A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2015)

Mégane GrandCoupé 1.3 TCe Intens 140 LE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Gyűlölt szerető

Szöveges ítélet

Egy Renault Cliot (2017-es) használtam minden nap Budapesten, a célnak megfelelő volt. Ellenben a mai napig nagyon tetszenek a klasszikus szedán/limuzin formájú modellek, ezért is csettintettem egyet, amikor megláttam az új GrandCoupét 2019 elején. Ár/érték arányban hibátlan választásnak tűnt, így nem is volt kérdés, hogy újra Budakalász felé vegyem az irányt (még akkor is, ha a szervizük nem győzött meg az elmúlt évben, mivel a Cliot is onnan vásároltam használtan).

Nagyon szép forma, a híres közös fejlesztésű turbómotor (2-3 évekre tervezek autót venni, így emiatt nem izgultam), bőven megfelelő felszereltség, remek ár, 2,5%-os lízing konstrukció, végül, de nem utolsó sorban ismét figyelmen kívül hagytam a híres "f*s francia" megítélést, úgyhogy bele is vágtam. Megrendeltem, kifizettem, 2019 júliusában átvettem.

2 hónapig sem tudtam kiélvezni, jöttek a bajok, amik már nem tudták többé kiemelni a szenzációs, 140 lóerős motort (ami a magyar utakra több, mint megfelelő); a kiváló fogyasztást; a kényelmes üléseket; a tágas utas- és csomagteret, az egyedi extrákat (hátsó nappali menetfény, belülről nyitható tanknyílás, belső hangulatvilágítás stb.):

1. Üzemi hőfok elérését követően, bizonyos km megtétele után búgó, recsegő, nyikorgó hangot produkált a kuplung a kinyomáskor.
2. Elkezdett zörögni a tetőkárpit.
3. Nehezen záródott a bal hátsó ajtó.
4. Rezonált, zörgött a hangszórók burkolata, még normál beszéddel megegyező zene hangerő mellett is.
5. Enyhe festékhiány volt a csomagtartó ajtajának peremén, szélén.

1 hónapon keresztül senkit sem tudtam elérni Budakalászon, semmilyen formában. Sem az értékesítőt, sem a műszaki/szervizvezetőt, sem a karosszéria osztályt. A Renault Hungáriától kértem segítséget, akik Kelenföldre irányítottak.
Pár óra alatt megcsinálták (papíron) az autót, amit másnap (elegendő, friss madárürülékkel és falevéllel kiegészítve) átvettem. 15 méternyi gurulás után ugyanúgy zörgött a tetőkárpit, haza felé menet ugyanúgy kijött a kuplung probléma is, zenét nem is mertem már inkább hallgatni, a festék ügyben pedig közölték, hogy mindenképpen menjek Budakalászra, mert onnan vettem.

Ismét jeleztem a Renault Hungáriának, hogy mi a helyzet, másnap már hívtak is Budakalászról érdekes módon (ettől függetlenül persze Kelenföldre sem vittem volna soha többet vissza). Egyeztettünk, kivittem, jeleztek, hogy kész, elhoztam. A tetőkárpit jó lett, a kuplung ugyanolyan maradt, pedig cseréltek kuplung munkahengert is, mint kiderült, feleslegesen. Megint visszavittem, megint rendeltek alkatrészeket, kicserélték a pedálokat is, semmi sem változott...előtte a telefonban pedig külön megkérdeztem, hogy elegendő próbakört mentek-e vele, azt válaszolták, hogy persze. Majd, amikor átvettem láttam a km óraálláson, hogy 2-3 km-t sikerült menni, természetesen rákérdeztem, hogy most akkor mi is az igazság, és, hát igen kiderült, hogy sajnos nekik nincs idejük hosszabb próbautakra, mert annyi munkájuk van. Hidegen nem produkálta ugye a hibát az autó, ezért náluk "mindig jó volt".
Ekkor derült ki számomra végérvényesen, hogy ez egy kutyaütő és nem utolsó sorban hazug brigád.

Jeleztem a Renault Hungária felé, hogy most már olyan márkaszervizt ajánljon, ahol meg is tudják csinálni az autót. Közben persze teltek a hónapok...szeptembertől januárig tartott, és ez még csak a rémálom első fele.

Ezt követően még kétszer kellett elvinnem a harmadik szervizbe a Könyves Kálmán körútra, ahol már sokkal lelkiismeretesebben és szakmaibban álltak mind az autóhoz, mind hozzám. Ettől függetlenül így is április(!) lett a végső időpont, mire lett megoldás.

Amikor pedig már elkezdtem más hangon beszélni és jogi témát boncolgatni, akkor már a Renault Hungária részéről ez már nem hiba volt, hanem "csupán vezetési élményt befolyásoló tényező". Ez egy magyarországi importőr állásfoglalása 2020-ban, egy pár hónapos, pár ezer km-t futott zsír új autóra vonatkozóan. Amikor egy ilyen autó kuplung része úgy nyikorog, recseg-ropog, hogy már nekem volt kínos vele beállni a garázsba, ahelyett, hogy büszkélkedne vele az ember.

Ezek a hibák, élen a kuplunggal; a márkaszervizek színvonala, a Renault Hungária hozzáállása egy bizonyos szint után már nem csak felháborító, hanem egyre jobban elkeserítő volt. Amikor már inkább legyint az ember egy idő után, és kiabálni sincs sem kedve, sem energiája.

Ez volt az a pillanat, amikor eldöntöttem, hogy kiszállok a játékból. Ami jó, azt megtartom, a többitől egy életre megszabadulok. Így hát, a motort megtartottam, minden mást lecseréltem, és vettem egy Mercedes CLA 180-at.

Ui.: Még csak azt sem mondhatom, hogy peches voltam, mert kifogtam egy egyedi példányt negatív értelemben, ugyanis a két csereautóból, amit időközben használtam, az egyik ugyanúgy produkálta a legfőbb (kuplung) hibajelenséget (is)...

Hibalista

- 1. Kuplung - 2. Tetőkárpit - 3. Nehezen záródó hátsó ajtók

Ide hordtam szervizbe

Renault Carnet - Budakalász: Sajnos nem lehetett 0-s osztályzatot adni.Renault Baumgartner - Kelenföld: Először és utoljára voltam ott is.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Renault Carnet - Budapest (Könyves Kálmán): Az ellenpólus, aki kitart a Renault mellett, annak mindenképpen őket ajánlom!

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2019
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (6) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Clio Következő autója? CLA180
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2015 (2016)

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)