A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Prairie (1983-1988)

Prairie 2,0 4x4 

Az ítélet értékelése
4,5(6 db)

Öreg japán Sensei megmutatta mennyire nem értem a nőket...

Szöveges ítélet

Dunakanyar "apró" hegyeinek egyikére történt kiköltözésünk, és az első komolyabb hóesés (5-6cm!:-))után ráébredtünk, hogy a hazajutás semmilyen szinten sem garantált a családunk bármely francia csodájával (C3 és 206SW (szerintem ezeket a Jeanpierre-ék valami spéci elektronikával,vagy érzékelővel gyártják ami leoldja a hajtásláncot ha havat,emelkedőt,és-vagy hideget érez mert ezek éreznek úgy bizony ám!...)).
Na jó; az önkormányzatunk hathatós nemtörődömsége is segített azért ebben néha, mert-hiszen a hó majd úgyis elolvad egyszer ugye,minek azt túrogatni ide-oda...csak türelem polgártársak,türelem!

Egy szó mint száz meguntam az esti hóesésben gyaloglást a hegynek felfelé, táskákkal,lámpák alatt komótos mínuszok közt, ropogó hóban mert az a fránya francia nem képes felkapaszkodni a végső egy kicsit meredekebb útszakaszon, és a hóláncot mire feldobom addigra kettőt is fordulok a teszkós zacsikkal a hónom alatt is!
Levontam a tanulságot: kell egy összkerék meghajtású autó télre ,szigorúan gazdaságos megoldásban; mert nyáron minden O.K. a feljutást illetően...

Nem ismertem ezt a Nissan típust, sose láttam, még csak nem is hallottam azelőtt róla, csak a keresőn beállított paraméterek miatt "kidobta a rendszer" így akadtam rá...
Nézegettem... nem nagyon tetszett, de csak jót írtak róla mindenütt.

Cefetmód csúnya szerintem, szigorúan derékszögű vonalzóval tervezve!, mégis a család hölgy tagja - számomra érthetetlen módon- "egyéniségnek", "aranyosnak", "elegánsnak"?!?, szerethető "bumbiká"nak tartja.
Lassan-lassan engem is meggyőzve...

Nos, viszonylag jó áron sikerült hozzájutnom egy rendkívül leharcolt hazai, és az előző tulaj által csaknem teljesen elpusztított karosszériával bíró ős-egyterűhöz, ( és itt FIGYELEM! ) gombnyomásra kapcsolható összkerék hajtással, hátsó önzáró differenciálművel, két hátsó toló-ajtóval, állítható kormánnyal,-ülésmagassággal,több fokozatban dönthető hátsó üléstámla (némi túlzással franciaággyá alakítható az utastér! Uraim,fenomenális!;-)) injektoros, dupla-gyújtógyertyás hengerekkel( twinspark mi?! 15-20 évvel olasz komáink előtt!),nos még plüss belsővel és hiányzó B oszloppal - ez utóbbi momentum szilárdság szempontjából talán nem túl nyerő, mindenesetre cuccolási perverziók végett érdekes megoldás!
Na ne már...először nem hittem ezeket el!
1986-ot írtunk... Döbbenet!:-)

Midőn a helyreállítandó alkatrészek, karosszéria elemek listáját összeállítottam, rájöttem hogy egyszerűbb - és olcsóbb, már amennyiben találunk - donort beszerezni valahonnan, mint a hazai japánautó-bontók illuzórikus árain építkezni; így hoztunk (egy szélvédő áráért) egy komplett megkímélt gépet nyugati tájakról... a többit már mindenki fantáziájára bízom, illetve alkatrészgondunk nincs ugye.

A kopó és egyéb motorikus alkatrészek -már amennyiben szükség lenne rájuk - különösebb gond nélkül beszerezhetőek, és szinte fillérekbe kerülnek a hazai alkatrész forgalmazóknál.

Sajnos, a szétszedés-felújítás-összeszerelés során először nagyon-nagyon rosszul választottam szerelőt, egy kedves barátom tanácsára -minek az ellenségek ugye!?-, amely szaki az autó "beszerzési" árát megkétszerezte azonnal a hozzá-NEM-értésével, de a tanulságot levonva megkerestem és találtam a megfelelő "Szakit", és ma már tudom hogy minden ezen múlik!!... a jó pap esete ugye ismerős....!

A rozsdát száműzve - rengeteg munkával- szét-, és összeszerelve, lefényezve a szükséges karosszéria elemeket, és miért is ne alapon egy gázrendszert beépítve kezdtük használni az ős "nippon-csodát".

Eddig a kötelező olajcseréken kívül semmi gondunk nem volt vele. Soha nem hagyott cserben, pedig már napi használatba került - kitúrva a franciákat a kedvencek közül,( amiket időközben el is adtunk már az újabb és újabb elektronikai és mechanikai "kényeskedések" miatt)!

Épp' most jöttünk haza egy kb.2500 km-es déltengerparti, és szlovéniai utazásból amit zokszó nélkül teljesített az öreg sárkány, kerékpárokat és bennünket is nyugodtan cipelve. Semmi gond...csak tankolni kellett... hol van már a hajdani indításkor óvatosan,szemlesütve, kissé félszegen a kijelzőre sandítás, hogy vajon most meg mit ír maj' ki?... mi csipog már megint?...vagy: -hallottad "szivem",hallottad? mi volt ez a furcsa hang?!- érzése... csak megyünk... szépen, igaz kissé komótosan...de mindig, minden körülmények közt...

Érdekességként: csak olvastam a "brossúrájában" nem tapasztaltam még; "hogyaszongya"-amennyiben a vén japán csataló ha valami "gubancot", ne adj Uram! rendellenességet tapasztal a szenzorain akkor nem félpercenként csipogva, jajveszékelve, idióta hibaüzenetekkel bombázva a hibát egyébként is tapasztaló, és emiatt kellőképp már izguló vezetőt stresszeli mint Jeanpierre-ék verdái,.. hanem csak villogni kezd az ECU-jén (az ülés alatt) a megfelelő hibajel, egyfajta biztonsági módba kapcsolva minden "kakaót" ráad és csak az a lényeg neki, hogy hazajusson...hazajuttasson... más a hozzáállás alapjaiban... mostanság nyugodtabb ember lettem.

Dióhéjban eddig ennyi.
Majd bővítem a tapasztalataimmal írásom...
Utólag azért megjegyezném hogy családom imádott hölgy tagja a minap kijelentette, hogy ez a kocsi, bármilyen újabb érkezzék is hozzánk, mindig maradni fog, mert szereti!!!?

Pedig komolyan szerintem ronda... vaj'h ki értheti a női lélek útvesztőit?!

Hibalista

- Egyenlőre semmi különös, csak a korából adódó problémák jöttek elő, elöregedett gumitömítéseknél,szimmeringeknél olajszivárgás, fék,ill. kuplung munkahenger-tömítéseknél szivárgás. A legtöbb problémát az előző tulaj gondatlansága okozta a karosszéria rozsdásodásával volt sok munka... - Ha valami lesz a későbbiekben bővítem a tapasztaltakkal.

Ide hordtam szervizbe

"K." Laci - Baráti javaslatra a "szigeten", nem precíz, drága a hozzá nem értés fényében, sokat kellett utána javíta(t)ni amit már elvileg "megcsinált", szerencsére azért volt amit garanciálisan Ő maga is helyrehozott. Konklúzió:Soha többet!

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

S. Zoli Úr - a szentendrei karosszériás Maestro! Mindig mindenről tájékoztat, van amit önszorgalomból(!)akár a motorikus,elektromos dolgokat is megcsinált "csak úgy" -mert nem szereti ha valami nem precíz!. Őrült egy fazon a szó legnemesebb értelmében! Nagyon korrekt, megbízható,és segítőkész. Ár-érték maximálisan legjobb.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1986
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 222000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 206SW Következő autója? fogalmam sincs
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Prairie 1983

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)