Egy év harmónia
Szöveges ítélet
I. 2007-09
Ma 5-ik napja van a tulajdonomba ez a csoda, és valóban a 2.0 dci-ben van a vitamin! (Lásd 2.0 benzin teszt). 320Nm és 150 lóerő.... hmm, imádom. Minden sebességben húz, városban és vidéken is remek vezetni, persze még ismerkedünk és bejáratunk, de egyszerűen hihetetlen jó autó az áráért. (Igazság szerint a 9,5 körüli fogyasztást kicsit azért sokallom, pláne hogy kímélem egyelőre, de csak lejjebb megy ahogy kopik)
A kényelmét már nem is dícsérem, mert megtették a szakértők, de az üléseket mindenki elismerően méltatta, aki eddig beleült, akár előre, akár hátulra. Aki pedig vezethette, az komolyan elkezdett érdeklődni, mert az autó egyszerűen jó.
2.2 cdti Honda Accord mellett jött ki győztesen, és úgy érzem, hogy jól döntöttem, amikor őt választottam!
II.
2008-01 Ahogy múlik az újdonság varázsa egyre jobban ki vagyok hegyezve a kis hibákra, de bevallom, nem sokat találtam eddig. Ha nagyon kritikus akarok lenni, akkor a futómű keménységét panaszolom, különösen városi használat közben kicsit túl feszes. Persze ez nem terepjáró, de mégis, a koppanásokat nem lehet nem észrevenni a nagyobb városi-buckákon. Volt Honda CRV-m is, azért az más volt.
Ugyanakkor a futómű, illetve az azt szabályozó elektronika megérdemel egy nagy dícséretet, ugyanis hóban-jégen egyaránt csúszkálásmentes, biztonságérzettel teli élmény vezetni. Nagy megkönnyebbülés, mert féltem egy kicsit hogy megbánom a 2 kerék hajtást, de nem. Pedig próbálgattuk minden terepen, parkolóban, réten stb. Gázadáskor egyből indul a kívánt irányba :) Persze nem érdemes a téligumin spórolni, én a Vredestein mellett tettem le a voksom, és a pozitív összhatáshoz biztos nagymértékben hozzájárul.
A fogyasztás megindult 9.0 felé, de lasssssaaaan nagyon. Ez van. Kárpótol viszont, hogy az 5,000 km átlépése után elkezdte "kiszedni" a kezemből a kormányt kanyarban kigyorsításnál. Brutál nyomatéka van a járműnek.
Ami a legjobb benne, hogy közel 190 cm-es testmagassággal is kényelmes, minden a helyén van és befér mögém még egy langaléta utas...
Szeretem. Pont.
III. 2008-04
Most, hogy közeledik a 20,000 km, kezdek kíváncsi lenni a szervíz-tapasztalatokra. Eddig az egyetlen dolog, amiért bementem a szervízbe érdeklődni, az a hideg (5 fok alatti) indításkor tapasztalható "köhögés" volt, ami egy kissé egyenetelen alapjáratot, és érdekes hang-effektet jelent az első gázadásig... kicsit megijedtem. Bekocogtam és megkérdeztem, ismerős-e nekik a dolog, vagy csak találgatni fognak, ha ott hagyom nekik. A munkafelevevő nagyon készségesen elmondta, hogy 5 évig dolgozott a Renaultnál, és hogy a dCi-ik hajlamosak érzékenyebben reagálni a szennyezett üzemanygara, és hogy ez a hibajelenség ekkor tipikus. Mivel OMV-nél tankolok mindig, ezért furcsálltam a dolgot, de az ajánlott üzemanyag-tisztító folyadék meg is oldotta a problémát... huhh. Eddig 0 Ft.
Ja igen, a fogyasztás 8.5 városban! Csak így tovább Drágám!
Kölcsönadtam az autót múlt héten egy családtag számára, és amikor a kulcsot visszaadta nekem, mintha egy könny-cseppet láttam volna a szeme sarkában. Én megértem! ;)
2008-05
20,000 km-nél első szervíztapasztalat is meg volt, a végösszeg 85,000 HUF (ebből 40,000 HUF csak az olaj!!!) + 15 a futómű állításért (ezt bevállalom, kapott egy szép gödröt pár hete az eleje)
Aki jobban járt, az szóljon! ;)
Hibalista
- Mókás, de fél év alatt mind a két első izzót cserélni kellett már. - A bal oldalit kétszer is :)
Ide hordtam szervizbe
Nissan Gablini
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Peugeot 206 1,4 HDi | Következő autója? | a következő min. 5 éviben marad ő |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
