A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Vivaro (2014)

Vivaro 1.6 BiTurbo 140le 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Kék villám

Szöveges ítélet

Üdv, kicsit korán írok, de nem írt senki még erről az autóról, így elkezdem a sort. Egy hete vettem át az autót, saját vállalkozásomban szinte teljes munkaidőmet a kocsiban töltöm, így fontos volt számomra hogy egy jól felszerelt és erős, de normális fogyasztású autót vegyek. Tartottam az Opeltől. Én is úgy voltam mint sokan: Német autó, na de Opel? :) Igazából ez inkább francia, amitől még jobban tartottam. De mivel az Opel a fullos felszereltségű Vivarót a legerősebb motorral annyira tartotta, mint a VW vagy a Ford az alapáras modellt és nekem jobban is tetszik a Fordnál, a VW-nél pláne most nem részletem miért. Nagyon tetszik a kocsiban a jobbos ülés variálhatósága, alsó rakodó, raktér és lábtér felé is nyitható és a középső ülés lenyitható háttámlája ezek együtt egyik konkurens kocsiban sincsenek. Mivel nekem egyben iroda is nagyon jól ki tudom használni. Tesztautót vezettem 116, 120 lovast, de azokból hiányzott egy kis plusz, 140-est sehol nem tudtam kipróbálni, csak miután megérkezett a sajátom. Nagyon jó, örülök hogy nem egyeztem ki bármelyik kisebb teljesítményű motorral, mert nagyon jól megy, nagyon nyomatékos 1500-3000 közti tartományban jól húz, nem kell tartani, hogy bent ragadunk az előzésben, a Start-Stop is teljesen jó csak akkor állítja le a kocsit ha üresben felengedem a kuplungot. Szinte az összes rendelhető extrát kértem bele, amit megint csak nem bántam meg, tolatásnál a kamera képében sokkal többet látok mint hátsó ablakon. Az autó sokkal kényelmesebb mint vártam(mondjuk ezen sokat segítenek az extrák), a sofőr ülés nagyon jó, deréktámaszos jobbos könyöklővel bal oldalt az ajtó kialakítása is nagyon kényelmesen tartja a karom, 185 cm magas vagyok és kényelmesen elférek, nincs is koppra hátratolva az ülésem. Jobb oldalt az ülés kényelme nem az igazi, de legalább a versenytársakhoz képest nagyobb lábtér van még középen is, de ez nekem nem volt szempont mert 98% egyedül utazok. Rövid változatban de emelt terhelhetőségben kértem, a könnyebb Pesti parkolások érdekében és nekem elég is a 2,5 méter raktér hossz. Eddig nem ültem hasonlóan jól megtervezett kisteherautóban, mind teljesítményben, mind kényelemben páratlan. Nagyon örülök, hogy Opelt választottam. Későbbiekben ha a szerviztapasztalataim is jók lesznek, tervezem további Opelekkel bővíteni a céges flottát. Aki ilyen típuson gondolkozok csak ajánlani tudom, minél erősebb motorral :) Későbbiekben még írok a kocsiról, remélem nem fog megváltozni a véleményem, bár egy kicsit tartok a meghibásodásoktól, csak minden alkatrészére Renault van írva...
Update..
2015-ben vettem át az autót, most 2021-et írunnk és eljutottam 272.000km-ig.
Mostanában, elég hányatott sorsú, mert elég sokan lettünk a cégnél, sok kisteherautóval és ha szükséges, Ő a "csereautó". Fentebb írtam, hogy tervezek több Vivarot vásárolni. Ez nem így lett, egy sem Opel, Fiat Ducato mind. Vivaro inkább személyautó képességgel rendelkezik és nagyon nem "vérbeli" kisteher.
Tervezem 400-500.000km-ig megtartani, így lehetséges, hogy lesz még update.
Jelenleg a tanácsom, ha kisteherautót szeretnél vásárolni, nem ez a legtartósabb választás, viszont ha személyautó változatban keresgélsz, kényelmes társ lehet. Az autó továbbra is nagyon kényelmes, de már nem adja az új autó érzést :)
Alkatrészeket majdnem mindig Renaultnál vásárolom hozzá, sokkal alacsonyabbak a listaárak mint Opelnál és az Opel is csak átcimkézi a Renault dobozokat.

Hibalista

- Műszaki problémák amire emlékszem.. - Negyedik első lengéscsillapító pár dolgozik az autóban. Mindig gyárit vásároltam, utolsó cserénél, volt cikkszámváltozás is és talán ez most jobban bírja. - 2x lett minden mozgó alkatrész cserélve az első futóművön, nagyjából 100.000km-bírnak a szilentek, mindig gyári, kivéve stabilizátor szilent, mivel azt csak rúddal együtt lehetne kapni.. - Első vezérműlánc készlet csere 68.000km, Opel tagadta, hogy lett volna hasonló ilyen kevés kilóméterrel, de már meleg motornál is csörgött. Opel C-mobil szerint ez nem garanciális probléma.. megoldottam kissebb szervízben gyári alkatrésszel. - Második vezérműlánc készlet csere 177.000km-ig bírta. itt csak hidegindításoknál volt csörgő hang, de inkább cseréltettem és csere közben ki derült, hogy teljesen kint volt a feszítő és nem tudott tovább feszíteni. Szintén kissebb szervíz, Febi alkatrésszel, csomagolás alatt a gyári beszállító logói látszódtak. - Harmadik vezérműlánc készlet csere, épp most zajlik, 272.000km, már hidegen, melegen csörgött, de utóbbi hetekben nem tudtuk nélkülözni az autót, újra gyári kerül rá. - Kuplung meg van égve, súllyal rángatva indul, ez inkább felhasználó hiba okozta, ez is most kerül cserére. Lendkerékre mindig próbáltam figyelni, levenni róla a terhet. Jelenleg kis fémes hang hallatszódik leállításnál, még nem lenne indokolt a csere, de mivel szét van szedve, ezt is cseréljük. - Kb 2 éves kora óta gyengének érzi az akkut, ezért start-stop-ot nem használja, gyári akksi még mindig bírja. Mostanra kezd elfáradni az önindító, nyikorgó hanggal indul, ez is felújításra kerül. - Más váratlan hiba nem emlékszem, hogy lett volna. Jelenleg kicsit lomhább az autó, mint fénykorában, turbóra gyanakodtunk, mivel kicsit hangosabb is lett, de találtunk egy lyukat a coolerhűtőn, így valószínűleg csak ez a probléma. Újkora óta OMV MaxxMotiont tankolunk bele, hátha kevésbé kormolódik a motor, valamint a magasnyomású rendszer is hiba nélkül üzemel. Terv szerint most fog kapni egy szívósor tisztítást és dióbeles hengerfejtisztítást, valamint részecske szűrő tisztítást, bár még nincs megbontva.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 272000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Caddy Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Vivaro 2014 (2015)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)