A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Kadjar (2015)

Kadjar Bose 4x4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bose 4x4 az ál Qashqai, csak szebb

Szöveges ítélet

Nos, szerettem volna a Scenic-et leváltani valami újabbra, ami picit magasabban van a földtől, modern, és nem baj, ha ismét Renault, immár a hetedik. Koleos volt a kiszemelt, az új formavilág tetszett. Árban viszont elég magasan járnak, így képbe került az addig lehetőségként fel sem merülő Kadjar. Kicsit kerekebb, bemutatásakor nem igazán fogott meg. Túl sok választás nem volt, bíztam a Renault-ban, bele is vágtam. Elkezdtem nézelődni, ekkor tudatosult bennem, hogy ez egy Nissan, szinte teljesen. Csak szebb... Persze ez ízléstől is függ, nekem jobban tetszik... A Renault része... Igazából ami kevésbé tetszik benne, az mind Nissan rész. Egy Scenic III Privilege-ből ültem át. Az tudott pár dolgot, mondhatni minden kényelmi funkció meg volt benne. A Bose 4x4 egy nagyon jól felszerelt Kadjar. De inkább egy jól felszerelt Nissan. Nos, sajnos ez azt jelenti, hogy sok dologról, ami eddig volt az 5 évvel öregebb Scenic-ben, az itt nincs... Egy ilyen ár fekvésű autónál ezek fájnak. Persze, egy családi egyterű után nehéz átállni. Hiányzik a rengeteg rekesz, tároló, nem lehet már a másfél literes palackot sem bele állítani az ajtó rekeszbe, az üléseket sem lehet már hátul kivenni, pláne állítani, a csomagtartó is kisebb, pedig a Scenic nem Grand volt. Na, de nagy vonalakban a tapasztalatok:
Motor, váltó. 1.6dci motorral, de 4 kerék hajtással, nem a legvirgoncabb. Kb. olyan, mint az előző 1.5dci, kicsit erősebb. Csendesebb, kulturáltabb. A váltó hosszabb úton jár, könnyű használni, eddig még nem sikerült a gyors váltásokra ráhangolnom magam, egyszerűen gyors váltáskor akad. Ez szerintem meg fog oldódni, inkább nekem kell ezt tanulni. A fogyasztás persze több, de nagyobb a motor, nehezebb az autó, természetes. Nem sokkal több a fogyasztás, 5,5l az átlag. A fedkomp szépít kb. fél litert.
Külső. Ez az autó szép. Nagyon. Szépek a ledes lámpák elöl-hátul, szép a forma, jók a domborulatok. Szép a felni. Sajnos a szépség ára, hogy kicsit jobban ráz és félti az ember a kátyúktól. 19-es felnivel nagyon jól néz ki, 17-essel meg jól lehet használni. Télre mindenképpen 17-est javaslok. Attól kisebb nem megy a 4WD-re.
Motortér. Egészen szerelhetőnek tűnik, bár nem szeretném. Amihez kell hozzá lehet férni. De miért nincs teleszkóp? Az öreg Scenic-en volt. Ráadásul nehéz a motorháztető. Fura mód a kitámasztó pálca a motorháztető elején van fent. Fura a kis csavart nívó pálca, de ezt ki nézi? :-)
Csomagtér. Dupla fenekű, mint a Nissan. Alacsony. Én jobban szeretem a merev kalaptartót, de már kevésbé divat. Pótkerék. Ez úgy nincs is... Egy mélynyomó van helyette, meg defekt javító. Én kicsit másképp gondoltam, így vettem bele pótkereket, emelőt, és egy kis mély ládikót kapott inkább a csomagtartóba, ellenben nem kell majd kidobnom a 225/45R19-es gumit, ha gond van... Elég horror áron van ez a méret.
Na, de nézzük mi van belül, milyen használni. Az első dolog a szabadkezes nyitás-zárás. Újraértelmezték. Ha valaki megszokta, hogy eltávolodik a kocsitól és az lezár, az itt nehéz helyzetben lesz. Ez nem teszi. A kilincsen a gombban lehet lezárni és nyitni is. Záráskor a tükröt nem hajtja be, de erről még írok majd. Belül. Szép, kényelmes ülések, a kor szokásos Renault műszerfala. Nissan klímavezérlő. Nissan ablakemelő kapcsolók. És itt buktuk is négy automata ablakot. Sajnos a Nissan nem tudja, így ez sem. Csak a vezető oldal automata. Emiatt záráskor nem is tudja felhúzni az ablakokat. ~20eFt körül lehet kapni modult, én be is raktam, így már automata a két első ablak, felhúzza az ablakokat záráskor, ha kell, a tükröt is be tudja hajtani. Sajnos nem volt szemüveg tartó, így azt is utólag kellett bele tenni a vezető oldalra a kapaszkodó helyére. Mindenki szembesül a váltónál lévő műanyag díszléc nyekergésével. A térd neki támaszkodik, nyekeg a két műanyag egymáson, nagyon zavaró módon. Lepattintható, száraz kenőanyag megoldja, de szét kell hozzá szedni... Jók az anyagok belül, esztétikus is. Középen egy érintő kijelző. Sajnos a kezdeti modellekben nem tud okostelefont tükrözni. Ez hasznos lenne, pl. lehet Waze-t használni. A gyári GPS egyébként nem rossz. A menü kiismerhető, bár nem arra van, hogy menet közben boldoguljunk. A rádió és tempomat használatot meg kell szokni a korábbi Renault-ok után. A rádió hangja elég szűk tartományban állítható, az jobb volt régen. A Bose hangzást majdnem tudta a korábbi Scenic gyári rendszere. A táblafelismerő jól dolgozik, a visszagurulás gátló is, a holttér figyelő is rendben van, kivéve, ha eső van, akkor néha folyamatosan jelez, gondolom látja a vizet az érzékelő előtt. A sávelhagyás figyelmeztető jó lenne autópályán, azonban ahol kátyúkat kell kerülgetni, ott zavaró. A vészfék asszisztens egyszer jelzett, de nem fékezett, ha éles helyzet lett volna, akkor lényegében azt jelzi, hogy fél pillanat és kocc lesz... Az ablakmosó porlasztása első osztályú, korábban is lehetett volna ilyen. Sajnos nem kaptam fényre sötétedő belső tükröt, ennél a felszereltségnél lehetett volna. Az első ledes lámpák... Hát, egyszerűen csoda. Nagyon jók, sokkal jobb, mint a korábbi xenon. Az automata fényszóró funkció nem tetszik. Elvileg kapcsolunk fényszórót, és ha jönnek szembe, lekapcsolja. Nagyon sokszor fel sem tudom kapcsolni, mert még picit világosabb az ég, de jó lenne már látni az úton lévő akadályokat. Amikor végre van fényszóró, akkor meg nem kapcsolja le a kicsit távolabbi autóra, de biztos, hogy már zavarja... A klímánál sajnos elhagyták az auto mód melletti soft és fast módokat. Illetve egyszerűen a nissan-ét tették bele, ami meg nem ilyen. Ezt sajnálom, néha jó lenne csendesíteni rajta úgy, hogy automatán marad. A klíma működése nem a legideálisabb. Hűt, ha kell, de bele kell nyúlni manuálisan. Nincs napfénytetőm, de félek tőle, hogy milyen lehet ezzel a rendszerrel. Sajnos itt hátra nem került szellőző, mint a Scenicben volt. Hátul, valamiért a hátsó ajtó kárpitokat más anyagból csinálták, kemény műanyag az egész, de gondolom hátul nem nézi, aki ilyen autót vesz, mert ő elöl ül. Egyébként egész kényelmes hátul is. Elektromos gyerekzár nincs, tehát nem tudjuk elöl lezárni a hátsó ajtó kilincseit és ablakait külön. A kesztyűtartó egész nagy, de miért nincs benne világítás? Az ajtóra sem tettek kilépő fényt, ennél a felszereltségnél lehetett volna már. A GPS infók egy része beállítható a műszerfalon, így nem kell máshová nézni. Ez a része egyébként szépen testre szabható, lehet színeket is beállítani, el lehet vele szórakozni. Jól dolgozik a kihangosító, lehet videózni, zenét hallgatni pendrive-ról, bár a formátumra kényes, mint ahogy a fájl rendszerre is. A telefonról is probléma mentesen lejátssza a zenét Bluetoothon keresztül. A csomagtartóban nincs itt szivargyújtó aljzat, szóval a hűtőtáskának az utastérből kell a kraft. A napellenzők elég kicsik, jól jön egy sötétítő fólia csík. Hátul már nincsenek rolók, kicsit sötétebbek az ablakok, nekem nem elég, így jön majd a fólia, hátra egyébként is jól lát a tolató kamera. Egész jól be tud parkolni önállóan az autó, csak legyen egyértelmű a hely, illetve nem szabad túl gyorsan menni.
Az autó a leírtak mellett valamit tud. Elég jól megszeretteti magát. Nem tudni miért, de így is megkedveli a tulaj, jó vezetni, kicsit csúszósabb, vizesebb úton automata négy kerék hajtással nagyon jó vezetni, teljesen máshogy viselkedik, mint az átlagos autó.
Egyébként van egy Eco gomb, ami elvileg egy gazdaságos funkciót jelent. Ezt mindenki felejtse el, nem gazdaságos, de bosszantóan gyenge autót csinál nekünk. Kb. felezi a teljesítményt, a fogyasztás nem változik, még a klíma is gyengébben dolgozik. A start-stop rendszer sok feltétellel dolgozik, szóval sokszor nem állítja le. Ez nem hiba, egyszerűen tudja az autó, hogy most nem kell. Gyorsan beindul, viszont mindig meg kell várni, hogy beinduljon és csak akkor engedjük rá a kuplungot, mert egyébként csúnya hangja van. Ezek szerint ettől gyorsabban szoktam elindulni. Ezt meg kell szokni. A tempomat kapcsolója kicsit lassú, és általában az első gombnyomást a kormányon nem is érzi nálam, mindig csak a másodikat. Engem zavar, lehet, hogy más észre sem veszi. A sebességhatároló ha lát az autó egy táblát, rákérdez, hogy beállítsa-e, ez lehet hasznos, én nem használom, inkább tempomaton van. Nagyjából most ennyi, ha lesz még tapasztalat, természetesen írok. És a végére még egyszer leírnám, akármennyi negatívabb dolgot is írtam, összességében nagyon szerethető, és kisebb alakításokkal jól testre szabható autó. Nem mindegy, hogy miből ülünk át.

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Renault Kalydi

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 43000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Renault Scenic 1.5 dci Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Kadjar 2015 (2015)

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)