Príma járgány
Szöveges ítélet
Az első Aronámat* újonnan vettem és három évig hajtottam, majd lecseréltem egy modellfrissítés utáni, szintén újonnan vásárolt Aronára. Nem, az elsőnek sem volt semmi baja. Egyszerűen jobban tetszett a ráncfelvart modell, az árkülönbség pedig csekély volt, és a "régi" kocsit beszámította a szalon. Igaz, az újból hiányoztak bizonyos extrák, amik a régiben még megvoltak (erről lásd alább).
A két kocsi technikája a szalon szerint ugyanaz, csupán a külső és a belső lett némileg más. Bár az előző is hibátlanul működött, az új mintha még jobban lenne összerakva. Kényelmesebb az ülés, pontosabb a váltó, jobb a kormány fogása. A három hengeres, egy literes, 110 lóerős, 200 Nm-es turbómotor remekül hajtja akár emberekkel és csomagokkal megpakolva is. Autópályán 130 körül hatodik sebességben még egész szépen gyorsul. Városban azonban, amíg a turbó be nem kapcsol, vagyis 2000-es fordulatszám alatt kifejezetten gyenge, ezért ha egészen kis sebességgel, lépésben gurul, érdemes lehet visszakapcsolni az első fokozatba. A fogyasztása vegyes használatban, kényelmes tempóban bő 5 liter. Az előző Aronával én nem vártam meg az előírt 30 000 kilométeres olajcserét, hanem 15 000 kilométer után cseréltettem az olajat, ezt állítólag érdemes megcsináltatni; azt mondják, növeli a kis motor élettartamát.
A beltér sokat fejlődött. Kevésbé komor, és optikailag tágasabb. A kormány alja már nem kerek, hanem egyenes, így könnyebb ki- és beszállni; az üléspozíció mindamellett inkább személyautós, mint crossoveres. A Seatokban szerintem nagyobb a lábtér, mint a rivális márkákban, ez a hozzám hasonlóan viszonylag magas sofőröknek különösen kényelmessé teszi őket.
Az új modellből két olyan extra hiányzott, ami a régiben még megvolt. Az egyik a tolatókamera, ami helyett csak radar volt benne. Ennek hiánya fájó volt, így utólag beszereltettem, egyáltalán nem drágán, a szalonnal szerződésben álló szervízben. A másik a parkolóautomata, ezt azonban a régiben is csak ritkán használtam. Az újban észszerűbb, kényelmesebb a tempomat, viszont a kuplung kinyomására már nem oldja ki magát a szerkezet, ez határozottan zavar. A monitor nagyobb lett, magasabbra költözött, és immár alkalmas a telefon kivetítésére, így a telefon GPS-ét is ott látom. Az első hetekben iPhone-nal használtam, azzal tökéletesen működött, az új, androidos készülékemet azonban néha ledobja magáról, és a navigátor sem mindig találja meg, hol vagyunk; nem tudom, ez a kocsi vagy a telefon hibája-e. A kocsiban egyébként mindenféle extra megtalálható az automata ablaktörlőtől a ráfutásgátlóig. Az új Aronához már nem defektjavítót, hanem pótkereket adnak. A csomagtartó meglepően nagy, a hátsó ülések előtti lábtér viszont igen szerény.
Összességében elégedett vagyok a kocsival. Merem ajánlani.
*Erről "Suzuki kontra Seat" címmel írtam a Népítéletbe.
Hibalista
- Eddig semmi (de még fiatal).
Ide hordtam szervizbe
Seat Szabó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2023 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Arona | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
