A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » MX-5 (2015)

MX-5 1.5 Revolution 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Menj a hosszabb úton

Szöveges ítélet

A Csikós tehet az egészről. Volt az a kézi kamerás videója az MX5-ről 2015-ös év autója választáson, ahol asszonyt, cerkát és még pár dolgot el akart adni egy ilyen autóért, na akkor bekerült a tudatalattiba. Aztán eltelt egy kis idő és valahogy előtört a tudat felettibe és addig forgattam a gondolatot, hogy egy hirtelen de határozatlan döntéssel még a szezon előtt megcsíptem egy hazai tesztautót igen-igen jó áron, nagyjából 1.5 misivel olcsóbban, mint az új ára, egyébként teljesen újszerű állapotban. Megjegyzem sokat dilemmáztam rajta, gyerekek is vannak a családban, alacsony sem vagyok, de aztán győzött az ésszerűtlenség és belevágtam.
Kezdjük a méretekkel. Néhány kevésbé felkészült cikkben olvastam, hogy 185 cm alatt jó csak az autó és tartottam is tőle, hogy nem lesz elég, de aki ezt írta az nem ért az autós újságíráshoz. Jómagam 192 cm vagyok és ha nem is terpeszkedem, de még pont elférek az autóban. Persze ehhez az kell, hogy az ülés normálisan álljon és nem hátrafektetve, mert akkor kellő mértékben hátra lehet tolni, sőt igazából még egy klatty van is az ülés útból, tehát kb. 195 cm-ben mondanám a max. magasságot, bár akkor már elég passzos lesz. Nyitott tetővel kb. homlokvonal felett van a szélvédő keret alja, becsukott tetővel pedig érdemes sapkát hordani, ha a hajviseletünk hosszabb, mint 2 cm, mert reggel kicsit feltöltődve a hajszálak már porolják a ponyvát, bár én amikor csak lehet hátracsapom a tetőt. Szóval ez nem egy terpeszkedős autó, de jól élhető 190 cm felett is egy kicsivel.
A be és kiszállás mondjuk nem az az öreguras tevékenység, ezért mozgásszervi problémákkal küzdők ne vegyenek ilyen autót, de ha már beestünk, akkor nagyon otthonos a kabin ami a méretéből adódóan is körbevesz. A kiszállás sem éppen egyszerű, hiszen alig az úttest felett ülünk és olyan, mintha guggolásból állnánk fel, de meg lehet szokni és az autóban töltött idő kárpótol ezért az apróságért, ami egyébként megszokható.
A másik ki-be szállást érintő apróság, hogy rögtön a hibákkal kezdjem, az ajtó és az öv. Az ajtó nagyon szép, formás, de mivel hosszú ezért ésszel kell nyitogatni, mert könnyű a szélét valaminek nekiverni, ha viszont csak óvatosan nyitjuk ki még kalandosabb a ki és beszállás, hiszen szűkebb a hely. A másik gond az öv, ami az ülés szélénél van megvezetve és nehezen csúszik a helyére, viszont a megvezetőből hajlamos kiugrani. Erre a megoldás az, hogy leállást követően kézzel visszakísérjük az övet, ami némi odafigyelést igényel, hogy a következő indulásnál ne az öv visszaigazgatásával kelljen kezdeni.
Maga az autó egyébként bent ülve nem érződik olyan kicsinek, mint amekkora, a kis méret egyedül a viselkedésében érhető tetten, de az meg nem baj, mert ettől lesz az egész olyan, mint egy fickándozó kiscsikó.
Méretek megvoltak, nézzük a belteret. Ha már beevickéltünk az utastérbe, akkor abszolút 21. századi környezet fogad. Szépek a bőrök igényesek a kapcsolók és kezelőszervek, a váltó már álló helyzetben is baromi jól néz ki és jól kézre esik, kormány pedálok, műszerfal, mind mind a drágább vonalat idézik, szóval egyáltalán nincsen hiányérzete az embernek ha beül, fapadról itt szó sincs. A központi szórakoztató, navigáció a megszokott Mazdás, szerintem teljesen jól átlátható és kezelhető, különösen a könyöklőben lévő tekerős vezérlőnek és hangerő szabályzónak köszönhetően, de mivel van másik Kodo Mazda is a családban, ezért nem volt nagy újdonság. A lényeg, hogy az a puritánság, ami a korábbi generációkban megvolt, itt eltűnt, és egy sportos, ugyan akkor igényes belteret kapunk és szerintem a kezelhetősége is példás.
Hogy néz ki az autó? Nyilván k..va jól, amit mi sem bizonyít jobban, hogy rendre forognak utána az emberek, nem egyszer hangos felkiáltásoknak vagyok fültanúja, hogy "azt nézd", "figyelj má", "appám", "bmeg ez miez, de jól néz ki", "állat" és hasonló elismerő vélemények, amik nyitott tetőn elég jól átjönnek. Konkrétan én még nem találkoztam emberrel aki szerint ne nézne ki minimum jól az autó, de a legtöbb szerint baromi dögös. Be kell vallanom, az előző MX5 generációk engem hidegen hagytak, láttam, tudtam, hogy létezik, de nem különösebben hatott meg (bocs. előző MX tulajok) na de ez. Ettől már csak ha ránézek jól érzem magamat, pedig még egy métert sem mentünk, szóval eléggé eltalálták a formát.
Motor. Mikor még csak úgy mellesleg nézegettem a teszteket, azon gondolkoztam, ha ilyen autót vennék, de úgysem veszek, na de ha mégis, akkor vajon 1.5-ös vagy 2.0 motorral venném. Sok helyen azt olvastam, hogy az 1.5-ös annyira jó lett, hogy igazából az a jobb motor a mindennapokra, amit hittem is meg nem is, minden esetre furcsa volt, hogy nem csak a hazqi, de a nemzetközi oldalakon is mennyire dicsérik a kisebb motoros MX5-öt. És tényleg, hogy ezt így ekkora méretben, így megtudták csinálni. Tudom,hogy mindenféle trükkökkel de valami eszméletlen jó hangja van. Egyöt, ezeröt és szenzációsan szól, nem túl tolakodó, de érzed benne az erőt, és olyan hangszínen vibrál, hogy az nem mindennapi még sokkal komolyabb motoroknál sem. És ami még érdekesebb megy is. Nyilván nem fog nagy motoros sportkocsikat reggelizni, de a kis tömeg, szenzációs motor és nyitott tető olyan sebesség élményt ad, hogy b.sz.rsz. És rugalmas, és gyönyörűen hangolt, ugrik ha kell de könnyed menésben is tökéletes társ, és ehhez a szenzációs kis motorhoz raktak egy szenzációs váltót is.
A család többi autója dízel és automata, ahol nem kell babrálni a bottal és nyomatékból is van tengernyi, ehhez képest itt kézi váltó és kis nyomaték, mégis mennyire jó. És egyébként tényleg egy kis skarlát szajha, mert szereti ha jól meghajtják és vígan elpörög 7000-ig, amikor már illik neki a következőt szúrni, de aztán megint szív és visít. Persze lehet vele finoman is, abban is abszolút partner, de ha néha hancúrozni támad kedvem, akkor zokszó nélkül teszi a dolgát, sőt igazából élvezi. A gondtalan élvezetekhez tartozik egy remek kis motor, egy pazar váltóval, kis tömeg, tűpontos kormányzás, hátsó kerék. Szóval egy mindennapi élvezeti eszköz.
Egyébként azért is lett az 1.5-ös mert én hétköznapi autót szerettem volna és bár egyszer pályán is megkergettem, be kellett látnom, hogy az nem az én világom. Viszont mivel nincs difizár, ezért nem olyan könnyen tolja ki a kis formás seggét, ami valljuk be a hétköznapokban nem olyan nagy gond, de azért nem árt odafigyelni síkosabb úton ezzel sem, hirtelen gázra elég vigécesen sodorintja a farát. A másik ami miatt szerintem jobb ez a változat a mindennapokra, a rugózás, Ennek komfortosabb, mint a nagyobb motorosnak és bármilyen hihetetlen, de a remekbe szabott hazai úthálózat szórványos hibáit is jól kimozogja, mindezt úgy, hogy nem érzem, hogy erőből hiány lenne. Szóval ha valaki hasonló dilemmával küzd, bátran vegye meg a kisebbik motoros autó, mert jó vele.
Egyébként is mindennapi autónak vettem és nem azért, hogy a garázsban nézegessem, amikor csak tehetem ezzel megyek és amikor csak tehetem lenyitott tetővel, akár már 8-10 fokban is, mert úgy az igazi. És mennyire más egy ilyen autóval letudni a napi kötelező köröket. Valahogy a napom is jobb és nem gond, ha hosszabb úton kell menni. Beállt a megszokott út? Semmi gond, megyünk egy kört, legalább addig is autózunk. Fény, levegő, minden ami a kabriózás eszenciája hozzáadva mindent, ami az autózás eszenciája. Szóval minden nap jobban kezdődik, amikor MX5-tel mehetek és amikor nem akkor már alig várom, mint a gyerek, aki ismét a kedvenc játékával játszhat.
Jut eszembe gyerek. A gyerekek a legnagyobb rajongói. Akárhol elmegyek ahol gyerek van az út mellett, mindig ámuló tekintetek kísérik és mivel van a családban is több kiskorú, ezért ők meg aztán igazán tudják értékelni. Persze rá kell szervezni, hiszen egyszerre egy kiskorú, vagy egy házastárs fér el mellettem, de mivel van más "normális" autó is a családban ez nem szokott különösebben gondot okozni. Apró de kezelhető gond, hogy éppen akkor ki menjen a kabrióval, mert aki épp a soros az ugye a kivételezett és ő van jobb pozícióban. Mindez persze kezelhető, a családtagok utasülésen történő rotálásával és így a napi boldogság is megmarad nekem.
Szóval igen, ez az az autó, amitől jobb lesz a napod, amivel szívesebben mész a hosszabb úton, amitől te leszel a jófej és ami beragyogja az utat amerre jár. Tényleg szebb a világ ha ilyen kocsiban ülsz és talán egy kicsit szebb lesz annak is, aki mellett elmész.

Hibalista

- Egy szívó benzines Mazda nem VW csoportos termék, ezért ne is romoljon el.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2015
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 25000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 3 Következő autója? 3
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda MX-5 2015 (2016)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)