A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 306 (1993-2000)

306 S16 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

A legjobb ´hot hatch 1998 - 2000´

Szöveges ítélet

Második 306-osom.
Szerettem az előző 1.6-ost, csak kicsit gyengus volt és nem volt benne klíma sem. Mindenképpen erősebb, sportos modellt kerestem. Jó állapotú eladó S16-ost első körben nem találtam. Nézegettem Clio Sportot, de nem férek el benne. A hasonló korú és tudású Focus ST170 sokkal drágább. Ami még tetszett (volna), a Civic Type-R: újabb, erősebb és sokkal drágább. Felbukkant még egy Xsara VTS, de nem volt makulátlan és a Xsarák futómű hangolása is idegesebb.
Maradt a várakozás, mert kinézetre még mindig a Peugeot 306 tetszett messze legjobban.
Megérte.
3 éve, 4,5 éves korában vettem meg és azóta is mindig örömmel tölt el, amikor beleülök.

Lelkesedés:
Kiváló kormányzás.
Kiváló futómű.
Kiváló fékek.
167 LE. 1155 kg.
Bővebben: nagyon el van találva minden. Érződik, hogy sokat dolgoztak rajta, hogy így összeálljon. Ezért is a cím, melyet nem magam találtam ki, egy korabeli angol cikk alapján adtam.
A kormányzás nagyon közvetlen, a futómű stabil, sportosan lehet vele kanyarodni, ugyanakkor nem rázza szét az embert. Kicsit orrnehéz, de a passzív hátsókerék kormányzásnak köszönhetően nem tolja az orrát, nem a hátulját dobja el, hanem a 4 kerék egyszerre csúszik meg. (Megfelelő gumikkal. Téli gumikkal az orrát tolja, nincs elégséges tapadás száraz úton sem.)
Hétköznapi használatban a kényelmes nyugodt autózáshoz is kiváló partner, ha nem hajtom csöndes, autópálya tempónál 120 körül jön meg a hangja.
Na jó, a váltó nem tökéletes, de francia autótól meglepően jó a 6 sebességes kézi váltó. Kicsit hosszú utakon jár a kar és határozott mozdulatokat kíván, ellenben nem lötyögős. Az 1-es és 2-es viszonylag hosszú áttétel, de a 3-4-5 nagyon közel van egymáshoz, országúti tempónál megfelelően kapcsolgatva rátesz még egy lapáttal az átlagon felüli dinamizmusra. A 6-os kb. olyan hosszú, mint egy 5-ös váltónál az 5-ös.
Visszatérve az angolokhoz: ott nagy kultusza van (, különösen francia autókhoz mérten), itthon nem ismerik. Kisautónak nézik és úgy is tolerálják (ennek összes előnyével és hátrányával együtt), a mai autók közül egy Grande Punto, Peugeot 207 vagy Opel Corsa hasonló méretű. Érdekes hogy 10-15 éve ez még az alsó középkategória volt.

Forma:
Alapvetően arányos az autó, szép a kerekeknél a karosszéria kidomborítása, másként: a homorú küszöb (nézőpont kérdése). A fény-árnyék vonalak a kocsi oldalán. A gyári küszöbspoiler. A tükrök (egyik nő hozzátartozóm ez alapján szúrta ki távolról egy parkolóban, pedig kevéssé sem ért az autókhoz).

Felszereltség:
Az enyém a legjobban felszerelt 306-osok közé tartozik, többek között megtalálható benne a fűthető alcantara-bőr ülés, automatikus klíma, ABS, első és oldalsó légzsákok, esőérzékelős ablaktörlő. Viszont ami egy 2000-es gyártású fullextrás autónál már-már ciki az a fedélzeti számítógép hiánya.

Kritika:
Gyengéi közé tartozik a hatalmas fordulókör, főleg jobbra nagyon nagy ívben lehet vele megfordulni. Emiatt a parkolás is körülményes tud lenni szűk helyre való beálláskor.
Az utas előtt a felső kesztyűtartót foglalja el a légzsák, alul csak egy ici-pici tárolónak maradt hely.
Az eltolható és kibillenthető napfénytető miatt korlátozott a fejtér elöl és hátul egyaránt.


Amennyiben valakinek felkeltette volna érdeklődését a típus vagy már rendelkezik eggyel annak figyelmébe:
http://www.peugeot306klub.hu

Hibalista

- Főként elektromos hibái voltak:
- - Párszor leállt, az összes elektromos fogyasztó kikapcsolt (se kép, se hang): generátor kábel és az akkumulátor kábele az akkumulátor csatlakozásánál lelazult.(!?)
- - A gyári akksi 6 évet bírt.
- - A hátsó kipufogódob is 6 évet bírt.
- - A hátsó ablaktörlő rakoncátlankodott: inkább nem törölt, mint törölt: a relé csatlakozói oxidálódtak el.
- - Az első féktárcsák, első-hátsó fékbetétek szorultak cserére, de ezek kopó alkatrészek.
-

Ide hordtam szervizbe

Ismerős szerelő.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 87000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 306 Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 306 1993 (1993 - 2001)

További ítéletek (167 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)