A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 5 (2005-2011)

5 2.0 Sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Imádnám, ha nem lenne repedt sarkú...

Szöveges ítélet

Az autó, ha ezt a típushibát nem tekintjük kurvajó. Erős (147LE), fürge, kényelmes, praktikus. A tolóajtó felbecsülhetetlenül praktikus (most 2008-as Seat Alhambra 2.0 TDI van 138 lóval, csak a tolóajtó hiányzik, de az nagyon). A kétliteres motorhoz a Sport felszereltség a navigációt és tolatókamerát és a gyári sötétítést, na meg a drága biztosítást jelenti (kérdem a biztosítóst miért drágább a biztosítás, mint a Zafirára volt: mondja Sport. Kérdem láttad ezt az autót? Sport? Hülye-e vagy?).

Tetszik, hogy a képernyő felnyílik/lecsukódik, ha nem használod nem gyűjti a port. Nem tetszik viszont, hogy minden egyes indításkor kéri a navi, hogy nyomd meg a TÁVIRÁNYÍTÓN az okét, különben nem megy. Az ülések hajtogatása egyszerű, a hátsó ülések síkba dönthetőek. A digiklima teszi a dolgát, nyáron hűsít, télen párátlanít. A hetedik ülés ugyan kicsi (az első utas sorban a középső), viszont hárompontos öv tartozik hozzá és ha nincs rá szükség, az ülőfelület eltüntethető két mozdulattal a bal üléspárna alá, a háttámla meg pohártartó/könyöklővé avanzsál. Az első ülések mögött felhajtható kisasztal/pohártartó.

Méretre, mint egy Zafira, de ha nem mondtam volna még: itt van tolóajtó! ;o)

Hálátlan feladat volt eladni, még mindig lelkiismeret furdalásom van, hogy rámelegítettem egy tájékozatlan vevőre. Mentségemre csak az szólhat, hogy ez is lengyel volt, mint a fakezű szerelő (meg hogy engem is átbasztak). Amúgy, ha az ember belekalkulálja az olajat, meg nem bánja a 10 literes átlagfogyasztást elment volna még ki tudja meddig (amíg a katalizátor azt nem mondja: elég!). Alattam a nagypapás vezetés miatt 9.2-n megállt a benzin átlag, meg 1 liter / 500km-ben az olaj. Nem tudom, hogy osztályozzam, mert ha nem lett volna ez a hibája megadnám neki a 8-ast is, de így, hogy mind elszarja magát a fos Ford motor miatt nem adnék neki csak egy hármast (se). Úgyhogy kap egy ötöst, de csak e miatt az ambivalencia miatt. Amúgy EcoTec motoros Zafirából ültem át, úgyhogy az olajfogyasztásról van fogalmam. Ja, meg ahogy családilag mentünk vele rájöttünk, hogy mégiscsak valami nagyobb kellene, 4 gyerekhez kell a több hely: így lett az Alhambra a következő autó (meg Peugeot 807 pont nem volt a közelben).

Hibalista

- Elromlani semmi sem romlott el rajta az alatt a fél év alatt, amíg az enyém volt, viszont folyamatosan szívtam a rám melegített hiba miatt. Nem is hiba: típusbetegség. A benzines Ford származék motorok 150000 km +/- 30k körül elkezdik zabálni az olajat. Én már úgy vettem, hogy szar volt. Ha valaki nem tudja mit nézzen simán be lehet vinni a zavarosba (nem vagyok rá büszke, én is átbasztam a vevőt, de nem volt más választásom), ugyanis semmi jelét nem adja a huncut. Ha hidegen lepadlózod, akkor ESETLEG látsz valamit, de különben nem. Emisszió tökéletes, húz mint a barom, finoman jár, úgy leforog 7200-ig, hogy még. Csak ha hajtod képes 100km-en benyelni egy liter olajat. Igen, mint egy kétütemű. Ha nem hajtod, kifejezetten 3000 alatt tartod a fordulatot (5.-ben 95 km/h), akkor ennek a többszöröse is meglehet max-tól min-ig, de illúzióid ne legyenek, ez mind ilyen. A hiba egyébként ugyanaz, mint a Toyota motoroknál. Ha a szervíz nem megfelelő olajat használ, vagy nincs időben cserélve, eltömődik az olajlehúzó gyűrű. Mivel a remény hal meg utoljára, szelepszár szimmeringeztettem, PCV szelepet cseréltettem, hátha..., de nem. A megoldás a gyűrűzés lenne. De ha már ott vagy, akkor főtengelycsapágy, láncos vezérlés, vízpumpa... stb. Ez így együtt pedig már csak akkor éri meg, ha különben az autó tip-top. Az enyém nem volt az.

Ide hordtam szervizbe

Marcin. Egy lengyel pöcs. A munkát elvégezte, de közben nagyobb kárt okozott, mint hasznot hozott volna. Ő cserélte a szelepszár szimmering szettet. Kérdés nélkül lecserélte a 2 hónapos full szintetikus Valvoline 5W30-as olajamat valami szar 10W40-esre, aztán mikor szóvá mertem tenni még bizonygatta is, hogy a rendszerben ott van, meg hogy a kopott motorhoz jobb lesz. Csúnyán néztem rá és lecseréltettem a nála lévő szar 10W30-asra (ugye majdhogynem mindegy, mert vagy 6 liter Valvoline olajat töltöttem utána még bele, mielőtt eladtam, de azért mégis. Ő volt az, aki jelezte, hogy a láncos vezérlés a végét járja, szét van kapva, anyagáron berakja az újat (60e), mert úgyis le van véve a vezérlés. Meg is csináltattam volna, ha időben elkészült volna a verda, de fontosabb volt az asszonyt és az újszülött gyereket hazahozni a kórházból, így mondtam, hogy csak rakja össze, kifizetem a szerelési díjat mégegyszer, de most KELL az autó. Meló után egyből oda, onnan egyenesen a kórház felé: feltűnik, hogy alacsony fordulaton rángat az autó. Menet közben hívom, hogy ez így nem kóser, eddig ezt nem csinálta, nézze át amit szétszedett, hogy jól rakta-e össze. Visszaviszem, azt mondja: tuti, hogy szívótorok tisztítás kell neki. Mondom vazze, azt eddig is tapasztaltam volna, nem lesz az csak úgy olyan egyik napról a másikra. Otthagytam az autót, este megyek vissza, mondja kész, kitisztította, kipróbálta, most jó. Elindulok: persze, hogy szar. Mondom b+, majd akkor én megcsinálom. Mentem vele, rángatott, de hidegen nagyon durván: egy hét után dobott egy csekk&dzsinnt. Céges kütyüvel kiolvasom, gyújtáskimaradás a 4. hengernél (throttle body a faszom...). Én naív először a gyújtótekercsekre gyanakodtam, úgyhogy összekevertem őket(1-4, 2-3), azt uzsgyi tovább. Következő héten ugyanaz a hiba, ugyanúgy a 4. hengernél: megvagy g.ci, a gyertya lesz az. Mivel előtte két hónappal vettem bele zsír új kurvadrága gyertyákat nem is gyanakodtam, amúgy szerszámom se volt otthon hozzá, úgyhogy a boltban azt is vettem az egy, azaz 1 db. gyertya mellé. Kicserélem, persze hogy jó lett. Amúgy persze, hogy jó lett, mert a fakezű szerelő megrepesztette az eredetit, attól lett gyenge a szikra (csatolom a képet). Megyek vissza, mutatom. Erre ő: " Mondtam, hogy gyertyát kéne cserélni... ". Én meg ??? B+ odavittem egy hibával, Te meg azt mondtad kész. Nem néztél meg semmit Te köcsög! Azt otthagytam. Persze a két hét láncrángatásnak is meg lett a következménye: az amúgyis a határ közelében lévő lánc hideg motornál már ciripelni kezdett. Hogy adjam így el?

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Barátom, Balázs. Nem fogad el szerelési díjat, csak alkatrészt fizetek. Együtt szerelünk, jókat dumálunk közben, a munka is elkészül...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 167000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Zafira 1.8 EcoTec Következő autója? Alhabra 2.0 TDI
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 5 2005 (2005 - 2007)

További ítéletek (42 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)