A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Carisma (1995-2003)

Carisma 1.6 Silverline 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Mihály bácsi, a szürke eminenciás

Szöveges ítélet

287 ezer kilométerrel, 12 évesen vettük családi autónak félig-meddig ismerős szerelőtől, jutányos áron és szép állapotban. Első saját autóm, a legtöbb tapasztalatom előzőleg benzines Opelekkel (főleg Astra 2002, Zafira 2015) és egy dízel Ford Mondeóval (2000 környéki) volt, úgyhogy ezekhez tudom hasonlítani.

Pozitív: tágas, a csomagtartó jól pakolható és nagy. Az 1.6-os mitsubishi motor gyönyörűen halk, 120-ig alig van hangja, onnantól is inkább a gördülési zaj erősödik fel. Ismeretségünk elején, kívülről beszűrődő zaj esetén (pl forgalom) nem tudtam eldönteni, hogy sikerült-e beindítani a motort vagy sem, annyira halk 290+ ezer kilométernél is. Benzineshez képest nyomatékos, képes alulról is megindulni, nem kell meredekebb utcákba egyesben, 4000-et forgatva felkapaszkodni. 110-120 km/h-nál pörög nagyjából háromezret ötösben, innen még bőven és könnyedén gyorsul. 80-110 között megnyugtatóan ügyesen tud ugrani, nem kell beszarni egy országúti előzésnél. Viszont szerintem nem tartós 140 km/h tempóra tervezték.
Szépen kézreesik minden, a Renault váltó hosszú úton jár, de nem kifejezetten rossz érzés kapcsolgatni (néha azért akad). A kormány szép nagy, jó tekergetni. A pedálok könnyűek és finoman adagolhatóak, az opeles ólompumpálás után szokni kell. A kormány csak fel és le állítható, nagyon magasaknak ez gond lehet, mert ha nem nyújtózkodva akarsz kormányt tekerni, kicsit közel vannak a pedálok.
Esztétikailag bár sem kívül, sem belül nem egy új Giulia vagy akár panorámatetős Citroen C4, azért szerintem sok korabeli autót ver. Minőségérzetben ugyanez. Érdekes, hogy a korabeli új és a használt kritikák is lehúzták a megjelenést semmitmondóként és unalmasként, viszont óvatos puhatolózásomra nekem mindenki azt mondta eddig, hogy szép és komoly autó. Fene tudja.
Negatív: rossz a kilátás minden irányban. A tükrök kicsik, a hátsó szélvédőn át semmit nem látni. Japánosan alacsony az autó, még egy Astrához képest is, gyerekbepakolásnál kényelmetlen. Ha viszont már nagyobb, legalább könnyen bemászik... A fogyasztásmérője nem túl pontos, a beépített gyári rádió+cd lejátszó autópálya sebességnél nem igazán élvezhető.

Fogyasztás 7 liter körül alakul autópálya+elővárosi vonalon egy irányba 27 km-t és falun belül kisebb távokat is közlekedve. Takarékosan vezetek, de szerintem egy nálam nehezebb lábú (vagy régebbi autókhoz szokott) sofőr is elmegy vele 8 liter környékén, ami egy ekkora autótól szerintem oké. Csak városon belül araszolgatva kijöhet a 10 liter is.

Mindent összevetve ajánlom másnak is, főleg hogy általában olcsóbban meg lehet kapni, mint más korabeli, hasonló felszereltségű és igényességű típusokat. A rozsdára érdemes figyelni, de azt hiszem ez általános a 10+ éves autóknál.

Hibalista

- Jobb első ablakemelő gomb törött volt, amikor vettem, egyelőre nem lett cserélve (kb csak bontókból lehet kapni). Ez állítólag típushiba. - Előző tulajnál szét kellett szedni a váltót, összeakadtak a fokozatok. Ez szintén típushiba a net szerint, vásárlás esetén érdemes figyelni. Mivel az előző tulaj szerelő volt, megcsinálta magának. - Általános tájékozódásnak: olajcsere + teljes vezérlés csere + gyújtógyertyák cseréje + egy-két apróság megáll 100 ezer forint környékén független, de számlát adó szervizben.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 287000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Carisma 1995 (1995 - 1998)

További ítéletek (118 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)