Bevált: 13 év 350 ezer km.
Szöveges ítélet
Újkora (0 km) óta használom, igazi igavonó, megbízható, tágas, családi autó, és munkaeszköz, amivel reggel elviszed a gyerekeket a suliba, azután szaladgálsz a városban, árut viszel vagy építkezel vagy kutyát viszed beoltatni. Igaz felvágni még új korában sem lehetett vele, de legalább nem irigyelnek. Akiket nem zavar, hogy a sznobok teherautónak nézik, azoknak csak ajánlani tudom.
Hihetetlen mennyiségű cucc fér bele. Autópályán nem gond a tartós 130 hegynek fel. A hátsó ülésen hosszú távon ülni nem túl kényelmes, erre akkor jöttem rá, mikor már a gyerek is vezetni kezdett, és hátra "kényszerültem".
Előtte a csemeték nem panaszkodtak, Görögországig is elvoltak a gyerekülésekben. A hátsó tolóajtók kezelését a "kezdőknek" mindig oktatni kell...
Legjobban a rugózását szeretem: jobban megfelel a pesti utakhoz, mint a legtöbb japán, vagy német autóé.
Mondjuk, meg is van az ára, mert ez a típusú Peugeot hátsó híd nem bírta tovább 250 ezer km-nél, utána fel kellett újíttatni.
Ez vidéki műhelyben 100 ezer felett volt.
A 2.0 HDi motorral meglepően jól megy, még fullra pakolva is.
Bár a féke egy kicsit gyengusz. Dinamikus városi tempónál, és télen jól jött az ABS.
A fűtése és klímája lehetne erősebb is, de a Webasto állófűtés beszerelése után szuper lett.
Mivel "autós" vállalkozásom van, a rendszeres szervizt mi végezzük.
Csak olyan alkatrészeket kellet cserélni, ami amúgy is kopó.
Ez természetes.
Ennyi futás után a motort, vagy a segéd berendezéseit nem kellet javítani..
Olajat új kora óta egyformán fogyaszt, kb 1 litert 20.000 km alatt.
Az azért fájt, hogy a főtengely "rezgéscsillapítós" szíjtárcsáját kétszer is cserélni kellett, mert zörgött ( 50 ezer Ft/alkalom; 2002 évi ár!) , de harmadszorra fixre cseréltük. Azután fél-gumisra.
Azzal fut vagy 10 éve.
Figyelem jövőbeni pözsósok: ha zörög a gyári tárcsa, gyorsan cserélni, mert széthullik, és tönkre vághatja a vezérműszíjat is, az pedig egyenlő a motorgenerállal!
Nagyon megbízható, csak egyszer okozott félórás fejfájást, mikor a motortest kábel elszakadt, az autó nem indult, és a visszajelzők megbolondultak.(Ez is Peugeot betegség, javaslom előre megerősíteni!)
Ezeken kívül "franciás" elektromos hibája nem volt.
A magasság egyetlen hibája, hogy a síbox használata kissé bonyolult, kis szék kell hozzá.
De azért tetőcsomagtartó nélkül bármilyen mélygarázsba bemehetsz vele, be fog férni.
Az üléseket átlagosan magas ( én 180 centi vagyok) embernek ajánlom.
A 196 centis kollégámnak nem elég az ülés hátratolása, de a 165 centis srác lábának meg útban van a "kardánbox".
Sajnos a 13 év, és az utcán parkolás már kihozta a rozsdát, hamarosan kénytelen leszek a küszöböket javíttatni.
De még megmarad, harmadik autónak.
Hibalista
- Hosszú a lista, de hát mégiscsak 350 ezer km alatt...: légmennyiség mérő 20000Ft, motorhőmérő szenzor 3000Ft,vezetőűlés párna és rugói, főtengely szíjtárcsa 50000-ért, harmadszorra már fix-re cseréltük azóta mentem vele 100 ezret hibátlanul, de később utángyártott félig gumisra váltottam. Minden ami kopik néha többször is:lengőkar gömbfej felújítás 6000, és kpl. lengőkarok 20000, (mivel egyben cserélendő), első rugók kétszer, vezérműszíj+feszítő görgő,vízpumpa, fékek. - Viszont eredetiek, mert jó erősek a lengéscsillapítók. - 230 ezer után kuplung, 240 ezer-nél hátsóhíd felújítás (az húzós volt-100 ezerFt) de ez Peugeot Citroen típushiba. - Igazából 200 ezer után jönnek a nagyobb kiadások. -
Ide hordtam szervizbe
Garancia alatt: Gablini ZuglóNagyon korrektek voltak.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Gari után SK, vagyis saját műhelyünkben.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 350000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Kadett 1.6D | Következő autója? | Octavia 2.0 CR TDI |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
