A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Twingo (2014)

Twingo SCe 70 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bébifóka

Szöveges ítélet

Egy 1996-os a végére már nagyon füstölő 1896 cm3-es dízel Audi A3 volt az áldozat.
Őt cseréltük le. Az indokok, a főleg városban megtett kis utak, a ház előtti apró parkolóhely, és a környezeti terhelés voltak.

A választásunk azért esett erre a típusra, és gyártóra, mert a francia autók visznek színt a komor szürke átlag autóparkba.
Maga a típus kiválasztása azért került sorra, mert 5 ajtós, benzines, kis köbcentis, tipikus városi autó, amely akár kisebb család számára is megfelelő partner lehet.

Amit tudni kell az autóról, egy lejárt lízingszerződéses német autót sikerült megkaparintani, amely egy idősek otthonáé volt, ott használták szállítóeszköznek másik 2 hasonló társával.

Az autót eddig nagyon szeretjük, ég és föld a másikhoz képest, magas az üléspozíció, és a magam 186 centijéhez is jól beállítható az ülés.
Ebben a konkrét példányban extraként ülésfűtés is van, ami nagyon nagyon hasznosnak bizonyul eddig, hamar életre kel, és jó szolgálatot tesz. Az ülések felfűtése kb 1 percet vesz igénybe.
a hátsó ülések pozíciója is kényelmes alaphelyzetben, de ha a második fokozatba állítjuk, a támlájukat, ezáltal nyerve nagyobb teret a csomagtartóban, akkor a hátul ülő úgy érezheti ,hogy egy deszkával nyomja valaki az ülőlapba a testét. Az nem kényelmes, viszont az alap üléspozíció hátul , a kisebb csomagtér kompromisszumaként megfelelő akár hosszú távon is. Magam mögött elférek. Nem mondom ,hogy fejedelmi a kényelem ,de elfogadható. A fejtér magas, a lábtér kellően tág.
A csomagtér 3 normál méretű sporttáskától már megtelik, de a hétköznapokban teljesen használható. Érdemes kiaknázni az első ülések alatti helyet is, nekem sok minden (emelő, szerszámok...) elférnek ott. Sok a kis rekesz, érdemes kihasználni őket.
A motor - Az autó motorja a hétköznapi normál használathoz tökéletesen megfelelő, a városi tempóhoz alig kell (lehet) felkapcsolni ötödikbe, mert az már vérszegény és remegőssé válik a kasztni. Hosszútávon a legjobb utazótempó autóúton a 85 autópályán a 105-110 km/h attól gyorsabban nem éri meg menni vele, mert a fogyasztás drasztikusan megnő, és az oldalszélre nagyon érzékeny.

A fogyasztása most télen a klímázós időben 6,8 liter/ 100 km.
Ez levihető élhető tempó tartása mellett 5,7 literre nyáron (akkor nem használom a klímát), de még lejjebb is lehetne nyomni, csak ahhoz eddig nem volt türelmem, hogy játsszak vele.
Az ,hogy a motor hátul van, nem zavaró. Nem nagy a hangja,és az utasteret sem melegíti.
A hátsókerék hajtás hátrányát eddig nem vettem észre, egyetlen egyszer esős időben csúsztam eddig meg vele egy körforgalomban, mert a kelleténél kicsit több gázt adtam neki, szóval ezzel vigyázni kell.

A szervizelést magunk oldjuk meg édesapámmal,ami persze megoldható otthon,(olajcsere szűrőcserék.. stb)
Viszont az olajszűrőt ilyen kicsi helyre berakni... nem normális dolog, 3 olajszűrő poharat kellett rendelnem hozzá, mire leimádkoztam az előzőt a helyéről sok szentségelés közepette, mert rettentően kicsi helyre van elrejtve.

Nagyobb dolgokra apukám műhelyébe vittük az autót, hibakód olvasás, futómű állítás, gumicsere, centírozás, klímatöltés.

A gumik..
Elég idióta volt aki megálmodta ,hogy 2 külön mérettel legyen szerelve az autó.
Az elöl 165/65r15 méretű gumikból nincs normális 4 évszakos gumiabroncs (mi erre tettük le a voksunkat, mert nekünk ez éri meg)
A hátsó 185/60r15 -ös méretben meg vannak jó gumik, de ha csak a hátsó tengelyre választhatunk jót.. az nem életképes megoldás..

Mindeddig tökéletesen meg vagyunk elégedve vele, fiatal párként, tökéletes választás. Akinek külsőre tetszik, minden más részével is meg lesz elégedve.

Hibalista

- A klímavezérlő panel bal oldali világítása , öntudatra ébredt. Hol világít hol nem.
- A javítása alapfokú szovjet szerelőkészlettel, (jobb tenyér) enyhe paskolásra működésre bírható. Nagyobb rázkódásokra valami érintkezési probléma lehet... tipikus francia elektronikai kehe...

Ide hordtam szervizbe

Édesapám, aki 34 éve autószerelő és a saját házunk szerelőaknás pincéje.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 69571
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? A3 Következő autója? Twingo
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Twingo 2014 (2014)

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)