000 km után még mindíg arról tudok beszámolni, hogy nem látott még szervizet a kötelezőkön kívül. - --- - 61.000 km Az első hiba: nincs rendesen fűtés, de csak akkor, ha fölfelé (ablakra vagy testre fújnánk a meleg levegőt) A hibát elég nehezen találták meg, de kiderült, hogy az egyik hőérzékelő rossz, és hibás értéket mutat (túl meleget) ezért leszabályoz az autómatika. A jövő héten cserélik ki. Ára szereléssel együtt: kb. 20,000 Ft. -
Ide hordtam szervizbe
ld fent. Profik, gyorsak. Tiszta és modern a szervíz (Citroen-nel közös) -- A múlt héten voltam megint itt, most a zöldkártya megújítása + fékolaj csere (erre nem került sor a 30.000-esen, mert azt leírás szerint két évente kell), összesen 12.000 Ft-ot fizettem. Bejelentkezéssel az adott időpontban fogadták az autót, udvariasan szolgáltak ki.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Octavia I | Következő autója? | Márkahű maradok |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
