Szelíd Tigris
Szöveges ítélet
Életem nagy álma teljesült, mikor végre megvettem a Tigrámat. Az első 50-60 kilóméteren annyira izgultam, hogy még parkolni sem mertem, és inkább köröztem a főváros útjain, csak nehogy meg kelljen állnom. Bizony, ez az első autóm...
Kívülről tökéletes az autó, nem egy tömegcikk, az biztos. Bár mondják, hogy nőies kocsi, azért egy fekete színűben talán nem kell lebukva vezetnem. Belül sem lehet sok okunk a panaszra, hiszen minden kézre áll, az autót nagyon könnyű vezetni. Szinte képtelenség lefulladni, és mindig pöccre indul. Az anyósülésen is elég hely van, a rengeteg tárolórekesz miatt minden fontos irat, térkép, cd, stb. befér. Hátul azonban valóban nagyon kicsi a hely, hosszú távra senkinek sem ajánlott. A csomagtér viszont meglepően tágas, főleg döntött hátsó ülésekkel. Sajnos az egyetlen lámpa túl kevés ahhoz, hogy tényleg hasznos legyen: éjszaka csak azt találod meg hátul, amiről pontosan tudod, hogy hol van. A belső világítás úgy általában gyengére sikeredett, barkácsoló kedvűek néhány leddel azonban nagyon szépen fel tudják dobni a kocsi belső terét - én sajnos nem vagyok ilyen.
No, legyen elég a külsőből, végülis akárhogy néz ki egy kocsi, ha nem megy, akkor csak egy nagyon nagy könyvtámasz...
Az 1,4-es motorból sokat ki lehet hozni, egy teljes sport-kipufogórendszer 5-8%-ot dobott a teljesítményen, ami kifejezetten hasznos országúti előzésekkor, főleg úgy, hogy a 7000-es fordulatot is probléma nélkül bírja. A második és az ötödik sebességfokozat a kedvence, 120ról még vidáman felugrik 160-170re, utána már nehézkesen gyorsul. Emiatt a rendszer miatt a 90 ló helyett 97 dolgozik keményen, így egy több sávos úton a piros lámpánál szinte mindig biztos lehetek abban, hogy zöld után én választok sávot. Szinte csak álló helyzetben lehet egyest kapcsolni, utána be kell érnünk a másodikkal, ami 20km/h alatt nyögvenyelősen lomha, utána viszont mintha ágyúból lőnék ki a kocsit, egészen 90-ig felmegy sebességváltás nélkül (persze csak ha nagyon akarjuk). Hosszú távú utakra is kitűnő járgány, hiszen utazósebessége kényelmesen 150 körül tartható (már amelyik országban lehet), és nem kell túlságosan megnövekedett fogyasztással számolnunk.
Akkor sem kell aggódni, ha bármi elromlik, hiszen Corsa alapokra épült autóról van szó, így a bontókból fillérekért beszerezhető bármi. Az autószerelők persze nem szeretnek a motortérben nyúlkálni, mert ahhoz, hogy hozzáférjenek valamihez, bizony atomjaira kell szétszedni mindent. A géptető alatt akkora a zsúfoltság, hogy kis túlzással egy homokszem sem jut keresztül.
Mindent összevetve egy nagyon profin összerakott autó, ami kellően erős kasznival rendelkezik ahhoz, hogy kezdők tuningalapja legyen, kellően dinamikus ahhoz, hogy nyugodtan lehessen előzni, ugyanakkor mégsem egy versenyautó - a kinézete ellenére sem.
Hibalista
- Kipufogó tartó könyök meglazult - 1000 Ft
Ide hordtam szervizbe
Cser Imi Tatabányán
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 103000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Opel Vectra, Opel Calibra |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
