Sááárga ZSIGULI...
Szöveges ítélet
Asszonykámnak keresgéltem valami használt benzinest, amit lehetőleg nem kell havonta szervizeltetni, amikor is az egyik ezzel foglalkozó portálon kalandozva megláttam ez a LADÁT és nem akartam hinni a szememnek.
Mondjuk nem csoda, mivel utánaolvasva megláttam a vezető tervező nevét... Hamar leesett, hogy a VOLVO-ra hajazó formavilág, a valóban cross-os kinézet nem csak a véletlen műve, vagy egy új generációs orosz autótervező ihletése. A következő ami érdekelt, persze az ára volt és ahogy azt is kiderítettem, rögtön jött a matek, hogy a használtra szánt pénz mellé a lízinget be tudom-e vállalni. A matek pozitívra jött ki :). Mivel nálunk létszükség legalább egy mindig működő autó, így gyors döntés következett és már másnap elmentem a legközelebbi LADA kereskedésbe, hogy élőben is lássam. Na itt volt a második döbbenet. Élőben nagyobb, mint a képeken és belső kialakításban nekem (és persze a nejemnek is) nagyon bejött. Először is a vezető ülés nagyon jól variálható, minden kézre esik és magam mögött simán elférek a 176 centimmel, úgy, hogy a hátsó ülésről a térdemnek még van vagy 20-25cm helye. Ez azért minimum tágas. A csomagtartó hatalmas. Nyaralás három gyerekkel teljes menetfelszereléssel és a kalaptartó redőnyt simán be tudtam húzni, úgy hogy messze nem volt fullon és nem szorult az utastérbe semmilyen cucc. Természetesen, ha már LADA, legyen full extrás (na jó a robotizált automata váltót kihagytam), de így is: első-hátsó ülésfűtés, első szélvédő fűtés, usb csati elöl, hátul nagy kijelzős navi aktív tolatókamerával, digitális klíma, cápauszony antenna, 17'-os felnik, gyárilag pirelli gumik és még rengeteg minden... Az orosz hifi gyönyörűen szól.
Ami még nagyon durva, hogy az alapból 470 literes csomagtartó 560-ra bővíthető, ha kiveszem a tároló rekeszeket - amik polisztirol anyaguk miatt nyáron simán hűvösen tartják az odapakolt enni-innivalót - és ez alatt is elfért még egy teljes értékű pótkerék. Ja és így is több, mint 20 centi a hasmagassága (a gázlómagasság 30cm).
Az eddigi 4 hónap és 11 ezer kilóméter alatt kezdett erőre kapni az egyébként nem túl izmos 105 lovas motor. Talán ez lehet ennek az autónak a gyengéje (mármint a teljesítmény), de legalább elnyűhetetlen és, ha valaki nem akar minden lámpánál első lenni, azért még 3500-as fordulat fölött tartva lehet tempósan autózni és így sem eszik nyolc liternél többet még klímával, bejáratósan sem. Ja és viszonylag csöndes így is, bár megvan a 16 szelepes motorokra jellemző rock and roll hang, ha tolom neki. Az úttartása a nagy hasmagassághoz képest is rendben van, a kátyú toleranciája egyszerűen zseniális. Persze van egy-két részlet, amire vár némi finomítás, de ezek egyáltalán nem zavarók. Eddig egy kis hibát tapasztaltam, néha az alapjárat minimálisan ingadozik de ez annyira nem zavaró, hogy csak a kötelező szervizkor fogom megnézetni.
Ez egy igazi arculatváltása a ladának mind dizájnban, mind minőségben. Sok középkategóriás autóban ültem és ez semmivel sincs alatta a társai nívójának, sőt bizonyos paramétereiben többet is ad kevesebb pénzért.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
LADA Salgótarján. Eddig egy ajánlott olajcsere 2500 km-nél. Korrekt, nem drága.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10755 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | VOYAGER | Következő autója? | VISION 2021-ben :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |