A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Lada » Kalina (2005)

Kalina 1.6 16V - 2016 Hatchback Norma 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Józan ész kontra megalománia 1:0

Szöveges ítélet

Részemről egy objektív választásnak tűnő, mindennapi használatban remekül helytálló autóra esett a választásom. Mindenféle előítélettől vagy nosztalgikus rajongástól mentesen döntöttem egy új Kalina mellett, mivel előtte még életemben nem volt szoros kapcsolatom egyéb Ladákkal. 12 éve vezetek autót, és ezalatt viszonylag sok 0 km-rel elhozott újautót sikerült vezetnem hosszabb-rövidebb ideig; VW POLO 6N2, VW GOLF IV VARIANT , Mazda 2, KIA C'EED, VW GOLF PLUS, PEUGEOT PARTNER. Mindezt azért írom le, hogy szemléltessem, van némi rálátásom az autókra.

Ami tetszik az autóban:
- szubjektív, de nekem bejön a formája, rengetegen megbámulják és sokan már le is szólítottak, hogy megnézzék
- a motor kielégítő teljesítményt nyújt, de szerintem lehetnének rövidebbek a váltófokozatok. 5-ösben 100km/h-ról felejtős az előzés, de visszakapcsolva 4.-be már szépen húz. Nem is értem, miért dicsérik a szakportálok annyira a motor rugalmasságát.
- a gázreakció is lehetne érzékenyebb, de rendben van
- nagyon kellemesen rugózik a kocsi (nekem ez előny), kanyarban dől rendesen, ha hajszolják
- számomra az ülések kényelmesek, semmi gondom velük hosszabb út után sem. A lábtér szintén elegendő akár 4 - nem túl magas - felnőttnek is
- a rádió teljesen jól szól, és egy halom beállítási lehetőség van rajta, vele együtt a bluetooth kihangosító is tökéletes akár telefonáláshoz, zenelejátszáshoz vagy navigáció kihangosításához
- a fűtés/hűtés elsőrangú, mindkettő hamar és hatékonyan működik még hideg(ebb) motorral is. Az ülésfűtés is kielégítő, de kell neki néhány kilométer, hogy igazán érződjön
- minden kezelőszerv a helyén, nincs túlbonyolítva semmi, egyszerű, de nagyszerű
- a sárvédő gumik felfogják a retek nagyrészét, óvva a küszöb alját
- remek kilátás, holttérmentes tükrök

Ami nem tetszik az autóban:
Igazán semmi ordas nagy hibát nem tudok említeni, mivel még csak 4 hónapja van meg és semmi nincs elromolva benne. Idegesítő dolgok azért akadnak bőven;
- minden kapcsoló nyers, kattogó hangot ad
- az ablaktörlő működtetéséhez nem elég az ujjakon keresztül kifejtett erő, szabályosan karból kell feltolni a bajuszkapcsolót
- a rádió nincs rákötve a gyújtásra, így mindig be kell nyomni manuálisan
- a csomagtérajtó lecsukása felér egy 30kg-os fekvenyomással, de hosszú távon ez még jót is jelenthet. Továbbá nehéz felfogni, hogy egy nyavalyás kilincset nem lehet rászerelni, csak bentről gombbal vagy kívülről kulccsal lehet a reteszelést kinyitni
-most hogy eljött a nyárias meleg a kuplungpedál felengedéskor enyhén recseg az utolsó 3 cm-en (mi az ördög lehet?)
- nem túl igényesen kidolgozott, néhol sorjás műanyagok
- a kormányzást szokni kell, mert alig ad visszajelzést a kerekek felől, és kisebb sebességnél pár fokos szögelfordulásnál vissza sem áll centerállásba. Egy nagyobb körforgalomban kormányzás nélkül körbemegy az autó.
- ami a féket illeti a pedál -főképpen melegben- nyúlós érzést kelt, és mikor keményedik hirtelen jön az erős fékhatás

Összességében eddig még nem bántam meg, hogy ezt vettem, mert a maga kategóriájában hozza az átlagot. Remélem nem is fogom, de az 5 év/ 100 ezer km garancia hátvédként ott figyel, ami elég megnyugtató, ráadásul -bár még szerencsére nem kellett tapasztalnom- az alkatrészek sem ígérkeznek drágának.
Végezetül még annyit fűznék hozzá, hogy 2,6 millió Ft elég sok pénz, de kevés egy igazán jó autóhoz. Lehet venni 10 éves BMW E60 530D-t is ennyiből, ami gyorsabb, szebb, presztízs értékkel bír, csak épp akkora lutri, mint az ötöslotto. Nem mondom, hogy belenyúltam a tutiba, de számomra ez volt a legracionálisabb döntés.

Hibalista

- Még semmi, de vannak kevésbé bíztató hangok.

Ide hordtam szervizbe

Citroen/Lada Sipos, Érd - kedves, ügyfélbarát hozzáállás

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2015
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 2 Következő autója? P1
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Lada Kalina 2005

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)