A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mazda » 3 (2003-2008)

3 1.6 TE Plus 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Fűtött garázsban képes porrá rohadni

Szöveges ítélet

Ár alatt vettem Németországban, mivel már lehetett látni hogy elkezdte itt-ott csípni a rozsda, szóval tudtam mibe vágok bele. Szerencsére hossztartók, küszöbök teljesen épek voltak, csak két ajtón volt pörsenés, így megvettem.

Soha nem hagyott ott sehol, megbízható, kényelemben elmegy kategória. Futóműve nagyon jó, jó az úttartása és nem is ráz, de egy-egy szerpentines mókától sem ilyed meg (bár ereje na az nincs hozzá, az igaz). Az első ülések nekem már kicsik (187 centi, 105 kiló), és mögöttem túl sok hely nem is marad :) Csomagtartó elég pici, ill. inkább az a baj hogy alacsony, egy V-ös Golf vagy akkori Focus jobban pakolható. Az 1.6-os 105 lóereje közlekedéshez elég, autópályán 130-nál kereken 4000-et pörög, de fix 120-125-tel 7,3-at eszik, elmegy. Felette érthető módon szomjas lesz, nem is vártam mást 1600 köbcentitől.

És akkor a feketeleves: ahhoz hogy lényegesen jobb autóm legyen, plusz egy millát kellett volna hozzádobnom ennek az árához, így novemberben inkább úgy döntöttem, kijavíttatok rajta mindent, kap egy alvázvédelmet és még pár évig nálam marad. Ha visszamehetnék az időben, jól fejbe kúrnám magam! A tervezett 400 ezer helyett 613 lett a vége, igaz, most van egy új autóm. Új küszöbök, új kerékjárati ívek, kapott egy teljes homokfúvást, komplett alvázvédelmet, új kartert (a gyári kilyukadt a homokfúvástól WTF), minden apróság kijavítva. Most szerintem tudja hogy haragszom mert indítás után egy fél másodpercig hallatszik valami a motor felől, talán a szíj. De ne merjen rajta előjönni semmi komoly mert felgyújtom :)

Összefoglalva: korrekt méretű, jól kanyarodó kiskocsi, aminek gyári korrózióvédelme nemlétező, az összes üreg csontszáraz! Közröhely hogy egy ekkora gyártó megengedhet magának ilyesmit. A szerelőmnél láttam négy éves 6-ost ami már rozsdult! Vicc.

Frissítés 2020 szeptember: az autó továbbra is tökéletes, bár az elmúlt két évben négyszer volt szerelőnél (szokásos olajcserék plusz egy műszaki plusz egy soron kívüli látogatás amikor nem jött meg egy alkatrész). Axiál csuklók lettek cserések ill. egy lengőkar (nem is csodálkozom amilyen okádék utakon járunk).

A család bővülése miatt eljött a csere ideje, ma eladtam. Kis összegzés: 4,5 év alatt az összes szerviz- és egyéb költég (mínusz benzin) 1,2 millió Ft volt - ebből a lakatolás és teljes alvázvédelem majdnem 700 ezer volt, ill. benne van az összes sztráda matricától az illatosítóig minden, így tessék nézni. Lekopogom, ennek három éve és az autó teljesen rozsdamentes! A maradék 500 ezerből sok preventív karbantartás volt (nem tudom hány tulaj cseréli le pl a váltólajat 60 ezrenként), cserébe még 14 évesen is elvitt minket egy 3000 km-es nászútra Toszkánába. Az elmúlt években megjártuk Erdélyt, Németországot, Ausztriát, Szlovéniát, Lengyelországot és a mai napig (15 év, 222 ezer km) olyan állapotban van hogy bármikor el merek indulni vele bárhova (1000 km-re is).

Nézzük a számokat: 90 ezer km alatt az átlagfogyasztásom 7,2 liter, összesen beletankoltam kb. 5235 liter benzint, azaz kb. 1 millió 897 ezer forintot (3 v. 4 tankolásos számlám hiányzik szóval ez kb.). Karbantartásra költöttem 1,2 milliót. A vételi és az eladási ár között nem sok különbség volt, de picit többért tudtam eladni mint amennyiért vettem, így egy km 33 forintra jön ki. Hogy ez sok vagy kevés, mindenki döntse el maga :)

Hülye vagyok hogy ennyit költöttem rá? Egész biztosan, de ez olyan mint a bliccelés a bkv-n. Utálok izgulni, ennek pedig ára van.

Hibalista

- Hűtő venti elektronikája - 50 ezer mert nyilván csak ventivel együtt lehet kapni - Bal első kerékcsapágy - 52 ezer - Első stab pálcák - 15 ezer - Kuplung munkahenger olajcsöve (preventív csere mielőtt megadta volna magát) - 10 ezer - Akksi - 25 ezer - Axiál csuklók - kb. 25 ezer - - Ezen kívül kopó-fogyó alkatrészek, nyolc olajcsere, szűrők cseréje, gyertyák, hosszbordás szíj, feszítő és csapágy csere, fékolaj csere, ablaktörlő lapátok meg egyéb hülyeségek.

Ide hordtam szervizbe

Privát szerelőkhöz hordtam Keszthelyre, baromi korrektek de nem olcsók (ÁFÁ-s számlát adnak!).

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Kis karosszéria lakatos műhely Zalában, nagyon precízek viszont drágák. Kettőt lehet ugye választani a jó-olcsó-gyors közül. :)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 139000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 9000 CSE Következő autója? 6
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mazda 3 2003 (2003)

További ítéletek (114 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)