A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » Rifter (2019)

Rifter 1,2 Puretech 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Családbarát doboz

Szöveges ítélet

Peugeot Rifter
Szégyen, hogy ennek az - állami támogatás hatására - egyre népszerűbb modellnek nincs még Népítélete. Bő 4.500e km után írok hát egyet.

Harmadik gyermek érkezése előtt az állami támogatástól felbátorodva 2019. tavaszán új autó után néztem. Kiválasztásnál elsősorban a műszaki adatok számítottak, mert szempont volt, hogy a kötelezően 7 személyes autó kényelmesen használható legyen a dimbes-dombos és meglehetősen szűk, nehezen megközelíthető bejárattal rendelkező otthonom környékén - tehát legyen belül nagy, kívül a lehető legrövidebb/legkeskenyebb, emelt hassal. Továbbá benzines motor hajtsa és az ár sem közömbös. Az akkori felhozatalból ezeknek a paramétereknek leginkább a Rifter felelt meg, személyes találkozásnál a kémia is működött, így 2019. május közepén megrendeltem. Rövidebb, L1 hossz, ez a fentiek miatt fontos volt, ám sok gyártó (pl. Ford) csak hosszabb változathoz kínált 7 ülést. Legmagasabb Allure felszereltség, és az alábbiak kivételével minden elérhető extra:

- Távolságtartó tempomat (megrendelés után több héttel derült ki, hogy nem tudja szállítani a Peugeot, így csak mezei tempomat van benne)

- Parkoló segéd: nem hiszem, hogy megbíznék benne, no meg a tégla forma, jó türkök, radar és tolatókamera kombinációja ujjgyakorlattá teszi a parkolást.

- DAB rádió, 3D navigáció: a széria 8 collos érintőképernyő MirrorScreen/CarPlay/Android Auto segítségével alkalmas a mobil kivetítésére és kezelésére, mely bőséges zenehallgatást, illetve valósidejű forgalmi adatokkal megtámogatott navigációt tesz lehetővé. A Totalcar tesztje ékesszólóan ekézi a hangvezérlés gombját, no az itt nyer értelmet, mert a telefonos oprendszer asszisztensét aktiválja és így kiválóan működik.

- Vezeték nélküli telefontöltő: a fenti okból úgyis USB kapcsolat lesz az autó és a telefon között, ami egyben töltést is biztosít.

- Alumínium keréktárcsák: jól néznek ki, viszont serülékenyek.

Az autó augusztus végére meg is érkezett, majd a támogatás körüli hercehurca után október elején adta át a kereskedés. 2006-os gyártású Ford Focus szedánról váltottam, ennek fényében értékelhetők a tapasztalataim.

Első benyomásom az volt, hogy milyen könnyű minden az autóval. A kicsi kormány erősen szervózott, így kisujjal tekerhető, a műszerfal körülöleli az embert, minden közel van és kézre áll. A tégla formának, jól használható nagy tükröknek és vezetési segédeknek hála gyerekjáték a parkolás és manőverezés. Hiába tűnik kívülről nagy meláknak az autó - az emelt hasmagasság tehet róla, mert egyébként centire nem egy nagy darab a mai SUV-ok között - könnyedén kezelhető és irányítható. Meggyőződésem, hogy nőknek, gyakorló anyukáknak szánta a Peugeot ezt a modellt, amit az a tény is megerősít, hogy piperetükör kizárólag a vezetőoldalon érhető el.

Az emelt hasmagasság ad némi magabiztosságot a közlekedésben, szintúgy, mint a meglehetősen jó kilátás. A kiváló manőverezhetőség, illetve a megnyugtatóan fényezetlen műanyag ütközőelemek stresszmentessé teszik a szűk városi/parkolóházi csatákat. Mindez a 4,4 méteres L1, rövidebb változatra igaz, a 4,75 méteres L2 bizonyára más. Mindkét hátsó ajtó tolóajtó, alapáron, ez nagyban megkönnyíti a hátsó traktushoz való hozzáférést.

Bent franciásan kényelmesek az ülések és óriási a hely. Bőséges a fejtér is. A második üléssor mindhárom ülése isofix-szel ellátott és ténylegesen elfér rajtuk három gyerekülés (lásd a képet). Mindennek van helye a rengeteg különböző rekesznek hála. Mondjuk egy külön gumírozott, vagy szivacsozott napszemüveg-tartó jól jött volna, de ez csak szőrszál-hasogatás. Amúgy nagyon érződik, hogy a mindennapi használatra tervezték az autót és alaposan átgondolták. Erre legjobb példa a külön nyíló hátsó ablak, hogy akkor is hozzá lehessen férni a csomagtartóhoz, ha nincs meg az autó mögött az a méter, ami a csomagtartó kinyitásához szükséges. Egyébként a tolatókamera képén külön rovátka jelzi, hogy meddig tolathatunk úgy, hogy a csomagtérajtó még nyitható maradjon. Megjegyzem, itt sem értek egyet a Totalcar tesztjével, mert pontos a tolatókamera képe mindkét oldalon. Bizonyára javítottak rajta az első széria után.

A harmadik üléssor mögött gyakorlatilag nincs hely (L1!), azt könnyedén kiszedve azonban óriási és jól használható a 750 literes csomagtér. Amióta megvan az autó a garázsban pihennek a plusz ülések, így tapasztalatom nincs velük. A második üléssor mindhárom ülése egy mozdulattal síkba dönthető, sőt, kisebb szerelés után az anyósülés is.

Ami számomra némiképp csalódást keltett, az a motor. Átülve az 1,6-os, szívómotorral hajtott, ám jóval könnyebb Focusból úgy éreztem, hogy a háromhengeres, 110 lóerős 1,2-es turbós erőforrásnak nagyon keskeny a ténylegesen használható, de még kultúráltan járó fordulatszám-tartománya. Folyamatosan gépészkedni kell, hogy fürgén mozgassa az 1,4 tonnás bódét. Hát még az ezres sornégyes motoromhoz viszonyítva... no de ez nem fair összehasonlítás. Pár nap alatt persze hozzá lehet szokni.

Ha már a váltónál tartunk, nagyon kellemes, finoman jár és a hatodik sebességnek hála autópályatempónál is csendes marad a motor. Akkor a szélzaj lehet zavaró, de ilyen alaktényezőnél ebben nincs semmi meglepő.

Vezetni semleges, kifejezetten személyautós. A nagy bódé nem dől különösebben, a futómű pedig kimozogja az úthibákat a nélkül, hogy túlságosan puha lenne. A fogyasztás mért átlaga 8,47 liter - tény, hogy nagyrészt városban és eddig csak télen használtam, de így is nagyon messze van a gyártó által megadott értékektől.

Az "all grip" csomag által kínált menetprogramokból (havas út, homok, sár, stb.) nem tudom mennyi a tényleges hozzáadott érték és mennyi az alapból járó kipörgésgátló érdeme. Ám a vele járó Michelin Latitude Pro HP négyévszakos gumik hideg, nedves aszfalton és hóban nincsenek a helyzet magaslatán. Persze nem téli gumik. Ha újra Riftert vennék szerintem ezen extra árából inkább egy rendes téli/nyári gumi garnitúrát szereznék be.

A többi felszereléssel elégedett vagyok. A kényelmi extrák (kulcs nélküli indítás, elektromosan működő és magától oldó kézifék) megkönnyítik az életet, intuitívan működnek. Határozottan jó a Peugeot szoftveres háttere is, interaktív app-ban érhető el a gépkönyv, illetve magától menti az utakat, üzemanyag-fogyasztást is.

Összességében tehát nagyon elégedett vagyok az autóval, egy jól átgondolt, kényelmes járgány, amiben minden további nélkül elfér egy öttagú család minden holmival együtt, mégsem akkora, hogy az már zavaró lenne.

Hibalista

- Új autó, semmi sem romlott el rajta.

Ide hordtam szervizbe

Duna Autó Peugeot

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2019
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Ford Focus 1,6 Ghia sedan Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot Rifter 2019

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)