A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Grand Scenic (2009)

Grand Scenic 2.0 dci aut. Privilége 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Dönci a lelkes igásló

Szöveges ítélet

Az autó elődje is 2.0dci, szintén automatás Grand Scenic volt, még a II-es szériából (az előtt meg I-es Scenic), az is remekül bevált, adta magát a választás. De azért ez a széria már valamivel elegánsabb.
A motor elvileg ugyanaz a Nissan-eredetű láncos 2.0dci, az automatában még a teljesítmény is változatlanul 150LE volt, ezzel együtt ebben a kocsiban csöndesebb és jól érezhetően (bő fél literrel, inkább még többel) kevesebbet is fogyaszt. Jobban nem ment, mint a II-es Grandban, rosszabbul sem (papíron is kb: ugyanazt tudják). Valójában ez a legnagyobb motor volt a Grand Scenicben, bőven elég hozzá, a meglehetősen súlyos (1650 kg körül üresen) egyterűt zokszó nélkül lódítja odébb bármilyen helyzetben. A fogyasztás nem rossz - nem is káprázatos, a 2.0dci automatával nem éhezőművész, a valós fogyasztásom 7 év és 190 ezer km után cca. 7.8 liter körül alakulhatott, vegyes, város/országút üzemben.
A kocsi kimondottan kényelmes, kellemes, a világos beltér nagyon hangulatos. Megfelelő a klíma, jó az ülésfűtés, a kényelmes üléshelyzetet szerintem nem extrém testméretű ember könnyen megtalálhatja.
A praktikum az, ami egyébként a kocsi melletti döntésre bírt (elődjeinél is), és ebben a Scenic fantasztikus. Belső méretéhez képest nem túl hosszú (ez parkolásnál előny), rengeteg kis doboz-rekesz van mindenfelé, amit én rendesen ki is használtam. Ez ötüléses Grand volt, a csomagtartóban a padló alatt annyi hely van még, ahol egy kisebb szervizműhelyt be tudtam rendezni - nem sok kocsi nyújt ilyesmit.
A menetteljesítmény jó, az autó könnyedén tartja a 150-160-as utazósebességet is, innen még bőven van szufla gyorsítani, saját órája szerint 210-220 között fogy csak ki a szuflából - hétköznapi használatra nem kell több. Normál autópálya üzemben kellően csendes is, a dízel kerregés leginkább araszolásnál - meg persze kívülről hallható. Családi autónak végképp csak ajánlani lehet, három gyerekkel sem volt soha semmi gond nyaraláshoz bepakolni, Dönci bendője mindent benyelt, az utastérbe már nem is kellett semmit sem pakolni.
A navigáció gyárilag TomTom, megfelelő, közlekedési információkat nálunk nem nagyon tud gyűjtögetni, de a frissített térképek elég jók, bárhová Európába el tudott minket navigálni mindenféle egyéb eszköz-térkép igénybevétele nélkül.
A kormány bőrözése az, ami 140 ezer fölött a kezem izzadozásától foltosodni, foszladozni kezdett, nem volt még csúnya, de nem vártam meg, míg az lesz, kapott egy szoros bőr kormányvédő huzatot, nálam már azzal húzta ki végig, így még kényelmesebb is volt.
A gyári szervizciklus 30 ezer km, kicsit optimistának tartom, bár a 2.0dci-ben kb: 8 liter olaj van, nem a durván fele annyi, mint pl: az 1.5dci-ben, ami ráadásul kicsit talán kevéske is ehhez a batárhoz, így jobban is erőlködik - de én azért kb: 20-25 ezer között mindig cseréltettem olajat.
A márkaszerviz az érdi Autócentrum Szabó volt - ahol a kocsit is vettem, igazándiból nem tudok róluk rosszat mondani, korrekt és készséges módon intézték mindig a teendőket, mindig adtak automatikusan addig is csereautót - van azért a márkaszerviznek is sok előnye...
Az autó a franciákat érő megszámlálhatatlan előítéletet cáfolandó a nálam új korától eltöltött 7 év és 190 ezer km alatt gyakorlatilag permanensen problémamentes volt. Sosem hagyott cserben, megjegyzem, eredeti akkuval szolgálta ki ezt az időtartamot, 150 ezerig húzták a féktárcsák, akkor fogyott el végleg az első téli/nyári gumigarnitúra is, szerintem nincs ezzel semmi baj.
De facto meghibásodásként végül is nagyon kevés dolgot lehet felsorolni. Valamikor 150 ezer körül elkezdett a vezetőoldali ajtó határolója éktelenül csattogni, a kocsihoz kapott 5 év/150e garanciából ugyan már kicsúsztam akkorra, de valami 10 ezres tételért kicserélték, és ennyi... Érezhetően kotyogós lett akkorra egy lengőkar is elöl, azt is cserélni kellett - de tulajdonképpen ennyi..
Illetőleg még egy - a 2011-es évjáraton a nappali menetfény normál izzós volt. Ez az egyetlen pont, ami egyértelműen eltervezett lett a kocsiban - később már ledesre is cserélték ezt - az izzók foglalata gyenge, az izzó túlmelegíti, szétolvad a műanyag, de még az izzók kupakján a forrcsúcs is, kb: fél évente szétégett benne egy-egy izzó. Mivel a gyári bixenonban ez volt az egyetlen olyan izzó, amihez különösebb gond nélkül hozzá lehetett férni, így ennek a cserélgetése nem okozott gondot, de egy ponton eluntam, főleg, hogy addigra a foglalatok is kezdtek kimúlni, és egy-egy fémgyűrűvel megerősítve a foglalatot belebarkácsoltam két megfelelő foglalatú LED-es "izzót", ezzel ez a mizéria megszűnt. Pont az eladás előtt kiégett még a tolatólámpa is, azt már a kocsit a következőbe beszámító márkaszerviz cserélte...
Mindent összevetve egy gyakorlatilag teljesen problémamentes, kellemes, jól felszerelt járgányról beszélhetünk. A Bose hifi kimondottan jól szól, gond nélkül kezelte a 64G-ás USB pendrive-t, az összes rárakott zenémmel, többféle telefonnal azonnal és zokszó nélkül "párosodott", bár néha olyan visszhangosan hangosított ki, hogy le kellett tenni és újra telefonálni, de ettől eltekintve nem nagyon huncutkodott. No jó, a fedélzeti rendszer (nem az autó, az ment) összesen vagy 2-3 alkalommal "lefagyott", újra kellett indítani (a kocsit), de utána mindig magához tért. Jól szolgál a tolatókamera, nagyon gyér fényviszonyok mellett is értékelhetően lát, viszont a rendszám feletti kis lencséjét gondosan tisztán kell tartani, saras-esős időben bizony "megvakul". Azért ilyenkor sincs minden veszve, a kocsin elöl-hátul van tolatóradar, ami kell is, mert hátra kilátni leginkább a kamerával lehet.
Még egy defektem sem volt vele 7 év alatt, pontosabban egyszer egy szög miatt egy lassú, de ezt a nyomásellenőrző akkurátusan jelezte is, gumikukaccal orvosolható volt.
Mindazonáltal a 190 ezer km végére az amúgy akkor is hibátlanul működő-induló-megálló kocsin érezhető volt, hogy most már picit "fárad". Lötyögős lett egyértelműen a pocsék utakon az első futómű (a 17"-es, kicsit peresebb kerekek sem optimálisak ide, de a 2.0dci-re nem mennek fel a kisebb felnik sajnos), egyszer görgőztetni is kellett az egyik felnit, megütődött egy kátyúban, és érezhetően vibrált. Az autó rugózása egyébként önmagában jó, de azért el nem ájultam tőle, pocsék úton ráz rendesen, ismerek ennél jobb rugózású autókat...
De elfáradt picit egy motorbak is, ezért erősebb lett a motor alapjárati vibrációja is (ezt egyébként a márkaszerviz beszámításhoz végzett állapotfelmérése szúrta ki), de semmi érdemi, komolyabb probléma nem volt vele így sem. Én 180 ezernél még váltóolajat is cseréltettem a rend kedvéért, bár elvileg ez az automatában "élettartam töltésű", legalább a következő tulajdonosnak előre láthatóan nem lesz gondja vele...
Mivel nekem a Renault zsinórban harmadik kocsiként teljesen jól bejött, soha igazi gondot nem okozott, nagy csomagtér is kellett volna, viszont mindenképpen jobb rugózásra, kicsit nagyobb teljesítményre és csöndre vágytam, volt bennem aggodalom a dízel-mizéria okán is (jó, jó, most még nem "üldözik" őket, de mi lesz 5-8 év múlva??), és mivel az új, 4-es Grand Scenic egyértelműen inkább a Crossover, mint egyterű irányba lépett, nagyon sokat feladva az előd praktikumából - így végül egy Talisman kombit választottam utódnak, 200tce benzines motorral, és, hogy legyen rendes rugózás (meg sok kütyü, amit igénylek, HUD és hasonlók), ezért a szabályozható lengéscsillapítást is adó Initiale Paris kivitelben - és a gyári, rettenetes 19"-os malomkerekeket azonnal ledobattam róla, és megkerestem a rá tehető legkönnyebb 17"-es felnit és gumiszettet - ezzel lett is rendes rugózásom... Majd, ha lesz már róla tapasztalatom (2 hónap és 6e km után még nincs, ami van, az jó...) - beszámolok arról is.

Dönci pedig, szegény, ott maradt a márkakereskedőnél beszámítva az új autóba. Ahogy láttam, nem árválkodott sokáig, egy hónapon belül új gazdára talált. Szerintem nagyon jól jár vele valaki, ez a kocsi jó eséllyel még minden huncutság nélkül el fog 1-200 ezret futni.

Annyi hozzáfűznivalóm azért lenne, hogy a beszámítás nem véletlen - a hazai használtautó-piac egy katasztrófa. Tele van vágyálmokat kergető, totálisan irreális emberrel, akik egy új kocsi árának a töredékével a zsebükben szó szerint új kocsit szeretnének maguknak (no jó, kis piszok meg valami jelentéktelen felületi karc az lehet, rajta, de amúgy legyen friss vizsga, új gumik-fékek, és természetesen legalább 100 ezerig ne kelljen rá petákot sem költeni, és mindezt mondjuk az új kocsi árának harmadáért, ötödéért..) - és addig mennek, míg valaki nem hazudja nekik azt, amit hallani akarnak..
Soha szóba sem jöhetett, hogy az amúgy is saját cégemben hivatalosan futtatott kocsikat ne pontosan azokkal a paraméterekkel adjam el, amelyek a valóságot tükrözik, meg egyébként is, ezeknek a kocsiknak elektronikus szervizkönyvük van, és mivel én mindvégig ugyanott szervizeltettem a kocsit, a teljes előélet lekérdezhető - hát, ennek ellenére, hiába volt ez a kocsi az összes hirdetett hasonló közül a legkevésbé zsákbamacska, a kedves nagyérdeműt így hangyányit sem érdekelte... Nem, a magyar vevő 8-10 éves kocsit is úgy megy el venni, hogy 100 ezer alatt legyen benne, meg legyen törésmentes, öreg plébános, nyugdíjas orvos templomba járó autója - persze, halmokban áll az ilyen kocsi mindenütt ugyebár... Az ilyen autó, ha van egyáltalán, rendszerint ki sem kerül a piacra, vagy családon-ismeretségi körön belül elviszi valaki, vagy a nepper/kereskedés maga tartja meg - ami tényleg piacra kerül, az "átlagos" lesz, vagy inkább rosszabb, mert amit hozzánk kintről behoznak (márpedig a 2008 után béka alá esett hazai újautó-piac mellett a használt kocsik háromnegyede kintről behozott - és aki kicsit utána néz, az láthatja, hogy tőlünk nyugatabbra a tényleg keveset futott, jó állapotú fiatal használt kocsi még drágább, mint nálunk..) - az leginkább a zacc..
Aztán jönnek a népítéletek, hogy milyen hulladékok ezek az autók, mert 120 ezernél hogy szétestek, kezében maradt a kormány, csapágyas lett a motor - no persze - csak az a 120 ezer inkább 320-520 ezer volt, az utolsó 50 ezren már olajat sem cseréltek, és/vagy két roncsból lett összeragasztva a garantáltan sérülésmentes hét vétele... Viszont ennek a mentalitásnak köszönhetően én a 7 éves kocsiért az új árának nagyjából a negyedét tudtam realizálni... Ha elhazudtam volna mondjuk 100 ezret a futásteljesítményből rögtön felugrott volna az ázsiója, de inkább elajándékozom, mint ezt...

Én még mindig azt látom, hogy igenis bejön a "vegyünk új autót" és használjuk addig, ameddig nem érezzük azt, hogy ideje továbblépni (5-6 év után elkezdi az ember az újat vágyni, ennyi idő alatt produkál az autóipar is már előrelépést, jópofa kütyüket, finomabb megoldásokat) - és jó eséllyel nem lesz közben gondunk. Ahogy nem volt nekem sem. Arról már nem is beszélve, hogy a szalonban az ember azt a kocsit rendelheti meg, amit tényleg akar, abban a színben, azzal a kárpittal, azzal a felszereltséggel-motorral, nem azzal kell beérnie, amit kap... Dönci jó vétel volt, jól szolgált. És szerintem még az utakon lesz 10-15 év múlva is, igenis tartós, tisztességes masina. Csak kapja meg a neki járó törődést.

Hibalista

- Egy árva darab vezetőoldali ajtó határoló (kb: 10 ezres tétel volt cserélni), meg egy kotyogós lengőkar, nappali menetfény izzó-mizéria, de amúgy csak a szokásos fogyó-kopó dolgok.

Ide hordtam szervizbe

Autócentrum Szabó - Érd

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2011
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 190000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Grand Scenic 2.0dci - az előző modell... Következő autója? Talisman Grandtour 200tce Initiale Paris
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Grand Scenic 2009 (2009)

További ítéletek (23 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)