Öreg japán Sensei megmutatta mennyire nem értem a nőket...
Szöveges ítélet
Dunakanyar "apró" hegyeinek egyikére történt kiköltözésünk, és az első komolyabb hóesés (5-6cm!:-))után ráébredtünk, hogy a hazajutás semmilyen szinten sem garantált a családunk bármely francia csodájával (C3 és 206SW (szerintem ezeket a Jeanpierre-ék valami spéci elektronikával,vagy érzékelővel gyártják ami leoldja a hajtásláncot ha havat,emelkedőt,és-vagy hideget érez mert ezek éreznek úgy bizony ám!...)).
Na jó; az önkormányzatunk hathatós nemtörődömsége is segített azért ebben néha, mert-hiszen a hó majd úgyis elolvad egyszer ugye,minek azt túrogatni ide-oda...csak türelem polgártársak,türelem!
Egy szó mint száz meguntam az esti hóesésben gyaloglást a hegynek felfelé, táskákkal,lámpák alatt komótos mínuszok közt, ropogó hóban mert az a fránya francia nem képes felkapaszkodni a végső egy kicsit meredekebb útszakaszon, és a hóláncot mire feldobom addigra kettőt is fordulok a teszkós zacsikkal a hónom alatt is!
Levontam a tanulságot: kell egy összkerék meghajtású autó télre ,szigorúan gazdaságos megoldásban; mert nyáron minden O.K. a feljutást illetően...
Nem ismertem ezt a Nissan típust, sose láttam, még csak nem is hallottam azelőtt róla, csak a keresőn beállított paraméterek miatt "kidobta a rendszer" így akadtam rá...
Nézegettem... nem nagyon tetszett, de csak jót írtak róla mindenütt.
Cefetmód csúnya szerintem, szigorúan derékszögű vonalzóval tervezve!, mégis a család hölgy tagja - számomra érthetetlen módon- "egyéniségnek", "aranyosnak", "elegánsnak"?!?, szerethető "bumbiká"nak tartja.
Lassan-lassan engem is meggyőzve...
Nos, viszonylag jó áron sikerült hozzájutnom egy rendkívül leharcolt hazai, és az előző tulaj által csaknem teljesen elpusztított karosszériával bíró ős-egyterűhöz, ( és itt FIGYELEM! ) gombnyomásra kapcsolható összkerék hajtással, hátsó önzáró differenciálművel, két hátsó toló-ajtóval, állítható kormánnyal,-ülésmagassággal,több fokozatban dönthető hátsó üléstámla (némi túlzással franciaággyá alakítható az utastér! Uraim,fenomenális!;-)) injektoros, dupla-gyújtógyertyás hengerekkel( twinspark mi?! 15-20 évvel olasz komáink előtt!),nos még plüss belsővel és hiányzó B oszloppal - ez utóbbi momentum szilárdság szempontjából talán nem túl nyerő, mindenesetre cuccolási perverziók végett érdekes megoldás!
Na ne már...először nem hittem ezeket el!
1986-ot írtunk... Döbbenet!:-)
Midőn a helyreállítandó alkatrészek, karosszéria elemek listáját összeállítottam, rájöttem hogy egyszerűbb - és olcsóbb, már amennyiben találunk - donort beszerezni valahonnan, mint a hazai japánautó-bontók illuzórikus árain építkezni; így hoztunk (egy szélvédő áráért) egy komplett megkímélt gépet nyugati tájakról... a többit már mindenki fantáziájára bízom, illetve alkatrészgondunk nincs ugye.
A kopó és egyéb motorikus alkatrészek -már amennyiben szükség lenne rájuk - különösebb gond nélkül beszerezhetőek, és szinte fillérekbe kerülnek a hazai alkatrész forgalmazóknál.
Sajnos, a szétszedés-felújítás-összeszerelés során először nagyon-nagyon rosszul választottam szerelőt, egy kedves barátom tanácsára -minek az ellenségek ugye!?-, amely szaki az autó "beszerzési" árát megkétszerezte azonnal a hozzá-NEM-értésével, de a tanulságot levonva megkerestem és találtam a megfelelő "Szakit", és ma már tudom hogy minden ezen múlik!!... a jó pap esete ugye ismerős....!
A rozsdát száműzve - rengeteg munkával- szét-, és összeszerelve, lefényezve a szükséges karosszéria elemeket, és miért is ne alapon egy gázrendszert beépítve kezdtük használni az ős "nippon-csodát".
Eddig a kötelező olajcseréken kívül semmi gondunk nem volt vele. Soha nem hagyott cserben, pedig már napi használatba került - kitúrva a franciákat a kedvencek közül,( amiket időközben el is adtunk már az újabb és újabb elektronikai és mechanikai "kényeskedések" miatt)!
Épp' most jöttünk haza egy kb.2500 km-es déltengerparti, és szlovéniai utazásból amit zokszó nélkül teljesített az öreg sárkány, kerékpárokat és bennünket is nyugodtan cipelve. Semmi gond...csak tankolni kellett... hol van már a hajdani indításkor óvatosan,szemlesütve, kissé félszegen a kijelzőre sandítás, hogy vajon most meg mit ír maj' ki?... mi csipog már megint?...vagy: -hallottad "szivem",hallottad? mi volt ez a furcsa hang?!- érzése... csak megyünk... szépen, igaz kissé komótosan...de mindig, minden körülmények közt...
Érdekességként: csak olvastam a "brossúrájában" nem tapasztaltam még; "hogyaszongya"-amennyiben a vén japán csataló ha valami "gubancot", ne adj Uram! rendellenességet tapasztal a szenzorain akkor nem félpercenként csipogva, jajveszékelve, idióta hibaüzenetekkel bombázva a hibát egyébként is tapasztaló, és emiatt kellőképp már izguló vezetőt stresszeli mint Jeanpierre-ék verdái,.. hanem csak villogni kezd az ECU-jén (az ülés alatt) a megfelelő hibajel, egyfajta biztonsági módba kapcsolva minden "kakaót" ráad és csak az a lényeg neki, hogy hazajusson...hazajuttasson... más a hozzáállás alapjaiban... mostanság nyugodtabb ember lettem.
Dióhéjban eddig ennyi.
Majd bővítem a tapasztalataimmal írásom...
Utólag azért megjegyezném hogy családom imádott hölgy tagja a minap kijelentette, hogy ez a kocsi, bármilyen újabb érkezzék is hozzánk, mindig maradni fog, mert szereti!!!?
Pedig komolyan szerintem ronda... vaj'h ki értheti a női lélek útvesztőit?!
Hibalista
- Egyenlőre semmi különös, csak a korából adódó problémák jöttek elő, elöregedett gumitömítéseknél,szimmeringeknél olajszivárgás, fék,ill. kuplung munkahenger-tömítéseknél szivárgás. A legtöbb problémát az előző tulaj gondatlansága okozta a karosszéria rozsdásodásával volt sok munka... - Ha valami lesz a későbbiekben bővítem a tapasztaltakkal.
Ide hordtam szervizbe
"K." Laci - Baráti javaslatra a "szigeten", nem precíz, drága a hozzá nem értés fényében, sokat kellett utána javíta(t)ni amit már elvileg "megcsinált", szerencsére azért volt amit garanciálisan Ő maga is helyrehozott. Konklúzió:Soha többet!
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
S. Zoli Úr - a szentendrei karosszériás Maestro! Mindig mindenről tájékoztat, van amit önszorgalomból(!)akár a motorikus,elektromos dolgokat is megcsinált "csak úgy" -mert nem szereti ha valami nem precíz!. Őrült egy fazon a szó legnemesebb értelmében! Nagyon korrekt, megbízható,és segítőkész. Ár-érték maximálisan legjobb.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 222000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 206SW | Következő autója? | fogalmam sincs |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |