Csókolom! Én nem ezt akartam!
Szöveges ítélet
Szerintem kezdem a jó tulajdonságaival... az a rövidebb lista...
relatív jól kinéző gépsárkány...
és akkor folytassuk a rosszakkal...
a futómű pozitív tulajdonságait a kormányszervó tökéletesen kompenzálja. Tekintettel a sebességfüggő szervóműködésre, elég érdekesen, sőt szerintem balesetveszélyesen is működik. Alacsony sebességnél, illetve álló helyzetben kisujjal is tekerhető (sőt pörgethető) a kormány, viszont nagyobb sebességnél éri el azt a keménységet, ami szerintem normálisan is elvárható lenne. Képzeljék el az alábbi szituációt:
Szentendrei út 70kmph 5-ösben, jobbra lehúzodnak, majd az Auchannál próbálnak jobbra kanyarodni. Vissza 2-es, jobb kanyar... ez megy mindenkinek... DE az auto onnantól kezdve, mikor eléri a 20kmph-t olyan mértékben felpuhitja a kormányszervót, hogy érzésre életveszéjesen túlkormányzottá válik a gép. Ez az érzet tart a kanyar végéig... Addigra rájön az ember, hogy a szervó veszi hülyére...
Vezetési élmény az nincs, azaz minimális, ellenben ha teljesen hátra van tolva az ülés, nem csak hátra, hanem előre sem lehet rendesen kilátni az autoból, mert az A oszlop rendkivül nagy holtteret képez. Annak, aki nem tolja hátra az ülést teljesen, annak meg a tükrök láthatósága okoz gondot, mert nem elég csak oldalra pillantani, hanem oda kell fordulni, hogy lássunk is benne valamit. És csak azért, hogy teljes legyen a kép, a gépből való kiláthatatlanság szempontjából, meg kell említeni, hogy a szélvédő alsó része torzít, tehát alacsony embereknek nem a legajánlottabb auto, annak ellenére, hogy a vezetőülés magasságát lehet állítani is.
A fedélzeti számítógép pontatlanul méri a pillanatnyi fogyasztást, és a megtehető utat is csak 5km-es etapokban tudja megadni és onnantól kezdve, ha kigyullad a benzinhiányt jelző lámpa (min 8 liter a tankban), nem számol megtehető utat, ellenben az Opel számítógépével, ami álló helyzetben is képes pillanatnyi fogyasztást mérni (liter/óra), és 500 méteres pontossággal saccolja meg a megtehető kilómétereket, akár 2 liter benzinnel a tankban is. (saját mérés)
Az úton nem szeretik látni az emberek ezt a típust, avagy előszeretettel bambulják meg... 2 hónap alatt kétszer törték meg önhibámon kívül :(
Amit mindenképpen meg kell említeni, hogy a sebességváltó, amit beleraktak, messze a legjobb váltó, amit a Peugeot valaha is csinált.
Összeségében mindennapi használatra gyártott auto, amit meg kell tanulni vezetni. Háziasszonyoknak bevásárlókocsiként ideális lehet, mert érzetre sokkal nagyobb a gép, mint valójában, tehát kissebb az esély a parkolásnál a megtörésre...DE a Szentendrein sávot váltani már a művészet kategóriába tartozik dinamikus vezetés mellett, betalálván egy, az autonál 1 méterrel nagyobb helyre...
Hibalista
- a kötelezőkön kívül, csak amit összetörtek rajta, de az sok volt :(
Ide hordtam szervizbe
Duna Auto Zrt. Budapest III. ker. Zaj utca
korrektek, pontosak, gyorsak...
Azon kevesek közé tartoznak, akik beengedik az embert az auto mellé a műhelybe a szerelés idelye alatt is. a szerelőkkel folytatott beszélgetéseim alapján, értenek is ahhoz, amit csinálnak!
Ami nem utolsó szempont, hogy amire azt mondják, hogy kicserélték, azt tényleg ki is cserélték :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Colt | Következő autója? | Vagy japán, vagy német |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
