A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Maserati » Granturismo (2008)

Granturismo GranTurismo 

Az ítélet értékelése
4,2(5 db)

SZÉP

Szöveges ítélet

Első látásra szerelem volt, már akkor amikor megláttam az első sajtófotót. Asszem erre mondják, hogy "instant get". Aztán amikor hivatalosan is bemutatták, már érdeklődni kezdtem, megnéztem élőben is és egyre biztosabb lettem benne, hogy nekem ez kell. Sikerült is beszerezni Németországból, német rendszámmal (Magyarország...), 3 hónapot vártam rá, ideális karácsonyi ajándék volt magamnak. Nyári gumival kaptam meg, aztán rendeltem hozzá gyorsan téligumit, ezt csak azért említem meg, mert mindössze 1 téligumiból lehet választani (kell vagy nem?).

Az autó minden egyes porcikája gyönyörű, minden négyzetcentiméter a belsejében kellemes tapintású. Minden a dizájnnak van alárendelve, ez az amihez nagyon értenek az olaszok. Ezt mindenhol szájtátva bámulják, ami egyébként balesetveszélyes is. Ez a dizájn az, ami megkülönbözteti ezt szinte az összes kocsitól, és az előző kocsimtól (aminek Bangle baltával faragta a műszerfalát), amiben mindig felfedeztem valami csúnyaságot, mikor beleültem. Ebben viszont mindig felfedezek valami szépet, kedvenc részletem az ülés felső részébe domborított 3 ágú szigony, nem nagy dolog, de nagyon ízléses az egész (kívűl-belül). És ez már nem az a szétesős olasz minőség.

Beülünk a kocsiba, csodálkozunk milyen szép minden, majd beindítjuk és eláll a szavunk! Nyers brutalitással kel életre a V8-as, morog, fortyog, iszonyatos! Elindulunk vele és megint csodálkozunk: ez kényelmes, nem ráz, halk, jól szól a hifi (érdemes a nagy hifit kérni, mert bitangul szól ám). Lehet vele lassan menni, közlekedni, hátra befér két ember kényelmesen. Más kérdés, hogy a hátra kényszerülők rendszerint megjegyzik, hogy elférnek ugyan, de sötét van és nem látnak semmit. Ez a lőrésnyi hátsó ablak és az alacsony hátsóülések miatt van.

Aztán ha felmelegedett a motor, akkor neki lehet lódulni, tövig nyomni a gázt és kézzel váltani. Ilyenkor teljesen megváltozik az addigi luxusautósérzés, a motor már nem halkan gurgulázik, hanem ordít, hörög, durrug... Ilyenkor szoktam kikapcsolni a hifit.:) A várakozási idő alatt gondolkoztam egy hangos (Kreissieg vagy Tubi) kipufogórendszeren, aztán, mikor megkaptam, rájöttem, hogy ez tökéletes: akkor szól nagyot, amikor kell, és úgy ahogy kell.:)
Kéziváltásnál a fokozatkijelző az addigi "D" helyett már a fokozatok számát írja ki. Azt hinné az ember, hogy egy ekkora V8-as, amit egy pörgős Ferrari-ból csináltak, már alul is húz (mivel 1000-rel kevesebbet forog és nagyobb löketű). De nem! Persze megyeget 3000 alatt is, de onnantól kezdve fokozatosan életre kel, majd 4500-től 7500-ig brutálisan tol. Nem a 0-100 sprint a brutális, hanem az, hogy 160 felett is úgy gyorsul, hogy ülésbe présel, 240-250 körül kezd fogyni a szufla. 270-nél többet nem mentem vele, ott már elég nagy a szélzaj is. Félelmetesen stabil a futóműve, semmi dülöngélés, meg bólintás, mindig biztonságérzetet ad. 200-220 stabil utazótempó. Csúsztatgatni lehet kikapcsolt elektronikával, de csak ésszel, ugyanis majd´ 2 tonna és majd´ 5 méter. A fék jó, eléggé fog.:) Van benne egyébként téli program, olyankor 3000 felé alig engedi a fordulatot, kimérten gyorsul, és fél perces szünetekkel vált, mókás.:) Normál vegyes használatban meglepően keveset fogyaszt, csak 15-öt. De ha nyomja neki az ember, akkor akár 25-öt is. Csomagtartó van, csak kicsi, a táskakészlet jól jön hozzá, persze annyi pénzért (6500 euró)...
Összeségében ez nem egy luxusautó, nem egy sportautó, ez az, amit a neve is mutat (granturismo), de abból a legjobb fajta. Aki sportautót akar, az vegyen Ferrari-t vagy Porsche-t, abból az a legjobb, ez viszont nem ráz szét és minden nap használható (a BMW többet volt szervízben...).

Hibalista

- Ülésmozgató motor (garanciális)

Ide hordtam szervizbe

BP. Warm Up, de ha komoly gond lesz, akkor Bécs. Ugyanis barátom
F430-asának komoly motorikus baja volt és azt mondták a pesti szervizesek, hogy ők ehhez nem mernek hozzányúlni, majd a bécsiek megcsinálják...

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 15 l
Előző autója? 645i Következő autója? Ferrari vagy Porsche, mellé (nem helyette!!!)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Maserati Granturismo 2008

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)