Japán átok
Szöveges ítélet
Évekig tartó epedezés után, már a K12 is kijött, elment az eszem, ha törik, ha szakad, nekem kell egy ilyen. Corsa beszámolva, hitel életem végéig. Telnek -vánszorognak- a napok, kocsi csak nincs. Sebaj kaptam egy csereautót, amíg nem lesz meg, mert valami okból extrém sokat késik a kicsim. Pár hét, itt a verda, óriási boldogság!
Életem szerelme. 1.0 motor városban elég, bár klímával emelkedőn nem nyerünk gyorsaságit, az tuti. Amúgy autópályán 130 barátságos, 160-nál már hangos és zabálja a benzint, de nem is erre találták ki. 1.0 motorhoz képest szerintem ebben a kategóriában a legfürgébb, "lángoló gepárd".
Felhasználóbarát, ha lenne iCar, ő lenne az. Mindenhol tárolóhelyek, osztottan dönthető, tologatható üléssor. Gyújtás levétele után ajtónyitásnál lekapcsol a fényszóró és még sorolhatnám. Minden elfér benne, legyen az létra, babakocsi, bevásárlás, cementeszsák, karácsonyfa...
3000km után megtörtem egy kicsit télen. Vonóhorogra akadtam kb. 20-szal. Lökhárító, hűtő csere meg apró dolgok, 405 ezer Ft.(Summit- Máriássy u.) Sebaj, volt rá Casco, nem engem húztak le.
Áprilisban vettem észre, hogy alig van benne hűtővíz, termosztátház csere (Summit-Budaörs). Akkor javították még az ablakmosó tartályt is, mert felül be, lent ki.
Májusban megállt a legnagyobb dugó közepén, autómentő, persze mire odaért (50 perc) már beindult, de kijezett, hogy valami gáz van. Bementem az első utba eső szervízbe (Máriássy u.), nagyon morcosak voltak. Már a kapun sem engedett bahajtani, mert nem volt időpontom... Nem értette, hogy egy órája pukkant le, hogy kérhettem volna időpontot. Leraktam kint. Bent meg azt mondták, hogy egy hét múlva lesz időpont, most nem tudják megnézni. Ott nem hagyhattam, mert "nincs hely az udvarban" (vajon ez mit jelenthet...? kérdeztem tőle :-)), menjek vele haza. Nem értette meg, hogy mi van, ha hazafelé megint leáll, várhatok 50 percet az autómentőre. Akkor kezdtem el sikítani a szervíz közepén és 5 perc múlva már bent volt a kocsi, hiba megállapítva. Legalább ennyi. Otthagytam őket a francba, az egyik kollégája jött utánam és magyarázott az udvaron, hogy értsem meg, nincs szabad időpont és hely az udvaron, "dehát kisasszony egy autó olyan, mint egy párkapcsolat, néha tönkremehet, de rendbe lehet hozni..." Na, ne már, ez nagyon gáz! Elértem vele épphogy haza, majd kértem időpontot Budaörsre. Főtengelyszenzor csere. Egy hét az alkatrész. Akkor dobtam egy hátast, mert már egy hete nem jártam vele. Azt mondta, szerez egyet és egy óra múlva kész volt a kocsi (Nem tudom, honnan szerezte, nem is érdekel, az ég áldja érte!), meg még szóltam, hogy valami fura a klímával, kattogot meg berregett. Állítolag nem volt benne elég gáz.
Egy hónap múlva egyszer csak nem indult be. Autómentő (50 perc). Akksi. Bebikázta, meg sem álltam a szervízig (Itt volt hely, idő, kedvesség...).Bemértek mindent, sehol semmi hiba. De azért kaptam egy új, erősebb akksit.
A kézifék nem tartotta meg a kocsit durva emelkedőn, ezt a kötelező szervízkor megcsinálták. A kötelező 20 ezer volt. Szerintem baráti ár. Olajcsere, olajszürő, átvizsgálás. Mondjuk mit vizsgáltak át...? Rá egy hétre hallom, hogy kopog a JOBB oldala. Bal oldali lengőkar csere. Biztos én vagyok süket...Visszavittem, hogy még mindig kopog, persze előtte rokon megnézte, hogy mi a hiba, ne ott szenvedjenek vele. Féknyereg, csak ennyit mondtam. A bal oldalit cserélték, azt mondták, mentek vele, már nem kopog. Elhozom, visszaviszem és mondtam nekik, hogy legyenek szívesek a JOBB oldalára koncenrálni. Végre kicserélték a jobb oldali féknyerget, kocsi nem kopogott. Húh, ez kemény volt, alkatrész persze egyszer sem nem volt raktáron. Egyesével rendelgedés 1-2 hét. Megint egy klíma javítás. Kézifék állítás.
Egyszer megemlítettem, hogy nem mindig nyílik a kocsi, meg ha bezárom nem kapcsol le a világítás, meg néha önálló életet él a hátsó ablaktörlő. OK, az a BCM elosztó. Csere. Na, utána, már tényleg napi gyakorisággal nem lehetett nyitni-zárni a kocsit. Ekkor kívántam régi autóimat, azokkal a száz éves vasakkal nem volt ennyi baj, meg őket bárhol képes voltam beindítani, ezt a hisztis dögöt meg még eltolni sem tudom egyedül, olyan nehéz. Újabb BCM csere, meg szoftver csere-hegyek, mire kiderült rosszat töltögettek rá eddig. Probléma majdnem kipipálva, belső világítást leszámítva minden ok, de emiatt nem szóltam többé, inkább kézzel lekapcsoltam.
3 hónapig semmi hiba, azt hittem vége. Majd nyekergő váltó és ékszíj, amiket valami "csoda" spayvel megfújkáltak és tényleg egy hétig semmi nyekergés. Mit vártak? Egy ékszíjat cserélni kell, mindegy, kertben csere, garancia marad, mivel kopóalkatrészről van szó.
Megint pár hónap csend. Kezdtem megint reménykedni. Majd megint kopog, megint féknyereg-gondoltam. Majd szivárog az olaj. Elvittem egy másik szervízbe, hátha itt jobb. Nissan ESG. Azt modták főtengely szimmering csere -1-2 nap javítás- és nem hallják, hogy kopog, na ne már! Elmentünk együtt egy próbakörre, na akkor már hallotta... Fura. Nem hittem nekik, vissza Budaörsre. Nem főtengely szimmering, hanem kartel tömítés és féknyereg ki lett megint cserélve, na meg a klíma megint javítva.
Ekkor lett vége a sikersztorinak. Három ép elem volt a kocsin,( rohadjon meg az, aki kulccsal díszítette telibe az egyik oldalt és azok is akik nem tudnak rendesen parkolni és mellettem gyakoroltak!) Meghírdettem korrekt áron, másnap elvitte egy kereskedő-persze a pótlapot kiszedtem a szervízfüzetből...;-) és sírtam is, amikor elvitte. A mai napig árulja, immáron 6 hónapja, mint rendszeresen karbantartott, ez mondjuk nézőpont kérdése,de LOL, garázsban tartott MUHAHA (annyiszor volt tető a feje felett, ahányszor szervízben volt:-)) és a nemdohányzó sem egészen igaz. Hát itt üzenem neki: Good Luck!
Megvenném-e mégegyszer? Igen. Biztos csak kevés Micra ilyen, mert különben már felkopott volna a Nissan álla. De nem voltam egyedül, néhány sorstárs akadt az Index fórumon.
És megint Nissant vettem. Nem adom fel, még bízom benne. Egy autó legyen japán, bár ez a Micra már azt sem tudja merre van...
És ha a héten megnyerném a lottó ötöst, rohannék vissza érte, hogy " Szia kicsim, itt van anya, megjött érted". Tizedik autónak elférne, mert a rendszámáig szerelem volt...
Hibalista
- Több dolog, mint amit ép ésszel el lehet viselni.
Ide hordtam szervizbe
Nissan Summit Bp., Máriássy u.
Amikor a törés miatt csinálták, kedvesek voltak. Nem jól csinálták meg. Persze sok pénzt kerestek rajta...
Amikor lepukkant a kocsi, sehol a kedvesség, csak morcoskodás. Soha többé nem vittem oda.
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Nissan Summit Budaörs
Kedvesek, bár biztos az agyukra mentem, ahogy a kocsi az enyémre.
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 29450 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | corsa (ronda, de baja nem volt) | Következő autója? | Almera, már megvan és még egyszer sem állt meg! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
