A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » iOn (2010)

iOn Fehér :) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Hol voltál az elmúlt 100 évben?

Szöveges ítélet

Nem írok tesztet, azt már sokan megtették helyettem. A Youtube-on is számos videó található a típusról és klónjairól, inkább megpróbálom összefoglalni az elmúlt 4 hónap és közel 5000 km tapasztalatait.

Ki vesz ma Magyarországon villanyautót? A bolondok? Magamutogatók? Gazdag zöldek?
Lehet-e a hétköznapi ember számára is alternatíva egy ilyen különc járgány?

Igen, ha az ember elfogadja, hogy mire készült. Ez egy városi, elővárosi ingázó autó, amivel könnyű parkolóhelyet találni a belvárosban és a zöld rendszámnak köszönhetően egyenlőre fizetni sem kell érte, ha az ember a Fővárosban él/dolgozik.
Alkalmas-e egyetlen autónak? Írhatnám, hogy igen, de a realitást nézve néha kell mellé valami nagyobb, gyorsabb, és legfőképp kevésbé korlátozott hatótávú jármű.

Mi késztetett arra, hogy vegyünk egy ilyen autót?
Egy év nyugati élet, ahol megtapasztaltam, hogy nem kell Marslakónak lenni, hogy ne belsőégésű motorral szerelt járművel ingázunk napi szinten.
A másik ok a racionalitás. Írhatnám, hogy nagy zöld vagyok, de az elmúlt egy hónapban a munka és család mellett a fűnyírás is teher volt. Messziről meg könnyű szeretni a bébifókákat.
Természetesen megfelelő pénzügyi háttér is kell, mert ezek az autók 3 és 13 évesen is drágák, így sokaknak még évekig nem lesznek elérhetők.

Mi a belépőszintet választottuk a villanyautók táborába, a 3-4 millió közötti árkategóriában.

Ez egy külsőre Matiz méretű jármű, ami belül a japán tervezésnek hála egyáltalán nem annyira szűk, mint ahogy elsőre gondolnánk. Na jó, vállban lehetne bővebb és az ülések is 100 kg alatti testsúlyhoz ideálisak.
Bizony ez egy japán Keicar, a méretein egyértelműen látszik.

Nekem fontos szempont volt a japán gyártás, az, hogy milyen embléma van az elején már másodlagos. Peugeot lett, de lehetne Citroen is.


Hatótáv, vezetési élmény, költségek – mindenki ezt kérdezi.


Mi a budai agglomerációból ingázunk napi szinten az autóval. Általában a feleségem és a 1-2 gyerek. Munkába/oviba/iskolába. Ez átlag 50-60 km megyünk egy nap.
Erre tökéletesen elegendő. Még úgy is, hogy megy klíma/fűtés, világítunk és nem mi vagyunk a leglassabbak az M1/M7 kivezetőn. Utazó sebesség 100-105 km/h. E felett erősen csökken a hatótáv.
Végsebességet egyszer néztem, lejtőn, hátszélben 140 km/h mutatott. Különben 135 körül nem enged tovább gyorsulni az elektronika. De itt már párosával csökken a megtehető km száma.
Jó is, hogy nem lehet vele rohanni, mert keskeny és magas, szóval az egyenesfutása nem tökéletes, főleg ha van oldalszél. Szerencsére az akkuk a padló alatt vannak így legalább nem dobálja, csak lökdösi a szél. De egy „rendes” méretű autóhoz képest mindenképp szokni kell.
Hatótáv eléggé nehezen értelmezhető, mert erősen függ a vezetési stílustól. Így egy lendületesebb nap után 105 km-t, nyugisabb után 120 km környékét mutatja reggel a műszer.
Olyan már volt, hogy reggel 112 km-el indultunk és mire az Árpád hídhoz értünk megint 112 km volt a hatótáv.
Városban nagyon elemében van. A faék egyszerűségű „váltókarral” eldöntjük, hogy előre, vagy hátra megyünk. És már kúszik is mint a régi automaták. Tehát állni kell a féken.
Emelkedőn nem gurul vissza, ha sebességben van.
Gyorsulása nem brutális, de méretéhez képest jól megy, viszont álló helyzetből nem ugrik azonnal a pedál lenyomására, mintha gondolkodna egy kicsit.

Minden kezelőszerv japános finomsággal működik, bár érezni, hogy az eredeti Mitsubishi MIEV nem egy drága autó, tehát olcsó anyagok vesznek körül.
Ettől függetlenül nem zörög semmi.
Rugózás lehetne jobb is, de én elsőre rosszabbra számítottam.
Különben csendben siklunk, gumi és szélzaj is csak 100 km/h felett hallható igazán. Nincs ami elnyomja.

Otthon töltjük a 220V-os aljzatról. Eddig úgy tűnik, hogy havi átlagban 8-9 ezer Ft a bejárási költség.
Gyorstöltőből is szoktunk „tankolni”, főleg, ha a napi szaladgálás túl van a megszokottól.
A legtöbb, amit egy nap alatt mentem, az 170 km volt Budapesten, és az elővárosban. 2X 15 percet töltöttem.
Egyszer volt, hogy lement a hatótáv 6 km-re. Akkor mutatott 10 %-ot, 20 perc alatt felnyomta a 50A DC töltő 70%-ra. De 82%-nál feljebb nem engedi a gyorstöltést.
Eleinte nem volt gond a töltéssel, viszont ahogy nő a villanyautók száma, bizony mind többször várni kell a felkapottabb helyeken.
A másik bosszantó dolog, hogy egyre többen ott tárolják bedugva az autót, ami már rég nem tölt. Ezt azért nem értem, mert máshol is ingyen lehet vele megállni.
Kezdetben ott volt a „hatótáv pánik”, de már összeszoktunk, tudom mennyi fér bele. Néha már feszegetem is a határokat.

Karbantartás:

A márka szervizben évenkénti pollenszűrő és 2 évente esedékes fékfolyadék cserét mondták.
Gumit erre is kell venni, de szerencsére a méret nem túl különleges, így 15 ezer Ft környékén lehet hozzá kapni darabját.


Kinek ajánlom –

Kell még egy, hogy ne legyen vita ki megy vele!

Valamint annak, akik megengedhet magának egy olyan második autót, ami kompromisszumokkal használható.
Budapesten, vagy környékén lakik és bent dolgozik a fizető övezetben. Van otthoni/munkahelyi töltési lehetőségük és nem zavarja ha munkatársai/rokonai értetlenül néznek rá, amiért egy UFO-val jár.

3 év után megmondom, hogy megérte-e az árát, most úgy tűnik, hogy várakozáson felül teljesít.

A „rendes” autónk egy Honda, aminek imádom a hangját, de simán lemondanék róla a hétköznapokban, elég lenne hétvégén kinyomni a szemét.

UPDATE 1: 6 hónap után 10000 km-nél tartunk. E szerint fél év alatt 1 tonna CO2-ot nem pöfögtünk ki a városban, ha egy Prius-hoz mérjük. A megspórolt benzin mennyisége is lelkesítő, de ezért nem érdemes villanyautót venni.
A hidegben kb.7-8%-ot esett a hatótáv, és ha rendesen fűtünk, akkor már csak 2/3-a a megtehető táv a normálisnak.
Voltunk már igazi kalandos országjáráson, és némi kompromisszummal ez is megoldható. De kell hozzá némi vakszerencse is.

UPDATE 2: 5 év használat után, 8 éves korában váltunk meg tőle. Az utód ismét Ion, fehér és 2017 gyártás. Ez is mutatja, hogy ennél olcsóbban, elfogadható lemondások mellett nem nagyon lehet mit venni helyette.
Mi 70000 km-t tettünk bele, ami nem sok egy hagyományos autóhoz mérten, de sokkal több, mint amire vásárláskor gondoltunk.
Az autó 3 év után visszahozta a vételi árát - parkolás, üzemanyag és karbantartás költségeinek megspórolásával.
Továbbra is azt mondom, hogy csak az vegyen ilyet, akinek vagy van mellette másik autója, vagy más módon tud távolabbra elmenni.
De ha belevág, akkor nem bánja meg.
Az akku 90%-ról 65%-ra csökkent ez alatt. Mivel kicsi az akkuja, így ez már érezhető. Továbbá 8 évesen már lassabban töltött 220V-ról és DC-ről is, mint 3 évesen.
Aki megengedheti magának, az inkább 3-4 évesen vegyen ilyen autót, még ha drágább is.
A legkorábbi modellek több lemondással járnak, mint az újak.
Összegzésként elmondható, hogy megint így vágnánk bele a villanyautózásba.
Nagyobb, drága modellt csak akkor vennék villanyból, ha az akkutechnológia lényegesen fejlettebb lesz. Addig marad a hybrid "rendes" autónak.

Hibalista

- Visszahívás keretében ingyen cserélték az invertert. - Kötelező 4 éves szervíznél 2 dolgot kellett volna cserélni, a pollenszűrőt elfelejtették megrendelni. Ebből is látszik, hogy az Ion ritka madár. - Egyébként korrektek. - Típushiba, hogy az első fékek ritka használata miatt elkoszolódik a betét és a tárcsa között. Ekkor csúnya súrlódó hangja van, amit gyorsan orvosolni kell. - Elsőre bevittem a szervízbe, de második alkalommal már inkább otthon lekaptam a kereket és kivettem a fékbetétet. A művelet nem tart sokkal tovább, mint ahogy most leírtam. :)

Ide hordtam szervizbe

Nissan/Peugeot Gablini Budaörs

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2012
Kényelem (5) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 20000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 3 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot iOn 2010

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)