A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Grandis (2003)

Grandis 2,4 Invite 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Ideális családi sportszer

Szöveges ítélet

Idén lassan már négy éve használjuk az autót, így már elég tapasztalatunk van róla. Mi elsősorban családi nyaralásokra, hosszú távú utakra használjuk, erre gyakorlatilag tökéletes. Ötvözi egy egyterű térkínálatát egy sportos autó képességeivel, így a családnak és az apukáknak is sok örömet ad.

Karosszéria, utastér
Az utastér mérete véleményem szerint verhetetlen. Igaz, mi csak hárman járunk vele, de mindig tele pakoljuk több hetes síelés, nyaralás kellékeivel. Eddig még soha, semmit nem kellett otthon hagynunk. Az ülések formázása inkább kényelmes, mint sportos. A harmadik üléssor is megfelelően használható, a kislányom (és barátai) imádják. Még a kihajtott hátsó ülésekkel is elég a csomagtér arra, hogy egy átlagos kompakt autó csomagterének megfelelő mennyiségű csomagot elhelyezzünk benne. Nagyon kényelmes, hogy a 6-7. ülések behajthatók és nem kell kiemelni őket. Így nem kell súlyemelési gyakorlatokat végezni, mint pl. a VW Sharannal.

Szellőzés, hűtés, fűtés
Az autó egyik legjobb pontja (bár mindegyik pontja jó...). A megvásárlást követően egyszer kell beállítani, utána soha többé nem kell vele foglalkozni: automata állásban (ventillátor fokozat és befúvatás helye is) csak a kívánt hőfokot kell kiválasztani és utána huzatmantesen biztosítja a rendszer a kellemes közérzetet (illetve nyáron be kell nyomni a klíma gombját). Ez egy benzines autót, így a diesel autókkal ellentétben van benne fűtés, melyet -20 C fokban történő hidegindítás után is 1-2 percen belül produkál. (Sógorom diesel VW Sharanjában indulás után 20-30 kilométerrel kezd a meleg levegő beáramlani a rostélyokon, ami nagyon kényelmetlen tud lenni.)

Futómű
Ez is ötvözi a sportos és kényelmes jelleget. Hegyi szerpentineken meglepő kanyarsebességeket tud produkálni, de azért rossz úton sem rázza ki a vesekövet az utasokból. Természetes, hogy a viszonylag magas felépítést csak úgy lehet biztosan az úton tartani, ha kissé feszes a rugózás, de ez egyáltalán nem zavaró, ezzel együtt sem ráz az autó.

Váltó
Ebben az autóban manuális váltó van, melynek karját a műszarfalra helyezték el. Ebből kifolyólag bowdenes szerkezetű, melynek használatát kissé szokni kell. Ha megszokja az ember, akkor viszont már tökéletesen használható, pontosan, precízen betalál az egyes fokozatokba. A váltó fokozatainak kiosztása nagyon jó, a motor mindig megfelelő erőben tartható.

Motor
Az autó lelke egy 2400 ccm-es MIVEC vezérlésű, igazi japán iskola szerint gyártott és viselkedő motor. Járása igen finom, alapjáraton szinte nem is hallható, pláne nem érezhető rezgése (mert nincs neki). Alacsony fordulatszámon is kellő nyomatékot ad, de nem fogy el az ereje 4000/min fordulatszámnál sem, 6000-es fordulatig vidáman felpörög. Az autó menetteljesítményei így nagyon jók, nem csak egyterűs mércével. Sokszor lepődtek már meg az "ellenfelek" piros lámpa utáni indulásnál, illetve autópályán is igencsak könnyedén fut magas tempóval is. 160-180 km/óra kellemes utazótempónak számít, de km óra szerint 220 közelében is lehet autózni (Németországban).
Mindemellett a fogyasztása is jónak mondható. Véleményem szerint a 140 km/óra körül mért 9,5 liter nem sok egy közel 2 tonnás autótól, és a budapesti forgalomban is elboldogul 10-11 literrel. (Érdekes, hogy a computer 0,5-1 literrel többet mutat a valós fogyasztásnál.)
Létezik ez az autó diesel kivitelben is. Sajnálatos módon ebbe nem japán motor került, hanem a VW PDTDI motorja, ami nagyon "gáz". A Mitsubishinek régen volt nagyon jó diesel motorja, nem értem, hogy ezt hová tüntették, miért nem ezt fejlesztették tovább. A VW PDTDI motorja ugyanis egy zsákutca, amit az is jól mutat, hogy saját autóiban már nem is használja a VW konszern. A Grandisból ez a motor igazi tarktort csinál, olyan kellemetlenül zajos és olyan durván jár (Winkler Robi cikke szerint "hangos, mint az állat"). A használható fordulatszám tartománya 1-2 ezer/min, a forgatónyomaték rúgásszerűen érkezik. És ráadásként 100 ezer kilométeres futásteljesítmény fölött jó eséllyel lehet borsos javítási költségekkel számolni. (Egy japán benzines motor 3-4 százezer kilométer vígan elfut.) Ez a sok kellemetlenség véleményem szerint nem éri meg azt a különbséget, amit a 100 kilométerenkénti 1-2 literrel alacsonyabb fogyasztással meg lehet spórolni.

Az autó összességében olyan érzést ad, hogy soha nem fog elromlani, otthonról akár 2 ezer kilométerre is nyugodtan rábízhatja magát az ember.

A fentiek ellenére szeretnék egy kissé "fentebb lépni" és egy prémium katagóriájú autót venni (6 hengeres motorral, automata váltóval, bőrrel és miegymással). Vélhetően a Lexus-ra esik a választás, ami szintén nem arról híres, hogy gyakran elromlana. A probléma azonban az, hogy mindig felteszem magamnak a kérdést, hogy milyen használatbeli többletet is adna egy másik autó sokkal drágábban, mint a Grandis? Hát a válasz nem egyszerű. Annyira nem, hogy tavaly nyáron már jött egy vevő, akivel meg is alkudtunk, aztán a szerződés aláírása előtt mondtam, hogy bocsánat, mégsem adom el a Grandist. "Csak kicsit" nézett hülyének...

Hibalista

- Ez egy Japánban gyártott japán autó, nem romlik el rajta semmi. Csupán a gyári visszahívási akciók keretében cserélték ki néhány alkatrészét, melyek egyébként az én autómban korábban is jól működtek.

Ide hordtam szervizbe

EF. Pontosak, gyorsak, hozzáértők. Véleményem szerint az áraik sem eltúlzottak. Példának említem az 5W50-es Mobil Rally Formula olajat (ezt használom), amit 3000 Ft/l körüli áron adnak. Az Internetes áruházakban sem sokkal olcsóbb ez az olaj.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 27000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 29000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Brava 1,6 SX Következő autója? Rx
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Grandis 2003 (2005)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)