A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Grand Scenic (2009)

Grand Scenic 1.2 TCe - 116 LE - Start&Stop 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Drága csalódás

Szöveges ítélet

Az autót család bővülés miatt vettük 4,5 évesen, Renault márkakereskedésből (ahol állítólag újan lett véve, és ott volt karbantartva). Egy 2007-es évjáratú Ford Focust cseréltünk le rá.
Tetszett az aránylag gazdag felszereltség és a helykínálat.
A szervizkönyve szerint be volt tartva a gyári előírás szerinti rendszeres karbantartás, és az állami adat lekérdező szerint is rendben volt a km óra állás. Szerelőnk is átvizsgálta.

Nekem nagyon bejött a normál kombikhoz képest a kicsit magasabb ülés pozíció, a kényelmes ülőhelyzet, a sok és nagy pakoló hely, a hátsó üléssor rendkívül nagy térkínálata, variálhatósága, és persze az óriási csomagtere valamint az állítható oldal tartású fejtámlák.
A hátsó ülések függetlenül mozgathatóak előre-hátra, így akár egy kis trükközéssel 3 nagy gyerek ülés is beleférhet.
A Start&Stop rendszert szerencsére ki lehet kapcsolni, de azt minden egyes autó beszállásos indításkor meg kell tenni.
Az AGM-es akku még gyári volt a kocsiban, 7 éves kora ellenére is rendben volt.

Minden részletében családokra, kényelmes utazásra lett ez az autó kitalálva.
Távolságok szempontjából vegyes üzemben volt használva az autó, de több volt a rövid városi jellegű használat.
Évente cseréltettem benne olajat, és az is csak kb. 4000 km-es olaj volt.

Semmilyen meghibásodással nem találkoztunk egészen az autó 6,5 éves koráig, amikor minden előjel nélkül rángatni kezdett az autó, majd pár száz méter után meg is állt. Újraindítás után mintha semmi baja nem lenne, szépen ment. Márkaszervizben gyújtás kimaradást állapítottak meg, gyertya szettet cseréltek, ami a km óra állás szerint amúgy is esedékes lett volna.
1 hónap (és kb. 800 km) után remegést lehetett érezni a kasznin a motor terhelésekor (kb. 1500-2500 fordulat között). Mivel nyaralás előtt voltunk, márkaszervizben jeleztem a problémát, ahol kezdődő féltengely problémára gyanakodtak, és megnyugtattak, hogy nyugodtan lehet használni még ettől az autót.
Nyaralás alatt (250 km-re otthontól) "Check antipollution system" hiba üzenetet írt ki az autó, és piros lámpáktól való induláskor elég nagy kékes füstöt hagytunk magunk után, de csak az elinduláskor, egyébként nem füstölt a kipufogó. A helyi márkaszervizbe betérve megállapították, hogy lambda szonda probléma van, de ezzel nyugodtan haza lehet menni a lakóhelyünkre. Füstölést ők nem tapasztaltak, de szerintük csak azért lehet, mert biztos a sok városi használat miatti lerakódások így égnek ki... (Ezt érdekes volt azért hallgatni...) A szervizből való távozás után ugyanúgy produkálta a füst pamacsokat az autó és a hiba üzenet is visszatért.
Haza mentünk így az autóval, autópályán nem volt tapasztalható a füstölés, viszont nem is volt olyan erőben az autó. Haza érve az olaj szint már minimumnál volt, töltöttem rá, és a beindítás után már folyamatos füstölés volt tapasztalható a kipufogóból.
Reménykedtem, hogy "csak" a turbó adta meg magát, de a szervizben motor megbontás után megállapították, hogy az egyik henger fal megsérült dugattyúgyűrű törés miatt.
A motor javítást nem vállalta a szerviz (ill. a felújítóüzem), új motor az autó árával vetekedett.
Bontott motort nem sikerült találnom 2 hónap alatt.

Hogy pontosan miért alakult ki ez a helyzet, nem tudom. Talán az előző tulajnál a 2 év/ 30.000 km (gyári előírt) szerviz periódus betartása, vagy az esetleg gyakori rövid utak a mi használatunk során, vagy ezek együttese, vagy egyszerű anyaghiba... Ki tudja... (Valószínűleg már a kasznin tapasztalható remegés is a komolyabb baj előjele lehetett és nem a féltengelyé, de ez csak az én véleményem, ezt nem merték nekem megerősíteni.)

Reménykedve vettem meg az autót anno, 2,5 évvel a motor hiba előtt, mivel sem itt a népítéletben, sem máshol nem olvastam erről a Renault Scenic generációról olyan eget rengető problémákról, igaz ez az 1.2 TCe motorra is.

Fájó szívvel, a 79.000 Km-t futott egyébként gyönyörű esztétikai állapotban lévő autónktól motorhibásan megváltunk, nem kevés anyagi veszteség mellett. Remélem a következő tulaj még életet tud lehelni bele valamilyen módon!

Hibalista

- Gyertya szett - 30.000 Ft
-
- Motor - Csak tájékoztató jellegű árat kaptam komplett motorra, ami kb 2 millió forint lett volna.

Ide hordtam szervizbe

Bonautó Kft.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Renault Békési - Gödöllő

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2012
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 70000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 9000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Ford Focus - 2007 Következő autója? KIA - Mindenképpen új, a garancia miatt
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Grand Scenic 2009 (2009)

További ítéletek (23 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)