A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lancia » Phedra (2002)

Phedra 2.2 dízel 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Utazás egy hasított bőr kanapéval :)

Szöveges ítélet

Külföldi munkám akadt az év első felében és szükségem volt valami fiatalabb autóra. Előtte egy Citroen Evasionom volt, de szegény már megette a kefíre javát, itt ott a rozsda is megkezdte és mivel Svájban a határon egy 18 éves autó, magyar rendszámmal olyan, mint kockás kendő az amerikai reptéren, ezért egy lerobbanástól és a határon rám váró előítéletektől tartva elkerülhetetlen volt a csere. Elsődleges igényeim között szerepelt a klíma és a tempomat, legyen dízel, sok hely és kényelmes, mert 1200km-t egy ürítő nyílással leveretni havi kétszer nem is olyan kis feladat. Német autót nem szerettem volna, mert az Evasion kényelmét vágytam továbbra is, de lehetőleg akkorát, vagy nagyobbat. Első körben a Grand Voyager jött szóba, de sajnos elég leélt volt a piac február derekán hazánkban és minden példány vérzett egy egy komolyabb sebből. Miután túltettem azon magam, hogy ekkora mégse lesz elkezdtem keresgélni a PSA háza táján. Ulysse-ok nyomába nézelődtünk, de jó áron csak 250-350km-e találtunk. Egy Phedra-t is megnéztünk aminek sajnos a motorja baljós hangokat kreált és a gombnyomásra nyíló ajtóval volt szerelve, amire akad elég sok panasz, így tovább kerestem. Egy autómustrával töltött napon megcsörrent a telefonom. Apósom hívott, hogy merre tartunk, mert két perce került fel egy hirdetés a netre és érdemes lenne megnézni. Innen az álomszerű egymásra találás következett. Annyira jónak láttuk az autó, hogy a cimbora aki segített (használt autó kereskedő mellékállásban) elkezdte fotózni lelkesedésében. Papírok megírva, számolás és irány haza. Az első út gyorsan meg is viccelt, mert 80km után megállt az autó alattam. A generátor adta fel. Gyors telefon, mert erről ugye a vásárláskor nem volt szó, aztán akkucsere az Evasionnal és a szerelőnél le is tettük. Két nap múlva megkaptuk a cserealkatrész és a szokásos kopók plusz olaj csere is megtörtént. 3000km-t tettem meg az autóval, mikor az abs és kipörgésgátlóra panaszkodni kezdett. Mint kiderült az ABS első érzékelője konstrukciós hibából összeért a bal első féltengely gumiharangjával(érdemes ránézni vásárláskor, mert egy jeladó bontva is 10000ft körül mozog és ritka madár, mert hajlamos begyógyulni a helyére, kiszereléskor pedig eltörni). A gumiharang és érzékelő csere után minden flottul folytatódott. Most volt meg a második olajcsere. Mivel zömében autópályán használom az autót, így 13000km után lecseréltem, bár a gyári javasolt 20000km(jobb előbb, így biztos nem okoz majd gondot). Egyetlen egy panaszom van csak az autóra, hogy ha esőben áll, akkor egy korty vizet beenged az első napfénytető(se több se kevesebb). Ha lesz egy kis időm, akkor a vízelvezető csatornáját kitakarítom, mert a tömítések rendben vannak. Menet közben ez a hiba sosem jelentkezik a legnagyobb esőben sem. Hibákról ennyit. Az autó egy guruló kanapé. A klíma becsületesen teszi a dolgát és nem fogja le túlságosan az autót(a Bécsi parthoz érve sem hagyja el magát). Az autó pazar. Az ülések nagyon kényelmesek, akár 500-600km-t is le lehet bennük vezetni megállás nélkül. A felületek igényesek és kellemes tapintásúak. A hasított bőr az első ülésen és a könyöklőkön már veterános patinát visel, de nem fenyeget szakadással sehol így sem, pedig 210000km-t futott az autó. Nekem nem kellett még a kárpitot tisztítani, de véleményem szerint nem lehet macerás, mert az autóban komolyabban körülnézve fedeztem csak fel, hogy családos tulaja volt(a háttámla zsebében találtam gyerekjáték csomagolást és blokkot és a hátsó ülés foglalatában cukorkát két helyen). Az előző tulaj a filcen hagyta a gyári védőfóliát mind a csomagtérben, mind az utasok lábánál(alatta még érintetlen minden és nincs a fólia sem elszakadva). Minden porcikájáról üvölt a luxus az autónak, amit ebben az árfekvésben nem sokan csinálnak utána(így 10 éves korára 1.3-2 között mozog az ára). A futómű kényelmes és az autó méreteihez képest még elég feszesnek is mondható(a Mátrában 60-70km között sem érzik az utasok krumpliszsáknak magukat). A 128 lovas motor kellemesen mozgatja az autót és utazáshoz nem is kell több. A 130-140 km/h közti autópálya tempót kényelmesen teljesíti 2800-3000 r/m között, így nincs nagy hangzavar az autóban ilyenkor sem. A gyári navigáció jól használható, ugyan csak angolul beszél, de magyarítással többen is foglalkoznak(az ára borsos, így marad az angol). Az üzemeltetése a testvéreivel való kompatibilitása miatt visszafogott költségekkel jár cserébe nikkelesre polírozza az ember fenekét. Ha nagy méretű családi autóra vágysz, amiben két személy sátor nélkül is kényelmesen elkempingezik egy matrac kiegészítésével, vagy 5 személlyel szeretnél kimenni a világból egy felhő habosságának komfortjában süppedve, akkor keress egy jót ebből és vigyázz rá, mert ennyiért nem jön szembe hasonló kvalitás. Én személy szerint Sanyinak kereszteltem, mert egy igazi igásló, ami minden téren kiszolgál maximálisan(remélem nem kell még sokáig bicska után küldenem senkit).

Hibalista

- Generátor(Az autó egy télen keresztül állt, valószínűleg ezalatt az idő alat szűnt meg működni, de lehetséges típushibaként is említették páran) abs jeladó, jobb első féltengely gumiharang (Konstrukciós hiba, hogy a jeladó felfogatása miatt súrolja a gumiharangot, de a tartóköröm elhajlításával ez megszűnik).

Ide hordtam szervizbe

Megbízható ismerős szerelő. Gyors, pontos, reális árfekvés és mérsékelt panaszkodás a nehezen hozzáférhető alkatrészek miatt.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

A kisebb szervizeket (olajcsere) magam végzem.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 196000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Evasion Következő autója? Phedra, ha találok, akkor ebből egy újabb.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lancia Phedra 2002

További ítéletek (1 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)