A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Porsche » Macan (2014)

Macan dízel 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

MECHANIC

Szöveges ítélet

A forma fogott meg. Harmónikus, dögös de nem hivalkodó. Nem nagy, de 4 ember is belefér - ha kell. Mielőtt leírnám a véleményem, hadd fogalmazzak meg valami egészen személyeset:
Senki ne alakítson ki véleményt az autós újságírók alkotta írások alapján. Nemcsak, hogy igen szubjektíve alakítanak ki általános véleményt - tisztelet a kivételnek - hanem sokszor összekeverik a szezont a fazonnal. Egyrészt a legritkább esetben teszteli olyan az autót, akinek gyártották valójában, másrészt az újságírók - tisztelet a kivételnek - tudatossági és igényszintje is finomanszólva ingadozó, írásaik valódi üzenete, használhatósága elmarad az (általam támasztott ) elvárásoknak. Semmiképpen sem akarom bántani őket, mert akadnak szórakoztató és igényes írások is, de összességében házifeladat jellegű és marketing alapokra építettek, az igazi lényeget ritkán tolmácsolják.
Miért kezdtem ezzel? Mert ez az autó tipikus példája annak, hogy egy tesztben az egekig lehet emelni, de le is lehet húzni, ha rossz oldalról közelítjük meg. Rengeteg autó ment át a kezem alatt és a következőkben - én - a személyes tapasztalatimat tudom leírni, az átlagtól jelentősen nagyobb általános autós előélettel.
Aki Porschét akar venni, annak tudnia kell, hogy ez a cég egy speciális ideát interpretál autóiba: a hivatalosan nemlétező német felsőbbrendűség és német személyiség ideáját - persze jó értelemben. Ez a márka testesíti meg mindazt, amire büszkék a németek. A technológiát, az innovációt, az erőt stb. Termékei többek közt azért olyan sikeresek, mert a mai világ uralkodó ideáira épülnek, azaz aki ma sikeres és a vezérlő elvei közt egy halovány visszafogottság is szerepel, annak ideális autója a Porsche, mert ez a márka a visszafogott, decens csúcs.
Ahhoz, hogy teljesen bele tudjuk magunkat élni fenti autó megalkotásának céljába, bele kell helyezkednünk ebbe a az érzésbe. A magabiztos, világ tetején ülök érzésbe, amit azért el is akarok rejteni meg nem is.... Na ennyit a filozófikus vasformálásról. Aki eddig nem gondolta azt, hogy ez elmeroggyant őrült, azzal megosztom a tapasztalataimat:
Ez az autó egy emelt, sportos, praktikus járgány azoknak - és ez nagyon hangsúlyos - akikben forr a lendület, akik szeretnek sportosan vezetni, de belátták, hogy útjaink erre alkalmatlanok egy finom fútóműves alacsonyabb építésű és alacsonyabb peremű gumival ellátott autó számára. Akiknek a nagyobb terepjárók ormótlanok, akiknek az X6 tipusú járművek inkább viccesek stb. Ez az autó - amellett, hogy visszafogottan, sportosan elegáns, ideális kompromisszum a sportosság és a praktikum között, mert óriási - viszonylag ballonos kerekei 235/55-R19 - elnyelik és átugorják az úthibákat, fekvőrendőröket, aktív futóműve emelett egészen komfortos - szerintem egészen kiváló - amellett, hogy igen meglepően sportosan is lehet-kell vele közlekedni.
Az újságírók ilyenkor rendszeresen említik meg, hogy „ na de majd a terepen elválik mit tud“… Ilyenkor pár másodpercre felhők jelennek meg az arcomon, hiszen egy gondolkodó ember pontosan tudja mi való terepre, mit visznek ki terepre és mit nem… Ezt nem is folytatnám, mert annyira triviális…
Az autó tehát hangsúlyosan sportos. Precíz a kormányzás - nekem szubjektíve egy kicsit talán túlságosan is - az állandóan ugrásra készülő vad jut eszembe róla. Ez szöges ellentéte például a Lexus RX - NX által képviselt irányvonalnak, amely sokkal relaxáltabb és komfortosabb vezetést tesz lehetővé. Itt ilyenről szó sincs. Ez az állandó készültség érzését adja. Ez nem a nyugodt, lassú vezetésre csábít, hanem ellenkezőleg. Állandóan keresi a réseket, a lehetőségeket, hogy aztán elszabaduljon az úthenger, mert a váltó is ezt a vezetési sítlust támogatja. Még amikor levesszük a lábunkat a gázról sem úgy lassul az autó, mint más autónál, hanem kevésbé lassul. Mintha a lassulás is inkább kevésbé gyorsulás lenne. A váltó semmiképpen sem mondható komfortosnak, bár kifinomult és precíz, de állandóan érezteti, hogy nem andalgásra született.
Zseniálisnak fogják érezni azok az emberek, akik az élet minden területén nyomulnak, agilisak, élesek…végül is számukra készült, az ő személyiségük fizikai meghosszabbítása. Személyreszabott öltönyük.
A belső tér csak fokozza a „high-tech image feeling“-et. Szűk, testre szabott, szoros ülésekkel - nekem egy kicsit vékony kormánnyal - rengeteg gombbal…tökéletes kidolgozással. De érzésre, mint egy vadászgépben. A BOSE hifi, a TFT kijelzők, a navigáció és az IT működés-működtetés megint csak azoknak okoz majd igazi élvezetet, akik pl. számtech vonalon is inkább az alma féle kifinomultságot és csúcsmodell érzést szeretik, használják és kihasználják. Tökéletes - egy rétegnek. Tökéletes azoknak, akiknek készült (!)
Általános tapasztalatom, hogy az autóvásárlás szintjei németországban összehasonlíthatatlanok azzal, mint ami pl. magyarországon van. Nem csak a keresetek totál mások, hanem a mentalitás, a gondolkodás és az igényszint. Szerintem nincs jó autó vagy rossz. Minden autóban megtalálhatjuk az örömöt, hiszen mindannyian totál mások vagyunk. Az a szerencsénk, hogy egyre többféle autó létezik, így aztán egyre inkább találhatunk nekünk megfelelő autót. Nekem ez a Porsche sportosabb, mint szeretném, de egyenlőre nem ismerek olyan típust, amely ezt a visszafogottságot hozná sokkal komfortosabban.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

Düsseldorf Porsche

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2015
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? RX Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Porsche Macan 2014

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)