Dízel kék villám
Szöveges ítélet
Párommal aki friss jogosítványos volt, valami olcsó, megbízható autót kerestünk. Így esett a választás egy Mazda 323F 2.0 dízelre. Számomra fontos volt, hogy japán autó legyen és dízel, mint a fogyasztás, mint a karakterisztika miatt. Ismerős autókereskedő által,piaci áron alul, beszerzési áron sikerült hozzájutni egy gyönyörű kék modellhez. Új akkumulátorral, új hátsó szillentekkel hoztuk el az autót.
Eddig 6000 km-t mentünk vele hiba nélkül, reggel a hidegben is pöcre indul. A motor már nem 100%-os nagyobb gáznál azért van egy kis füst, de ennyi pénzért sz*rok rá. A fogyasztása autópályán 110-120 körül 5,3 körül van, városban (Budapesten) főleg így a téli időszakban lazán 6-6,5 körül is van (ésszel vezetve). A motorja egy másik véleményben olvasva valóban kicsit traktoros, de gondolom, azért van, mert ebbe még nem rakták bele a hírhedt kettős tömegű lendkereket(addig volt jó). 2000 után megindul a turbó és kiválóan húz a maga 90 lóerejével. Nem marad szégyenbe az ember azért csak 220 nm dolgozik. A váltó pontos, jó fogású, tipikus japán.
Pakolhatósága kiváló, nagyon tetszik, hogy a hátsó ülés egy sínen mozgatható és az anyós ülés vízszintbe hajtható. Szinte bármint eltudtam vele hozni eddig, legyen szó ágyról, vagy két mosógépről, fitneszgépről szinte bármit. :) A belseje szerintem fiatalos és még a felhasznált anyagok, a nardi bőr kormány, a design a mai napig megállja a helyét. Sokan el sem hiszik,hogy már több mint 13 éves az autó. Na igen a rozsda már alulról dolgozik,a futómű meglehetősen rozsdás, Ausztriából behozott példány ez is, viszont a karosszéria rozsdamentes, még a kerék íveknél is.
Amit nem szeretek benne, hogy nagy a forduló köre és kicsit butácska parkolásnál.
Összességében kiváló autó nekünk fiataloknak, vagy kis pénzű embereknek, mivel mai napig szép megjelenésű, megbízható, jól pakolható,jó fogyasztású autó és 1 millió alatt hozzálehet jutni kiváló példányokhoz.
Update 2015.10.14
Sikerült az elmúlt szűk egy év alatt 11.000 km-t belerakni. Továbbra is hiba nélkül teszi a dolgát és még mindig nagyon szeretjük. Sajnos a rozsda dolgozik már a kerékíven, illetve a jobb oldali küszöbnél is hamarosan javíttatni fogom. A toronycsapágy 15 év után feladta a küzdelmet ezeken a "kiváló" magyar utakon így cserélni kellett de nem hagyott cserben! :)
A motor még mindig szépen fogyaszt,viszont érdekes, hogy szinte minden egyes embert megérez. Amikor 5 fő ül benne érezhetően lomhább az autó, de elnézem neki, hisz nem egy nagy teljesítményű, modern dízel.
Hibalista
- Bal oldali gömbfej, hátsó szillentek.
- Toronycsapágy!
Ide hordtam szervizbe
Magán szerelő a XV. kerületben az M3 szerviz útja mellett. Korrekt szakember, kiváló áron.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 139000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Mazda 3, vagy 6, |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
