Kívűlről szeretnék, belülről nem szeretnénk kívülről szeretni
Szöveges ítélet
sziasztok!
2009. júniusában vételeztem a járművet. pofára mentem, mert bár japcsit akartam, ennek vw-motorja van némi utólagos japcsi suvickolással. pédétédéi.
127000 kilométer, 2006-os éjjárat.
nos, a jármű 3500 körül, kövér gázzal valóban, németesen füstöl. Bár nem okádja, de sötétben, ha a mögötted jövő lámpája átvilágítja, tisztán látszik a füst. ezt azé' írom, mert aki ezt nem állja (én is hányok tőle), az vegyen echte japcsi fejlesztésű dízelt. mert ez fricc motor. ....de azér közel nem füstöl annyira, mint a pdtdi-volkswagenek-k. azok még a legújabbak is okádják. nyilván a speckó, német RÉSZECSKESZŰRŐ szűri meg a füstöt, hogy csak a fekete jöhet ki.
egyébként a kötelező turbólyuk után az 1,7 tonna körüli kaszni szépen húz. nem akarok róla szuperlativuszokban mesélni, de hatosban (hat sebességes a váltó) biztonságosan gyorsul már kb. 2200-as fordulattól, lehet vele viszonylag gyorsan előzni - értsd: kilépsz + előzől + visszamécc = kb. 7-8 mp. nem egy roketír, de határozott.
KÉNYELEM frontján 8 pontot adtam. elsőként, mert 199 centis vagyok és épp, hogy elférek az ülésben, de a térdem nem komfortos - a műszerfalhoz ér a nadrágszáram vezetés közben, ami engem zavar. lassításkor a térdem picit nekinyomódik a műszerfalnak. ha még lejjebb lehetne állítani a vezetőülést, ez a probléma megszűnne létezni, de valahogy japcsi kollégáink ezt a kunsztot már generációk óta mellőzik szinte minden járgányukból.
Az anyósülés is relatíve magas, persze ezt csak magas emberek érzik meg.
sajna a hely a kocsiban nem százegyes. mi ezt a jószágot azér' vettük, mert a nejemmel nyomattunk egy gyereket, így aztán bármilyen hosszabb távú útra magunkkal kell vinnünk a T-34-et (babakocsi), meg a löveget (bababicikli), meg a tudjátokmit. Ehhez képest én vagyok 119 cm, és a babülést nem tom magam mögé tenni, mert akkor ababa nem bírja teljesen kinyújtani a kis lábát, holott ő még másfél éves sincs. ezér' a babát deportáltuk a anyósülés mögötti fotelbe (ennek a modellnek csak 2 ülése van a középső szekcióban), ami miatt egyrészt előre kell dönteni az anyósülés háttámláját, hogy elférjen a babaláb, másrészt a 180 magas nejem térde éppen csak, hogy elfér mögöttem. a lényeg: A középső két ülés helykínálata csak eu-szabványos méretű népeknek oké. ha valaki magasabb, az gondolja át a budapest - kotor - távot a grandisban! a két leghátsó ülés természetesen csak gyerkőcöknek oké. közepes méretű felnőtt sem bírja ki benne közepes távon sem - szerintem.
az ülések maguk viszont relatíve kényelmesek. ez alatt azt értem, hogy az ex-avensisben levezettem Dubrovnikig, hogy egyszer sem jutott eszembe a seggem, ezzel szemben Hajdúszoboszlóról indulva Vecsésnél pattanok egy kicsit, hogy mi a frász, de aztán újabb 200 km-re, vagy 100-ra elvagyok. A 950 km-es napi köreimet néhány fészkelődéssel megúszom, bár mégegyszer hangsúlyozom, hogy 199 cm magas vagyok.
motorikusan eddig nem volt problémóm,ketyeg, mint a doxa.
komfortjellegű problémó sem volt még, nó! se ablakemelő, se ablakfűtés, se ablaktörlő, se semmi, se abszolúte semmi. (jelzem, 127000 km-rel vettem és azóta még csak 8000 km-t tettem bele.)
A belső tér kialakítása modellenként változó. nekem ilyen kis kockás, dombornyomott, plüsszerű anyag jutott az ülésekre, de az elég masszívnak, ugyanakkor igényesnek is hat. A műszerfal maga - ellentétben az egyik előző hozzászólással - egyáltalán nem kopogós müjjenyagból van. az alsó műszerfal (váltó és környéke) kevlárimitátum, speciel elég igényes, már amennyiben a járműkategóriát vesszük. A műszerfal fő részei pedig valóban egy keményebb műanyagból készültek, ugyanakkor az anyagvastagság kellően meggyőző ahhoz, hogy szóba se kerülhessen a kopogós műanyag, illetve szépen ki van képezve a felület mindenhol.
ha van nejed és két aprónép is, végy egyet, ne késlekedj, mennyetek nyaralni! otthagyni valszeg nem fog a forró, nyári, horvát aszfalton sem*.
* A levezető pályán 10-ből 9 lerohadt kocsi német. tényként állítom.
Megjegyzés:
fenntartási költség-, megbízhatóság- és szerviztapasztalat még nincs, tekintve, hogy nem romolott el rajta semmi és szervizbe még nem kellett vinnem. maj leírom, ha lesz mit.
Hibalista
- Romlott üzemanyagszint - jelzővel vásároltam, amit majd kijavíttatok, ha leszokom a cigiről és lesz rá pénzem.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 127000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Avensis 2.0 Linea Sol | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |