Pfujj Renault!!!
Szöveges ítélet
Pfujj Renault!!!
Hosszas keresgélés után sikerült rátalálni erre a „csodára“
Németországban élek, így hamar utolért a dízelek kitiltásáról szóló hír. Gyorsan kell lépni-gondoltam én...Hamar el is adtam régi megbízható dízelem és indult a keresés, mely a vásárlást követően csaknem egy év szenvedésbe ment át.
A paraméterek adottak voltak: benzines!, családi, egyterű, esetleg 7 személyes, valami újabb, amivel nem röhögnek ki, de nem is túl feltűnő, max 6-7000€-ig. A keret eleve behatárolta a dolgot. VW konszernes szóba sem jöhetett a TSI, FSI motorok miatt. (második autónk egy Seat Ibiza 6J 2010-es, 86LE szívó, tehát nem a VW-nel van bajom). PSA-tól szinte már minden volt, így erre nem feltétlenül vágytam. Ford? Áhh, nem tudom, hagyjuk. Maradt hát a próbáljuk meg a Renault vonalat.
Hosszas keresgélés, majd információgyűjtés (fórum, internet, személyes tapasztalat és a mondat: -vedd csak meg nyugodtan, semmivel sem rosszabb, mint egy VW) után sikerült leszűkíteni a kört. Renault Grand Scenic legyen tehát. Benzinesből volt a két régi, rendkívül éhes verzió, amit azonnal el is vetettünk, így maradt a takarékos, modern TCe verzió.
TCe. Brrrr. Eme három betű még ma is borzongást kelt bennem.
Vettem tehát egy 2010-es, 1.4-es TCe motorral szerelt Grand Scenic-et, 107.000km-rel. Szervizkönyv végig vezetve, 8 kerék, vonóhorog, patiak állapot, funkcionális, praktikus, rengeteg hely benne. Tökéletes.
Hazaúton minden rendben, gyönyörűen megy. Másnap boltba majd melóba. Autó nehezen indul, köhög, motorlámpa...Miiiiii??? Ez meg hogyan lehetséges??? Ezt követően fél év balhé, telefonálgatás, pereskedés, több-ezer € javítási számla...A garanciális javítást most hagyjuk ki ebből. (100e km felett 30%-ot állnak)
Hogy ne legyen túl unalmas:
-első szerelő: gyújtógyertyák, gyújtótrafók
-1000km-en 1 liter víz. Nyilván hengerfejes, még ha nem is egyértelműek a jelek.
-második szerelő: nem az a baj, computer, új szoftver kell (háthh persze..., ezt nem hagytam)
-harmadik szerelő: egyértelmű, víz van a hengerfejben
-negyedik: ide ne hozd, nem ismerjük, miért nem vetted a régit, azzal van tapasztalat
-ötödik: én nem vállalom, ismerem, típushiba, lehet a motor is repedt, add inkább el
-hatodik: minek vetted meg, épeszű ember nem vesz TCe-t, dízel a jó ezekből
-pereskedés után a kereskedő által: hengerfejezés
-mivel az autó megy, működik, csináljunk egy vezérléscserét is, biztos, ami biztos, baj nem lehet
-autópályán egy rántás, majd teljesítményvesztés, borzasztó csörgés-zörgés
-találgatás
-majd végül: törött hajtókarcsapágy
-Motorcsere 3000€-tól, javítás ugyanannyi, nem éri meg, el kell adni
Itt jött a pont, amikor már fel sem húztam magam rajta. Fél év szenvedés, szívás és sok ezer € kiadás után nem volt már semmi kedvem hozzá. Letámasztottam a ház elé és várta a szerelőt, aki majd magának megjavítja.
Rengeteg csalódás, balhé, magánéleti probléma és anyagi kár okozója volt ez az autó. A kasztni, a belső és a külső tökéletes lett volna, de jó motor nélkül egy autó ugye nem autó. Ezt sokan hajlamosak elfelejteni, élen velem. A mai napig görcsbe rándul a gyomrom, ha látok egyet az utcán és már kiáltja is az egész család: Pfujj Renault!!!
Jogosan jöhet a kérdés, hogy miért kezdtem el javíttatni az autót, ahelyett, hogy visszaadtam volna a kereskedőnek:
-Az első sokk csak otthon ért. Miután elkezdett köhögni az autó, kerestem a telefonszámot és nagy meglepetés fogadott. Miután aláírtam a szerződést és kifizettem a pénzt, a kereskedő megkért, hogy hozzam a rendszámokat. Mindeközben ő átírta a szerződést. Nincs szavatosság, nem ő az eladó, csak meg lett bízva, ha visszaviszem 30%-ot megtart a vételárból , stb. Azonnal ügyvédhez fordultam...A maradékot talán egyszer leírom és beküldöm a Totalcarba, „Hogyan ne vegyünk autót Németországban“ címmel.
Hibalista
- -Hengerfej repedt - -Vezérléscsere - -Hajtókarcsapágy törött
Ide hordtam szervizbe
Hat szerelőből négy Renault specialista, ebből kettő még csak nem is látott ilyet szétszedve. Vagy nem akart. Inkább az utóbbi.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Az utolsó szerelő, aki a vezérlést cserélte, könyörgött, hogy soha többé ne hozzam ide, mert ez a létező legkellemetlenebb motor, amivel dolga volt. Mint kiderült sok köze nincs is a Renault-hoz. A deklibe bele volt préselve a Nissan felirat. Köszi!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 107000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.5/10) |