Nagyjából meg vagyok elégedve
Szöveges ítélet
2009 januári készletkisöprős változat. Több márkánál jártam, tulajdonképpen suzukit szerettem volna de kevesebbet ajánlottak a passatomért. Nem akarok összeesküvéselméleteket szőni de azért nekem elég gyanús hogy ebben a kis országban nem képes senki egy rendes családi autót gyártani amiben elfér egy babakocsi és még más is (na de nem baj a fiata megveszi az olcsón fenntartható magar suzukit, aztán meg nézünk hogy miért az a sok egyke gyerek).... na de térjünk vissza a nissanhoz és hogy sok modelt kipróbáltam amelyeknél az volt a probléma általában hogy az 1,78-as magasságommal mind olyan érzésem volt mintha vészesen közel lenne a fejem a napelenzőhöz. Kellemetlen érzés, persze 3 milla körül-ig. Ebben éreztem úgy hogy nem vagyok veszélyben.
Jól húz bár a fogyasztása köszönő viszonyban sincs a gyári értékkel. Arra használom a kocsit hogy heti egyszer elmenjek egy 20,000 lakosú városból egy másik 20,000 lakosú városba forgalommentes úto és 64-el megyek nem gyorsítok nem lassítok országút falu mindegy (nincs forgalom amikor közlekedek, illetve autók nincsenek, őzek inkább)(ha tépek 30perc az a 35km, ezzel a tempóval meg 42 perc, kibírom és kevesebb a fogyasztás is, persze figyelek rá hogy ne tartsak fel senkit, mert szerintem a lassan haladók legalább annyi balesetnek a forrásai mint gyorshajtók). Ez ugye 2,000 fordulat. A gyári adat szerint 5,7 liter kéne legyen országuti forgalomban, becslésem szerint 2,000 fordulaton végig max 5 literből meg kéne legyen, ehelyett 6,4 liter jöt ki. többször. A jó az hogy nagyobb sebsségnél nem exponenciálisan nő a fogyasztás, hanem lineárisan. Summa summárum egyéves szervíznél kicseréltettem a 10w40 olajat!(elf) 5w30asra (Mol dynamic essence), remélem a fogyasztás közelít majd a gyárihoz.
Könnyű beülni, kiszálni. Kényelmesek az első ülések, hátul egy kicsit remeg az ülés szerintem bár a szüleim és anyósomék szerint nem. Profin lehet tologatni a hátsó ülést bár nem döntjető síkba. De ha választani kell inkább így mert ritkábban veszek mosógépet, mint ahányszor szükségem van egy nagyobb csomgtérre. egy mozdulat és plusz akár 170liter is, persze a hátsó lábtér rovására. De ha lesz gyerek meg gyerkkocsi 200 pelus is efér majd a babakocsi mellett, a gyermekülésnek meg nem kella lábtér, legalábbis addig amíg a babakocsit is cipelni kell.
2011 február 2. éves kötelező szervíz 40,000 ft (50 lett volna dee tavaly már cseréltem a pollenszűrőt). Olajat majdnem vittem de megegyeztünk az árban (és a Shell-ben)a szervízben. A Nissant felkerestem hogy honnan lehetne infó szerezni arról a superkülönleges genuine nissan olajról amiből több mint hatezer egy liter, de két nap alatt nem sikerült küldjenek egy termék adatlapot. De természetesen az a legtutibb. Na ami bele került az a shell 10w40-ese.
Update 115000: Liqui Moly Speed-del +80km egy tankkal, ez kb 13%.
Az értékvesztést leszámítva jó vétel volt.
Hibalista
- Akku garanciában - Zörgés garanciában - Fényszóróállítás garanciában - A klímánál valami cső, garanciában -
Ide hordtam szervizbe
NissanHovány Debrecen Az első éves szervízre 85,000 ft jósoltak mikor rákérdeztem mennyi lenne. Mire kérdem én hogy mi van ebben: erre felsorolják a karbantartás nehéz üzemi körülmények között címen kicserélendő összes dolgot. Nem feltétlen átverés , az is lehet hogy jobban járnék ha évente cserélném azt amit csak kétévente kell, dehát válság van meg azelőtt se költekeztem passzióból. Nem engedték volna hogy olajat vigyek úgy hogy kereslet-kínálat/piacgazdaság maradt a balogh az egy éves szervízre
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
NissanBalogh Nyíregyháza Tulajdonképpen az akksiprobléma az ő lelkükön szárad mert egy készletkisöprős modelnél ami már fél éve állt valahol egy kikötőben számítani lehet egy akksicserére. Az egy éves szervíznél már profibbak voltak. 16,000 km-nél csak a gépkönyv szerinti cseréket (olaj, olajszűrő) határozták meg, és olajat vihettem. 5w30 Mol dynamic essence. Azt mondták a fékbetét ujszerű állapotban van, hietetlen egy kötelező szervíz szájából. Plusz érv melletük hogy két munkaruhás embert láttam náluk 27-32 között lehettek, míg a debreceniben 20-24 között lehetett a melós.Update 115,000: Nem lehet csak úgy beugrani olajcserére.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | valami elektromos addig ennek bírni kell |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |