A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lexus » Ls (2007)

Ls LS460 

Az ítélet értékelése
3,0(3 db)

Álom luxuskivitelben "kis" hibákkal

Szöveges ítélet

Az autót az Egyesült Államokból hoztuk be, 1 évesen kb. 15.000 km volt benne. Az amerikai autókereskedő természetesen átvizsgáltatta egy független szervizzel az autót, aki garanciát vállalt az általa leírtakra. Mikor megkaptuk tényleg nagyon jó állapotban volt az autó. A magyarországi árhoz képest a töredékéért vettük.
Az első benyomásom az autóról, hogy gyönyörű. Kívülről nézve a formák, a lámpák, a széles kerekek. Álomszép egy autó. Ugyanakkor nem annyira feltűnő, mint egy Mercedes, BMW, Audi. Ez az autó nem feltűnősködik. Csak az tudja, milyen jó, aki egyszer már beleült. Már a külsőn is látszik, hogy az autó hatalmas! Mielőtt megvettük, kipróbáltunk egy Audi A8-ast is. A két autó köszönőviszonyban sincs egymással. Ha valaki 180 cm-nél magasabb, az A8-asban a hátsó ülésen mind a térdét, mind a fejét beveri. Hiába van nagy csomagtartója, ha nem lehet benne normálisan elférni. A Lexusban látszik, hogy a kényelem volt a fő szempont. Bár a csomagtartója nem akkora, mint az Audié, 4 embernek is bőven elég, még akár síelni is. Tapasztalatból mondom, 4 ember (2 nővel - bocs, de ők pakolnak a legtöbbet) 1 heti sícuccal, sílécekkel, bakancsokkal, botokkal, befért az autóba. A csomagtartóval sakkozni kellett, de az emberek kényelme az utastérben maximális volt.
A vezető kényelme maximális. Tényleg olyan, mint az anyaméhben. De ez egy ilyen kategóriájú autótól el is várható. A vezető ülés több irányban állítható: fel-le, előre-hátra, az ülőlap hossza, a deréktámasz nagysága, a deréktámasz helyzete fel-le. Természetesen a kormányállás is változtatható fel-le, előre-hátra. Az ülés fűthető-hűthető. A vezetőüléshez 3 memóriagomb tartozik, ami egy átlagos családnak bőven elég. A memória megjegyzi az üléspozíciót, a kormányállást, és a külső tükrök állását. Mivel amerikai rendszerű az autó, a lámpakapcsoló többféle üzemmódban működik. Az automata pozíció pl. a napszaknak megfelelően kapcsolja fel vagy le a lámpákat. A belső tükör természetesen fényre sötétedő.
Nekem az érintőképernyővel semmi bajom nem volt eddig. Se nem koszolódott, se nem volt lassú. Kényelmes és praktikus. Minden gomb és opció kényelmesen elérhető.
A hifinek nagyszerű a hangzása, lejátszik CD-t, DVD-t (mind filmet, mind zenét, de filmet csak akkor, ha az autó áll), van benne aux bemenet, egyszóval tényleg minden mi szem-szájnak ingere. Az aux bemenetet nagyon ügyesen elrejtették a könyöklőbe egy szivargyújtó társaságában, így az mp3 lejátszónk sosem merül le. Egyetlen hátránya, hogy a képernyőn nem láthatóak a számok. Itt egy USB portot hiányoltam. A rádió iszonyatosan kifinomult. Szép időben a Sztár FM majdnem Veszprémig hallgatható, de minimum Székesfehérvárig. Tud satellite rádiót is, az autó kézikönyve több olyan satellite rádióállomást is felsorol, amelyiken nincsenek reklámok. Ez európában sajnos nem működik. :(
Az autó motorja szerintem első osztályú. Imádok gyorsan és dinamikusan hajtani, amiben ez az autó tökéletes partner. Ugyanakkor meg kell jegyezzem, hogy ilyen kényelemben az ember akaratlanul is ellustul, és élvezi a vezetést! Nem tudom, mennyire lenne jó az autó egy kisebb motorral, kevesebb lóerővel, de nem is érdekel. Az autó össztömege üresen 2 tonna fölött van, így egyszerűen muszáj nagy motort rakni bele, ha azt akarom, hogy gyorsuljon az autó. A nagy motor előnye, hogy nem kell pörgetni, így 130-nál 2500 körül pörög a motor. Ebből két dolog következik: 1. nem fog 5 évesen darabokra hullani, 2. nagyon alacsony a fogyasztása. Országúton és autópályán megelégszik 13,5 liter benzinnel 100 km-en, míg városban 14-15 litert eszik. De fogyasztott már 12 litert is 100 km-en.
Az autóban az általam eddig sosem látott 8! azaz 8 fokozatú automata váltó van, ami kézzel is kapcsolgatható. Bevallom az automata váltó olyan jól teszi a dolgát, hogy eddig csak kipróbálásra kapcsoltam át félautomata módba.
És most jöjjön a fekete leves. Az autó Egyesült Államok-beli beállításai következtében mindent mérföldben, fahrenheitben, stb. számol. Az autó tudja az SI mértékegység-rendszert, a szervizben és a márkakereskedőnél mégsem tudják átállítani. Az autóban van ugyan navigációs rendszer, de csak az USÁ-hoz tartozó térképpel. Bár az autóban merevlemez van (amilyenről a hazai márkakereskedő még csak nem is hallott), és külön DVD-n mellékeli a gyártó az USA térképet, Európai térképet mégsem lehet rátenni az autóra. Kérem szépen hallott már valaki ilyet?? Adott egy 20 milliós autó. Adott az autóban lévő navigációs rendszer, és nem lehet lefrissíteni. Ez kérem a nevetségesség kategóriája. Bevallom az általam mindezidáig istenített Lexus ekkor zuhant hatalmasat a szememben. A Lexus nemzetközi ügyfélszolgálatától is csak egy sajnálom lehetetlent kér választ kaptam. Kb. mintha az IGO nem frissülne. :( A 3. rossz pont, hogy az autó fel van szerelve Lexus Link rendszerrel. A rendszer titka, hogy az autóba be van építve egy mobiltelefon, aminek csak IMEI száma van, tehát SIM-kártya nem kell hozzá. A Lexus a honlapján lelkesen reklámozza a rendszert, amely a lehető legbiztonságosabbá teszi az autót. A rendszer több dologra is alkalmas (lenne). 1. amennyiben a tulajdonos elfelejti bezárni az autót, csak 1 telefonhívásába kerül, és az ügyfélszolgálat távolról bezárja. 2. amennyiben az autót ellopják, a rendszer a GPS-koordináták, illetve a GSM rendszer adatai alapján megtalálja az autót, GSM hálózaton keresztül beavatkozik, és letiltja az autót. 3. baleset esetén, amennyiben a légzsák kinyílik, automatikusan értesíti a mentőket, és megadja nekik az autó helyzetét. Szépen hangzik igaz? Tökéletes. A Lexus honlapon található információk szerint nem is kell más hozzá, csak GSM hálózat és hogy a GPS satellitek lássák az autót. Érdekes módon a rendszer Európában mégsem működik. Mintha Európa nem is létezne. A mai világban. A globalizáció korában!
Számomra ez kissé nevetségessé tesz egy autógyártó céget. Ezek után azt mondom, meg is éremlik az autógyártók, hogy válságban vannak.

Hibalista

- Igazából semmi. Mivel az autó amerikából jött, a hosszú hajóút alatt valószínűleg berozsdásodtak a fékpofák, ezért az első 3 hónapban ha nem léptem rá a fékre keményen, csak szépen lassítottam kicsit szaggatott volt a fékezés. A szervíz megnézte, azt mondta felesleges cserélni.

Ide hordtam szervizbe

Toyota Supratrend - Üröm
Nagyon korrektek, nem akartak átverni, jól, pontosan és olcsón dolgoznak.
Mindig kapok időpontot, megértőek a problémákkal, és nem akarják mindenáron rámsózni a különböző javításokat, szervizeket.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Lexus Pest
Jól dolgoznak, de érdekes módon egy olajcsere 2-szer olyan sokba kerül, mint a másik szervizben. Innentől kezdve ide vissza nem viszem az autót.

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 15000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Frontier Következő autója? Lexus LS600h
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lexus Ls 2007 (2008)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)