A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » MX-5 (2015)

MX-5 1.5 SE-L NAV 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Sportos kis vadállat

Szöveges ítélet

Egy kicsit rendhagyóra venném az első bejegyzést az MX-5 ND rovatban, mert nem egy magyar, de még nem is egy bal kormányos, hanem egy jobb kormányos angol autóról fogok írni. Már nagyon rég gondolkoztam egy sportos kis cabrio vásárlásán, de csak akkor kezdtem el komolyabban foglalkozni a dologgal amikor kipróbáltam egy kollégám Mazdáját. A kis NC meggyőzött arról, hogy mindenképp egy ilyen autót kell vásárolnom. Teltek a hetek, a kellemes nyár hirtelen őszre váltott (mondjuk itt Angliában a kettő majdnem ugyanaz) és több kereskedésben járva még mindig nem találtam meg azt az autót amit kerestem, a részletek nem álltak össze.
egyszer csak találtam egy kereskedést ami hirdetett egy autót ami tetszett is és az árcédula is jó volt rajta. 1,5 óra vonatozás után kiderült hogy nem azt az autót hirdetik ami a képeken volt (szürke, bőr ülések), s bár az autó maga nem volt rossz de nem arra számítottam ami előttem állt. Akkor úgy gondoltam: "Nem rossz, de mégsem ezt a színt és belsőt szeretném, habár a többi tökéletesen megfelelne." Megköszöntem a kereskedőnek a kedvességét és a kávét amivel megkínált és már majdnem indultam volna haza amikor az ügyintéző hölgy arra kért hogy várjak pár percet ha tehetem, mert beszélni szeretne a főnökével aki a pénzügyeket és a finanszírozást intézi.
Néhány perc múlva mosolyogva lépett ki az előttünk lévő irodából és a következőt mondta: "Tudom nem ezt az autót nézte ki, de mivel csak a színén és az üléseken kívül ugyanaz, mint az autó amit szeretne. A főnökömmel hallva a történetét és az igényeit hajlandó 1500 fontot (kb. 600-650 ezer forint) engedni az autó árából ha ma el tudjuk kezdeni az ügyintézését!"
Ezzel annyira meglepett , hogy kértem pár percet gondolkodni, de végül elfogadtam az ajánlatot.
Egy hét és két személyes találkozó (adatok egyeztetése és a papírok aláírása) után már saját magam gördültem ki a szalon garázsából az autóval.

Az első utam bevallom elég rázós volt mert kb. fél óra alatt a hírhedt londoni körgyűrűn találtam magam. Mentem már rajta rengetegszer, de sosem egy olyan autóban amiben a fejmagasság egy Audi Q7 lökhárítójának magasságában van. Az érzés olyan volt, mint amikor kamionok közé mész egy gokarttal. Rögtön rá is jöttem hogy ezt az autót nem igazán az autópályákra tervezték. Amint hazaértem a nap is kisütött és minden várakozásomat felülmúlva már az első nap ki tudtam próbálni az MX-5 derűsebb oldalát. Kint elég hideg volt, de egy sapka és a fűtés kellően feltekerve nagyon kellemesé tette az utasteret és egyáltalán nem volt érezhető hogy a tél közepén lenyitott tetővel autózok. Kintről nézve persze biztosan furcsa lehetett.

Azóta már rengeteget mentem vele autópályán is de a kanyargós fő-, vagy mellékutakon a legjobb vezetni. Hihetetlenül precízen és gyorsan reagál minden apró mozdításra a kormányon. Egy percig sincs olyan érzésem hogy le akar esni az útról, folyamatosan követi a kanyar ívét és még a trükkösebb íveken is csak minimálisan kell mozdítani a kormányon.
Az utastér kidolgozottsága és az anyaghasználat szerintem minden igényt kielégít.Kellemes a bőrök tapintása, de még a felhasznált műanyagok is kellemesek és nincs rossz érzésem amikor ránézek, vagy hozzáérek. A formák és a felületek tervezésénél szerintem mindent beleadtak a mérnökök és egy olyan autót raktak össze ami bárkinek meg tud felelni. Ezt akkor látom amikor az ismerőseim beülnek vagy vezetik és szinte mindenki elégedetten beszél a belsőről. A legnagyobb problémát talán a beltér szűkössége jelenti, de egy ekkora autónál ami funkcióját tekintve sem egy családi egyterű ez megbocsátható.
Számomra a legfurcsább hogy a tároló rekeszek mind a vezető mögött vannak (kettő az ülések mögött és egy a két ülés között majdnem fejmagasságban) így bármire szükségem lenne vezetés közben a "kesztyűtartóból" a hátam mögött kell keresni.
A másik dolog a beépített navigáció. Az csak egy dolog hogy az érintőképernyő nem működik vezetés közben és ezért az ugyanolyan veszélyes multimédiás stick-el kell állítani vagy beírni mindent, de valahogy az irányítószámok megadásánál nem áll a helyzet magaslatán a szoftver (remélhetőleg ez is csak egy angol betegség).

Az autó talán legjobb része a tető. Az ND csak vászontetővel elérhető igaz a Mazda már bemutatta az RF változatot ami már kemény tetővel érkezik valamikor ősszel. De a vászontetős változat legnagyobb előnye, hogy egy bejáratott tető és egy gyakorlott sofőr segítségével néhány másodperc alatt eltüntethetjük a fejünk felett lévő szerkezetet. A művelet nem tart tovább 3-4 másodpercnél ás visszahelyezni sem több ennél. A külső zajokból nem sokat tart vissza, de igazából nem is olyan hangos belül, viszont a hőt nagyon jól tartja a tető.

A csomagtartó viszonylag kicsi: 130 liter és egy sporttáskán valamint egy normál méretű kézipoggyászon kívül nem tudnék mást bepréselni maximum egy kabátot. A mindennapi használatot tekintve viszont pont elég és csak az van benne ami feltétlenül szükséges: defekt szett, háromszög és egy elsősegély doboz. Kinyitni csak a kulcsról és a rendszámtábla mellett található gombbal lehet így ha lemerül az aksi csak reménykedek benne hogy semmire nem lesz szükségem a csomagtartóból.

A motorról nem írnék túl sokat hisz a skyactive technológia megtalálható a Mazda többi modelljében is. Az 1.5 literes 131 lóerős motor alapesetben bőven elég erőt és élményt produkál, de a több adrenalinra vágyó sofőrök nyugodtan vegyék meg a 2 literest és minden este jól fognak aludni. A motor hangja nagyon kellemes csukott és nyitott tetővel is, a gázreakció nagyon direkt és sportos élményt. Ha már direkt és sportos akkor ide sorolnám a futóművet is, ami a legapróbb repedést is érezteti az úton.

Összességében egy nagyon szerethető, pajkos, karakteres kis autó. Akár mindennapi, akár csak hétvégi használatra megfelelő lehet bárkinek aki szereti a gokartzást és szeretne egy autót ami jól fogyaszt és az elődjeihez hasonlóan hű társa lesz a tulajdonosának hosszú éveken keresztül.

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Mazda CrawleyAz itteni tapasztalatok szerintem eltérnek a magyarországitól, de én nagyon elégedett vagyok a kereskedés és az importőr hozzáállásával is. Csereautó jár a szerviz idejére, vagy ha nem tartok rá igényt akkor egy meghatározott körzetben a kereskedés alkalmazottja elvisz az általam megadott címre és visszavisz amint befejezték a munkát. Olcsó és személyre szabott szolgáltatás.Az első teljes szerviz is megtörtént, amivel nagyon elégedett vagyok. Többször is felhívott a kereskedés hogy biztosan megfelel-e az időpont és tudok-e menni, majd amikor megérkeztem a kereskedés munkatársa fogadott (neveden szólít és mosolyogva fogad anélkül hogy bármit kellene mondanod), majd némi kávé, üdítő és újság felajánlása után átvette a kulcsot és elvitte a kocsit a garázsba. Közben felajánlották hogy elvisznek a városba ha nem akarom megvárni amíg végeznek, de mivel volt dolgom és megadták a wifi kódját tudtam a szalonból is dolgozni. Kb 1-1,5 óra elteltével befejezték a szerelők a munkát és már vissza is kaptam a kulcsokat. Mivel az autót néhány nappal korábban takarítottam és mostam le és ez látszott is felajánlották hogy az ilyenkor szokásos mosást és takarítást bármely más alkalommal felhasználhatom. Pár mondatot még beszélgettem a hölggyel aki az autó eladását intézte és már mehettem is tovább. Maximálisan azt és annyit kaptam amire számítottam.189 fontot fizettem ami valahol 65-70 ezer forint közötti összeg.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2015
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Octavia RS Következő autója? Mx-5 vagy Mazda 6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda MX-5 2015 (2016)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)