Nyugalomra hangolva
Szöveges ítélet
Nehéz elfogulatlanul írni az RX450h-ról, mert már a vásárlás előtt évekkel szerettem a Lexusokat és azon belül az RX-eket különösen. Igen drága luxusautóként azt gondolom elvárás, hogy maximális kényelmet nyújtson, aminek az RX450h tökéletesen eleget tesz, igazi (távol-)keleti kényelem. Családapaként nem hajtom szét, így gőzöm sincs, hogy viselkedik tempós kanyarokban vagy hegyi úton tesztelve (valószínűleg egy jobb állapotú 3-as Golf is verné). Viszont városban, országúton és autópályán is öröm vezetni, mert több száz kilométer után sem hulla fáradtan érkezem meg.
Sokan kritizálják a távol-keletieket, és a Totalcar is felhozza a 450h "hibájaként", hogy "az extráit csomagokban kell rendelni, míg a konkurenciánál minden kis részlet aprólékosan megválogatható". Ízlés kérdése. Amikor autó néztem, az RX mellett más márkák is felmerültek (X3, X5, Q7, ML stb.), de engem végtelenül idegesített, hogy egy 15 milliónál kezdődő autóba rendelni kell a navit, hogy az elektromos hátsó ablakemelőről ne is beszéljek. Három csomag, egyszerű, átlátható árazás és még hozzá lehet csapni a HUD-ot, ha valakinek kell.
Nagyon szeretem, tényleg olyan (formára is) mintha egy tojásban ülnék, ami biztonságos, és mosolyt csal az arcomra. Nagyon nehéz fogást találni a kocsin, de azért egy-két dolog nem az igazi:
- El lehet felejteni a gyári 6,5 l körüli fogyasztási adatot. Engem a barátaim rendre azzal húznak, hogy hülye fogyasztás mániás vagyok. Minden autót az ismerőseimnél 1 literrel kevesebből elvezetek, de a 450h-ból nyáron a legalacsonyabb fogyasztás 7,5 körül volt, télen pedig 9-9,5 között. Szóval az illúziókkal le kell számolni, 2,5 tonna mozgatásához táplálék kell!
- Ha nem lenne rajta tolatókamera, akkor a hátrafelé parkolás kínszenvedés lenne, mert nagyon nehéz kilátni hátra. Hasonló probléma, hogy az A oszlop nem a legjobb helyen van (vagy csak én ülök rosszul), ha egy kereszteződésben balra-jobbra kell tekintgetni.
- Az adaptív tempomat használhatatlan, főleg autópályán, mert mire felfogja, hogy lementek előlem a külső sávba, már ketten villognak a fenekemben. Szóval a gázpedál nyomogatását nem lehet kihagyni előzéskor és pályán haladáskor. Persze ez legyen a legnagyobb baj, hogy oda kell lépni, azt meg le kell lépni, hogy minden visszaálljon a beállított értékekre...
- Bár nagynak néz ki kívülről, de a hibrid rendszer miatt nem extra nagy a csomagtartó, hanem csak megfelelő méretű, míg a hátsó üléssorra három gyerekülést betenni művészet. Megoldható, de láthatóan nem erre találták ki.
Összevetve mindent, egy imádnivaló, elképesztően jó autó!
Hibalista
- Hátsó embléma rossz illesztése miatt beszivárgott alá a víz, ami elszínezte azt. Garanciálisan cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Lexus Buda
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Corolla HB | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |