A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Tiida (2007)

Tiida 1,6i 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Kívül csúnya, belül - hazajöttem

Szöveges ítélet

Két év alatt nem nyitottam ki a forgalmit, ráadásul ez egy cégautó volt. (van, mert még most is fut, csak már nem alattam), így nem tudom, melyik fantázianevű volt a sok közül. Egy biztos: amikor megláttam, azt mondtam, életem egyik legrondább kocsiját veszem át. Nemrég adtam le, bevallom, megszerettem, de kívülről sose tudtam megszokni.
Inkább beültem.
Azaz fel, a bakra. Magas az egész kocsi, jól ki lehet látni belőle, de én már csak olyan gokartozó vagyok, jobb szeretem az alacsonyabb építést. A negatívumoknak itt vége. Aki utálja a hozzá nem értők ömlengéseit, az most itt sürgősen hagyja abba az olvasást.
Bézs félbőr belső. Gyönyörű, világos, otthonos az egész. Rengeteg tárolóhely van benne. Az ülést gyakorlatilag a gerincemre formáltam. Szegény Volvómban most is pöckölöm a dudát a bal hüvelykujjammal, hátha kezeli a hangerőt. A bluetooth-os kihangosító tökéletes és hát: a zene. Talán a Stratus LX-emben szólt ilyen szépen az Infinity. Akinek mond valamit: Nightwish - Ghost Love Score. Az összes hangot és felhangot meg lehet számolni a gyomromtól az agyamig.
180 centi vagyok, de mögöttem kényelmesen elfér a majdnem ugyanekkora fiam is. Hátul ültek már hárman is és a középső nem gondolta rasszistának a szélsőket. Nyaralni mentünk négyen és eszembe se jutott fölgerendázni a tetőt, akkora a csomagtartó. Egy állatság, hogy a "zsanér" belóg a csomagtartóba, de keskeny. A bőröndöket meg nem csak fektetni lehet, hanem állítani is, közöttük meg elfér.
Na jó, akkor mégis 1-2 kis negatívum. Két év alatt már lekopott a kormány a bal kezem eredményeképpen. Vagy baromi erős gyerek vagyok, vagy ilyen sz@r anyagból van. A kesztyűtartót tulajdonképpen nem érheti kritika, 2-3 pár kesztyű belefér. Nem tudtam rájönni, hogy miért olyan kicsi. A klíma kijelző lencséje pedig egyszerűen láthatatlan nappal. Ha a nap megsüti, még be is feketedik. Remélem, már épp fűrészelik azt, aki kitalálta. A kezelése viszont frappáns, egyszerű, logikus. Úgy működik, ahogy kell, a legforróbb nyárban is elég pár perc, hogy kellemes legyen a hőmérséklet.
Dugig van jópofa pohártartókkal, kellemes a tükör fölötti napszemüveg-tartó - még most is oda nyúlkálok, de utána mindig eloltom a belső világítást.
Az automata világítás és ablaktörlő kapcsolókat először kiröhögtem, de néhány hónap alatt simán függő lettem. Most a leszokási fázisban vagyok. Ami hiányzott a kezelőszervek közül, az a tempomat. És ezzel jöhet a motor és a futómű. Hosszú utakon jól jött volna a tempomat, mert elég könnyűek, szinte nőiesek a pedálok. Az 1,6-os motor kicsinek tűnhet, de valahogy mégsem az. Pörgős. Lehet öregurasan is vezetni, akkor a kocsi külleméhez méltóan beleszürkülhetünk a forgalomba, de ha időben kell elérnünk A-ból B-be és kellő határozottsággal alkalmazzuk a 2-es, vagy 3-as sebességet tövig nyomott gázpedállal, akkor meglepett pillantásokat láthatunk elmosódva a visszapillantó tükrökben.
Olyan nyomatékos, mint egy jó dízel. Biztos vannak rá értékek is, de én úgy tudnám érzékelni, hogy amikor az érdi emelkedőn "kivág" elém egy embernek látszó lény 90 km/h-val és én kivárom, míg visszaszerencsétlenkedik, akkor utána nem kell visszaváltanom 5-ből, hogy rövidesen újra a megtűrt maximális sebességgel mehessek.
A futómű kellemes, de nem sportos. Szerintem túl rövid a tengelytáv, nekem billegős volt. Gyönyörűen veszi a kanyarokat, egyszer sem akart borulni, de mégis voltak bizonytalan érzéseim néha. Hiába, no, magas.
Szerviz. 30 ezernél van az első. Valószínűleg az se kéne, de ezt nem merték bevallani a gyárban. A budapesti közlekedés eszi a fékbetéteket, a szerviz szerint 35-40000-nél nem ártana cserélni. Nem tudom, azt már nem én intézem. És más semmi. De egyáltalán. Még apró, garanciális zörgések se. Perverz.
Nem tudom, hogy a Nissannál kirúgták-e már, aki a külsejét tervezte, de ahogy a belsejéért Nobel-díjat adnék, úgy a külsejéért sok évnyi kényszermunkát valamelyik indiai fejlesztő üzemben.
Magamnak sose vettem volna meg, így viszont nem nagyon akaródzott visszaadni. Jó volt...

Hibalista

- Semmi. A 30ezres volt az első szervize. Semmi jelentőset nem kellett rajta csinálni, viszont kicsit hangosabb lett a motor. Talán az olajtól?

Ide hordtam szervizbe

A múltról vagy jót, vagy semmit...

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 100
Megbízhatóság (9) Vezetett km 33800
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Primera slx Következő autója? Volvo V40
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Tiida 2007 (2007)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)