A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 208 (2012)

208 1.4 HDI Van 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Amilyen a francia. Elsőnek jó, de mást is kipróbálnál.

Szöveges ítélet

20-as éveim elején jártam, egyetem után munkába járáshoz kerestem autót. Nekem az volt az alapelvem, hogy élethelyzetnek megfelelő autót kell választani. Akkor egyedül voltam, vidékre jártam dolgozni autópályán, városba nagyon ritkán akartam használni, így egy kis diesel autó mellett döntöttem. Tisztában vagyok az "idősebb" és a "modern" autók adta előnyökkel és hátrányokkal, de én a modern autók híve vagyok, így évjáratba max. 5 évet határoztam meg. Végül egy szerelő ismerősöm a Peugeot 208-ast javasolta, így e mellett döntöttem. Az internetet böngészve fájó szívvel konstatáltam, hogy javarészt 1.4-es HDI-ből van a legtöbb, ami meg van 1.6, az jóval drágább volt, így a kisebb lőerős (68) változat lett. A nagyobb lóerőnek jobban örültem volna, de első autónak ez is tökéletes, akkor azt gondoltam: majd a következő (így is lett :D).

Na akkor jöjjön az autó. Teszteket olvasva az I-Cockpit-től féltem a legjobban. Én egy elég magas ember vagyok (190) így, ha teljesen hátra van tolva az ülés, akkor a kormányt teljesen le kell tolni, hogy lássam a műszer falat, de akkor a térdem beleér a kormányba. Így ezzel eljátszottam néhány napot mire beállítottam, hogy lássam a fontosabb műszereket, de közbe kényelmesen el is férjek. Meg lehet találni, azt a tökéletes beállítást csak idő kell hozzá. Az autóba volt beépített navigáció, amit csak akkor használtam ha parkolót kellett keresni, és néztem a kis utcákat, hogy melyik merre egyirányú. Hosszabb navigációra nem használtam, nem volt frissítve a térképe, plusz a telefonos navigáció már figyelembe vette a forgalmat is, így egyértelmű volt, melyiket használom. A software a korához képest(2014) szerintem meglehetősen buta, én szebb grafikát vártam volna, kicsit lassú volt. A menü rendszer nem bonyolult, minden megtalálható, egyértelmű. Még extra volt az autóban az automata fényszóró és ablaktörlő. A fényszóró jól dolgozott, az ablaktörlőről később tudtam meg, hogy nekem kell elindítani és csak a sebességét állítja magának, így én ezt nem igazán nevezném automatának. Az ülések nagyon kényelmesek voltak, jó volt az oldaltartásuk, hosszú utak után se volt kényelmetlen, Egy dolgot hiányoltam, a kartámaszt. Városi körülmények között a külső forgalmi zaj nem volt zavaró, hallottam a rádiót, ha hívtak, értettük egymást (persze kihangosítva). Autópályán már zavaróbb volt, akkor vettem észre, hogy mennyire hangos a zene, amikor pihenőnél megállva majd újra elindítva az autót az autópályára beállított hangerővel indul és majd megsüketülök, a telefont én értem, de elvileg engem már nehezen értenek a túloldalon.
A váltó végig jól dolgozott, az elején egyesbe nehezen raktam be, mert mindig gyorsan akartam váltani, aztán az egyes és hármas közé akartam valahogy mindig rakni, de meg kellett szoknom, hogy először teljesen balra, majd úgy fel.
Egy tipp, én nem a gyári gumi szőnyeget vettem bele, amit ki lehet "akasztani" így nem mozdul el, hanem vettem bele egy univerzálisat, ami mindig előre gyűrődött, és nem tudtam rendesen kinyomni a kuplungot, ezért indulásnál mindig hátra kellett húznom. A futóműről szerintem nem kell sokat írnom. Francia, szar, szerintem az lenne meglepő ha jó lett volna. A korlátozott lóerő szám miatt nem számít erőgépnek, tud gyorsulni, de olyankor úgy felbőg a motor, míg a mellettem halad, aki kb ugyanúgy gyorsul, alig pörgeti a motort. Autópályán bír előzni, 140 felett már elfogy az ereje, 130-ról még van benne tartalék.
A fogyasztás, én magamat a dinamikusabban vezetők közé sorolom, időnként próbáltam alacsonyan tartani (kb 4.0 - 4.5) nem lehetetlen, de az nem nekem való vezetési stílus. Városba kicsit magasabb 5.5 - 6,0 között mozgott, én javarészt autópályán használtam, 130-as tempónál kb 5.5l, ha 140-nel mész akkor már 6.0 néha afelett is volt a mutató. 110 környékén vagy autóúton a 4.0 vagy az alatti érték is simán hozható. Klímával vagy 0 fok alatt kb 0.5l plusszal kell számolni.

Az autó hibáit már kifejtettem az arra kijelölt részben, motorikusan vagy a részecskeszűrővel nem volt gond, dieselhez méltó bánásmódban volt része, hosszú autópályás szakaszok, néha város. A nagy futásteljesítmény miatt évi két szervízre volt szükség. Ez kb 15-20ezer km-es szervízciklust jelentett. Részecskeszűrőt elvileg 180-200ezer km-nél kell cserélni, én ezt a távot nemrég hagytam el, akkor még nem jelzett a rendszer, hogy bármi baja lenne, a folyadékszint is rendben, így még nem cseréltettem/tisztítattam ki.

Én szerettem ezt az autót, szerintem tökéletes első autó volt. Mint mondtam az elején, én élethelyzethez választok autót, és most megint változott az élethelyzetem, már Bp-en belül dolgozom, így nem kell autópályáznom, meg már nem is egyedül vagyok, így váltani kell.

A covid miatt meg a megváltozott helyzett végett így, hogy szinte csak városba használom az autót 210ezer km-el a háta mögött 1-2 hét használat után már jelez a computer, hogy baj van a részecskeszűrővel. Ilyenkor az M0 felé veszem az irányt, kicsit kihuzatom, utána 1-2 hétig megint jó, de nyilván ezt nem lehet a végtelenségig játszani. Kicsit utána olvastam, elvileg már van kiforott technika a részecskeszűrő tisztításra, ami nyilván pénztárcabarátibb is. Sajnos ezen technika saját tapasztalatának levonása már nem rám hárul.

Hibalista

- Amikor megvettem 3 éves korában, a kötelező szervizen kívűl kuplung tárcsát kellett még cserélni, utána nem volt vele gond. - A bal első automata ablakemelő romlott még el. Ha leengedem az ablakot, 1 perc elteltével már csak szakaszosan megy vissza, ha rögtön felhúznám, visszamegy folytonosan, olyan, mintha valami akadályt érzékelni, ezért megáll. Próbáltam újra tanítani, de marad a hiba kép, leengedem, utána rögtön vissza, akkor megy folytonosan, de ha 1 perc múlva emelném fel, akkor megint szakaszosan megy vissza. Számomra nem tette használhatatlanná az autót, így nem csináltattam meg. - Régen rendszeresen láttam egy kevés olajfoltot az autó alatt. Nehezen, de megtaláltuk a hiba okát, váltó szimeringet kellett cserélni. A hiba keresés okán még vezérlést cseréltettem, már úgyis ideje volt. - 5 éves korában az akkumulátort kellett cserélni, sajnos egyszer csak nem bírta indítani az autót. A gyári aku volt benne, már ideje volt.

Ide hordtam szervizbe

Maszek szerelőhöz hordtam.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2014
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 104000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Ez volt az első Következő autója? C-HR
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 208 2012 (2012)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)