A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Grandis (2003)

Grandis Instyle 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Micike a DRÁGA családtag

Szöveges ítélet

2011 februárjában vettük, a kínálat közepéből, német első tulaj, vezetett szervízkönyv, "hihető" km állás (nekem legalábbis az volt 127000km/4 év). Jött a harmadik gyerkőc és gyakran van + 1-2 utas, így praktikus volt a normális méretű 6-7-dik ülés!
Viszont, hiába nagy és van még egy 320 L csomagtartó 7 üléssel is, a második sorban csak nehezen fér el 3 ember vagy 3 gyerekülés, a tuti megoldás, ha olyat választunk, amelyiknek 3 db különálló ülése van (most ilyen van és sima-liba)!
Azért választottuk ezt a Sharan-Galaxy-Alhambra trió tagjai helyett, mert ugye japán (ilyen autókat használtunk és elégedettek voltunk velük), de német diesel motort meg tudják itthon is szerelni, hiszen oly sok fut belőlük (2.0 PDTDI, azóta is sírok, ha meghallom ezt a betűkombinációt.....). Természetesen a km állás és szervízkönyv tükrében, nem is számítottam semmi problémára!
Vásárlás után kb. 1 hónappal indítás után kerregés, vissza kereskedésbe, ahol gariban cserélték a bendixet (ekkor is meggyőztem magam, hogy akár tönkre is mehet ennyi idő alatt...)
Hiba nélkül telt a következő kb. 30.000 km, ami nálunk kb. 1 év. Majd morgó hang jobb kanyargan... mehet a bal első kerékcsapágy. Nem volt egyszerű leszedni, hegesztővel kellett melegíteni+kalapálni igen intenzíven, hogy engedjen, de sikerült (itt már sejthettem volna valamit!), sajnos mivel ritka Magyarországon, így csak 1-2 utángyártó termékei találhatók meg, és bizony elég borsos áron (természetesen megmagyarázom magamnak, hogy nem baj, lehet, hogy kicsit drágább, de legalább ritkábban költünk rá....).
Ekkor kb. 1 éven belül kellett kormányösszekötőt (dupla ár, mint a német triónál), féktárcsákat és betéteket (ezek sem olcsóbbak) plusz elszakadt a kézifék-bowden (pedig nem kézifékezve kanyarodtam legtöbbször..) ebből gyári kb. 30.000 HUF, de találtam egy műhelyet, ahol 16-ból újrahúzták és otthon, magam cseréltem. Nem szívesen fizettem volna az óradíjjat, kiszedni a középső üléseket, felszedni a padlót, stb., stb. kb. 4-5 órám biztos ráment...
Ezután jött a legkellemetlenebb meglepi: a tempomat rakoncátlankodott, azaz nem akarta tartani a sebességet, nem tudtam mi lehet a gond, mígnem egyszer észrevettem, hogy az izzítás-visszajelző villog járó motornál; net-segedelem, utánaolvasás és kiderült, hogy a fékpedál jeladó hibáját jelzi ezzel a rendszer, legalább megvan a hiba (gondoltam én....). Rendeltem hozzá alkatrészt alvázszám alapján, megjött, de mikor kiszereltem, láttam, hogy nem jó – alkatrészes állítja, hogy nem tud másmilyet rendelni, mert ezt dobja ki a rendszer, fasza – ezért a varázsszer WD40-hez fordultam, kicsit megjárattam, megfújkáltam és visszaszerelés után, tökéletesen működött. A meglepi pedig a fékpedálhoz való bújkálás fetrengés alkalmával ért, mégpedig egy fura, sok ki/bemenő kábelt magábafoglaló egység formájában, ez volt ráírva: TAXIMETER!!!! Kicsit kifagytam, bootoltam, anyáztam, aztán szép lassan helyre került a sok gyanús jel, amit mind megmagyaráztam magamnak, mert ugye, ÉN nem nyúlok szarba, hiszen utána jártam...meg a szervízkönyv, meg a km (majdnem a legtöbb volt akkor a 3-5 évesek közt).
Ezek a jelek a következők voltak:
- jobb oldali kéder-gumi elég kopott,
- ajtóhatárolók (elsők) alig fognak, cserélni is kellett őket,
- egy gomb a kormányoszlopon, melynek funkciójáról nem tud a kereskedő,
- fényesre kopott váltógomb és kormány
Amúgy még az eladáskor sem látszott rajta a kor, a belső plüss ülések makulátlanok.
Ez a vásárlás után 2 évvel derült ki, de 6 évre lízingeltük, így igyekeztem a lehető legjobb állapotban megtartani, és rákölteni amit kell, mert akkor legalább jó lesz nekünk még arra az 5-8 évre.
200.000 ezernél gondoltam cserélünk vezérlést, bár a szervízkönyv csak 120.000-két írja, de ugye ki tudja most mennyi van már benne..., meg is rendeltem a gyári vezérlés szettet (ez is 1.5 szöröse volt az utángyártottnak, de ezt csak 120.000-ként cseréljük, így legyen gyári+a nyugalom!). Szerelő be is szereli, majd az első útján 80 km-rel az új vezérlésben, csattanás és a kocsi leállt! Mint később kiderült, (amint más is írta már), az egyik feszítőgörgőt rögzítő csavar tört el, melyet a gyári vezérlés szett nem tartalmazott, de a szerelő azt mondta, hogy mindíg szokták cserélni, csak mivel én nem adtam (azaz a gyári szett nem tartalmaztazta) ezért így rakta össze!!!!!???? Mire megkérdeztem,hogy mi a bánatos lóf..ért nem kérdezett rá, hogy esetleg rendeljene pluszba egy 500 HUF-os csavart, nem volt értelmes válasza! Ha már szét kellett szedni, hogy megnézzék a szelepeket és a dugattyúkat, arra is fény derült, hogy a taxizás alatt feltehetőleg több ment bele, mint az általam tudott 127000 km; ugyanis a hengerfejben a szelepfejek üléke át volt repedve, ami "köztudottan" (most már számomra is) egy tipikus 2.0 PDTDI betegség! Így kellett szerezzek hengerfejet (hasznlált, de nyomáspróbázott, 120.000 HUF), lehetőleg szelepekkel együtt és természetesen új vezérlést is kapott. (Ez összesen 350.000 HUF körül állt meg)
Ezután szimplán zabálta a hűtővizet és amíg nem melegedett be, addig rángatott, mint a bakkecske, valamint a hűtés is rosszalkodott (ami télen elég kellemetlen volt). Azért egy olajcsere periódust lenyomtam folyamatos utántöltögetés és egyéb trükkökkel (kb. 10 km-rel az indítás után, leállít és újra indít, ekkor már nem rázott).
Szerelő tanácsára, a rángatást tanácstalanul "kipingvinezte", elküldtük a PD-elemeket bevizsgáltatni egy híres-neves műhelybe, ahol egészen bizar eredményt kaptam.
Egy hölgy (hangja alapján 25-30 közti) a következőket tudatta velem (miután 2 hetet vártam, és telefonon érdeklődtem):
Hölgy: - rossz mind a 4 PD elem,
Jómagam: - ezt kicsit ki tudná fejteni, ez mit jelent, szóráskép, vagy nyomáskép?
H: - MINDEN!
J: - értem? Akkor mit javasol?
H: - felújítás, de ez nem biztos, hogy megoldja, ezért csak a legrosszabbat kipróbálják és ha jó lesz akkor a többit is, sorban!
J: - értem, és ennek a költsége?
H: - 90.000 HUF darabja, de ha nem sikerül az első, akkor csak 20.000 a próbálkozás!
J: - OK, de a neten van 120.000 HUF-ért gyári, új!?
H: - azt nem hiszem!
J: - önöknek is van új? (Ha már rendberakatom, legalább ezzel ne legyen többet baj...)
H: - igen, egy pillanat.... van és nagyon jó áron, bentmaradt a raktárban és a listaár 425.000 HUF/db, de most kedvezményesen megkaphatod 220.000 HUF/db áron!
J: - (még jó, hogy lehet kapni!!!?????) értem és köszönöm, akkor kérném küldjék vissza úgy, ahogy van, és kifizetem a beviszgálást!
H: - Ok, visszhall!

Ez a mutatvány 6000 beviszgálás + 10.000 fuvarköltség volt, és nem kaptam egy fecnit sem, hogy mit mértek, és milyen értékek alakulta, azaz nem is tudom, hogy legalább papíron megcsinálták-e a bevizsgálást!?

Ekkor kerestem egy új szerelőt, mert még mindíg rázott hideged és nem volt már fűtés sem, de ezzel nem akart foglalkozni a szerelő, úgy, hogy egyetlen egyszer sem mondtam neki, hogy legyen meg most azonnal és 10.000-ből, csak annyit kértem, hogy a szerelés után legyen jó! Na ezt nem sikerült abszolválni.
Az új szerelő levette a hengerfejet felsíkoltatta, új hengerfejtömítést kapott és csodák csodájára, megszűnt a rángatás, és lett fűtés is!!!! Hurrá, milyen kár, hogy az előző szerelő nem látta, hogy nincs megmunkálva a sík!!!??? De legalább, most már jó és nem kellett PD elemet sem cserélni (ez 125.000 HUF volt, pár tömítés, meg új ízzítógyertyák is)!

Akár el is hihettem volna, hogy most jön egy kis nyugalom, hiszen minden általam tudott probléma orvosolva van! Úgy látszik a 4 év taxizás nem csak ennyi problémát okozott, ugyanis folyamatos rázott fékezésnél, pedig volt már futómű-állításon, új volt minden a féknyereg, a betétek (ezt már cseréltem 160,000-nél és 255.000-nél is! Majd lassan megint elment a fűtés, amit először nem is vettem észre, mert nyár volt, csak azt, hogy túlhűt a klíma, azaz mindegy milyen hőfokot állítottam be, mindíg bazi hideget nyomott! Majd jött a tél és csak a hátsó traktusban volt fűtés, elöl nem!

Újra szerelő (és kölcsön kellett kérnem édesanyám 18 éves, fapados Fiat Brava-ját :(, de ez legalább működött), kiderült, hogy a hűtő engedi el a vizet. Mitsubishi Grandishoz itthon CSAK gyári van 195.000, a bontókból is találtam, de amikor oda jutottunk, hogy megvenném (volt 25.000-ért), akkor mondták, hogy meg van nyomódva, ezért biztosan tömörtelen!! Akkor minek árulják?
Neten túrtam egy használtat hollandiából, levelezés, hogy van e tömörségi próba, meg abba való-e amibe nekem kell majd kb. 75.000 HUF-ért itt is volt. Beszerelték és mindjárt megint lett fűtés és nem is forrt el a hűtővíz sem! Öröm+bódottág :) , természetesen a tetves Murphy nem nyugodott, így mindjárt másnap kicsi rózsaszín tócsa a kocsi alatt (már rutinosan raktam alá egy lemezt, melyen jól látszott a folyadék színe is), nem baj, biztos csak elfelejtettek meghúzni valamit.... csak 5 nap múlva tudtak ránézni, addig minden nap kb. 0,5 l desztvíz ment bele. Szétszedték és egyértelműen látszott, hogy a hűtő tömörtelen a műanyag/aluminium összeillesztésénél, még jó, hogy direkt rákérdeztem a drága hollandtól, hogy rendben van-e!!!!
Jött egy pár hét levelezés az alkatrészessel, témája:
- ő nem látja, hogy tömörtelen
- én küldöm a képet, jelölve a folyást,
- de ő még mindíg nem látja!
- de beszerelték és FOLYIK b..meg!
- nem érti,
- ok, küldöm vissza és kérem a pénzt vissza!
- már miért adna vissza pénzt, Magyarország messze van!
- mi a bánatom????? EU, meg Schengen, meg számla, meg a ku..a ANYÁD!!!

Aztán visszaküldtem, ő közölte, hogy nagyon csalódott bennem!?!?!? És kaptam vissza kb. 60.000 pénzt, így csak 15.000 + szerelés volt a költségem!
Visszarakták a régit és töltögettem utána a hűtővizet, de drága Nejem már közölte (nem volt nehéz egyetértenem vele), hogy ennek mennie kell!
Még jó, hogy már kiszálltunk a hitelből a harmadik év végén, így legalább már a mienk volt ez a rakás kakkantyú!

Nem volt könnyű utódot választani, mert közben már 4 gyerkőcöt kell beültetni, de ezzel járok munkába, vagy Anya fuvarozza a gyerekeket, de mindenképp kell a min. 6 fős, hogy egyszerre tudjunk utazni,ha kell! Diesel nem jöhetett szóba, bár biztosan jó egy új, de a rossz emlék még túl friss! Nem lehetett meggyőzni Nejemet, hogy nem feltétlenül rossz minden használt autó, így maradt egy új vásárlása, mint opcio! Kiestek a rendes kisbuszok Viano, Caravan, Hiace, H1, már csak az áruk miatt is, mert ezek (H1-est már nem árulnak) mind 10+ millióba fájnak, annyink meg nincs autóra, a Sharan méret is feleslegesen nagy a mindennapokra, mint ahogy a Grandis is az volt és újonnan azok is bazi drágák, így maradt a Verso, Carens, C4 picasso grand, Peugeot 5008-as méret, de ez már egy új történet...

Miért is ne, az eladás sem volt egyszerü, mert a kereskedő meglátta a 295.000 km-es óraállást és mindjárt kiverte a víz, ugye mi magyarok nem hisszük el, hogy egy diesel autóban van 10 évesen 300.000 km, mi inkább a felét akarjuk látni, de ezt már kifejtették sokszor (becsületesnepper pl.), csak most a saját bőrömön tapasztaltam meg! A piaci ár alatt (kb. 2/3 áron) számították be, de már annyira tele volt vele a hócipőnk, hogy nem érdekelt, csak már ne nekem keljen megint foglalkozni a következő bajával ami a nyilvánvalóan sokkal több lefutott km miatt elfárad, vagy tönkremegy.
Figyeltem a hirdetéseket, hogy milyen áron rakja fel a kereskedő, és kb. 1 hónap múlva már fenn is volt az azonos évjáratúak közepén, és mivel kívülről szép állapotú volt, meg gondolom a kereskedő is ügyes volt, a fentlévő 5-7 db közül ez ment el a leggyorsabban! Nem irigylem a következő gazdáját, én megpróbáltam rendbetetetni, de egyszerüen nem akarták a szerelők, illetve a pénztárcám nem bírta volna a gyári alkatrészeket olyan iramba, ahogy a kocsi igényelte, de a legnagyobb bajunk az volt, hogy nem láttuk a végét, senki nem tudta még megjósolni sem, hogy mennyiből állna meg, mire minden baját javítjuk (komplett motort is néztem már, utángyártott 3000 EUR)!

Külön nem részleteztem a toronycsapágy+szilent+lengéscsillapító cserét (65000HUF/oldal), meg az üzemanyagszűrő szivatását, nem a motortérben lévő, mert azt cseréltem rendszeresen, hanem az üzemanyag tartályban a szivattyú előtét szűrőjét, mely úgy eltömődött, hogy a szivattyú nem tudta előrenyomni a gázolajat a nagynyomású pumpához (kúton tankoltam!), nem volt triviális rájönni (karácsonyi időszak után kb. 1 hetes állás, és nem akart indulni), de a szerelés is baráti (középső ülések ki, szőnyeg fel, szivattyúfedél fel, szivattyú ki). Természetesen ez nem egy gyakran elromló dolog, ezért nem árulnak külön szűrőt, csak egyben az egész egységet több 10.000-ért, így maradt a féktisztító (meglepően szép tiszta lett) és utána simán működött!

És még nem volt cserélve kettőstömegű+ PD elem sem....

Amennyiben valaki még ezután is egy ilyen "egzotikus" ritkaságra vágyik, számoljon azzal is, hogy pl. a gumimérete miatt kb. 1.5 szöröse az elterjedt méreteknek ugyan abból a típusból, valamint ahogy írtam, vannak olyan alkatrészek, amiket csak gyáriban, horror áron találsz hozzá!
Gyerekek, meg mi is szerettük, mikor jó volt, de ez egyre ritkább állapot volt az utóbbi 2 évben, ezért 5-ös, és nem is venném meg újra ezt a típust, max újonnan, de már nem árulják ezt sem....

Hibalista

- Bendix, hengerfej, feszítőgörgő tartócsavar, hűtő, kerékcsapágy, fékek, kézifék-bowden szakadt, ajtóhatárolók, kormányösszekötő, első lengéscsillapító, tornycsapágy, rugók, üzemanyag tartáylban lévő szűrő eltömődés,

Ide hordtam szervizbe

Ismerős

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Ismerős

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 127000
Megbízhatóság (3) Vezetett km 170000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Civic Következő autója? Carens
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Grandis 2003 (2005)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)