A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Kia » Venga (2010)

Venga 1,4 CVVT 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Korrekt kisautó nagy belsővel

Szöveges ítélet

DESIGN, ANYAGHASZNÁLAT

A Kia több modellje is besöpört az utóbbi időben egynéhány dizájn-díjat - a Venga mindjárt kettőt is, de az újságírók sem panaszkodnak rá különösebben, bár nem is éljenzik körbe. Én elölről kifejezetten tetszetősnek mondanám. Ügyesen játszottak a tervezők a formával, így a frontrész minden szögből kicsit mást mutat a fényszórók kialakításának köszönhetően.
A belső, a műszerfal sem rossz, de semmi extra, és a műanyagok mindenütt feketék, az ajtókról meg lespórolták a kárpitot is, csak puhább műanyagra futotta - legalábbis ennél felszereltségnél. A barátságtalan színvilágot középen ezüstre fújt betétek próbálják oldani. Az összeszerelés, a minőségérzet alapvetően jó, de a nem állandóan szem előtt lévő részeken találni kevésbé meggyőző részleteket. Kiskategóriás kocsi...

UTAS- ÉS CSOMAGTÉR

Távolról nézve kicsinek tűnik, közeledve felé azonban gyanakodni, beülve már csodálkozni kezd az ember, valójában mekkora.

A fej- és lábtér bőven elég még a kosárlabdázóknak is, az utastérben egyedül széltében érhetné kritika a kocsit, ha rendszerint három felnőttet (vagy esetleg ugyanennyi gyerekülést) kívánna az ember a hátsó sorba egymás mellé bepasszírozni. Elől esetleg a műszerfal közepe zavarhatja egyik-másik vezető lábát, de ez az üléspozíció korrigálásával könnyen orvosolható.

Az állítható dőlésszögű (és tologatható, 60:40 arányban osztott) hátsó ülések miatt egyébként négy felnőtt számára kényelmes lehet az utazás hosszú távon is, a középső ülésből ráadásul kartámasz is kihajtható. Nem mellékes, hogy mind az első, mind a hátsó ülőlapok hossza jóval átlag feletti.

A csomagtér mérete elég tisztességes, de variálhatjuk is a hátsó ülések előre tolásával vagy lehajtásával, illetve jár egy kb. 60 kg-os teherbírású, 2 helyzetben rögzíthető tálca is hozzá.

Pakolóhelyből van egy pár, megfelelő méretűek a térképtartók (de csak elől vannak), nagy a kesztyűtartó, és akad kettő darab pohár-, és ugyancsak ennyi kütyütartó is az ülések között. Hátul sajnos nincs külön semmilyen rekesz, és az első
utasülés alá sem lehet pakolászni, (de így legalább be lehet tolni alá a lábfejünket).

FELSZERELTSÉG

Az alapváltozat (LX) sem "fapad", kiválóan felszerelt, hat légzsák, menetstabilizáló, légkondi is van. Érdemes megrendelni hozzá a "Comfort" csomagot, ami mankókereket, elektromos tükröt, ködlámpát tartalmaz többek között. Egyébként hátul is tárcsafékek vannak, az ülésmagasság is módosítható a vezetőülés esetén, vagy például koreai módi szerint az USB-csatlakozó is alapáras, a műszerfalon szinte minden gomb kapott megvilágítást - ráadásul hogy kiemeljek néhány dolgot. Az audiorendszer 6 hangszórós, és meglehetősen jól végzi a dolgát, én nagyon pozitívan csalódtam a hangminőség tekintetében.

MOTOR, VEZETÉSI ÉLMÉNY

Az 1.4-es alap benzines egyáltalán nem rossz darab, ugyanis nyomatékban meglehetősen jól áll, és a váltóelosztást is rövidre szabták, így az előzések nem okoznak neki különösebb gondot. A fokozatok rövidsége miatt ugyanakkor dinamikusabb vezetésnél bőven 8 liter (vagy akár 9) fölé ugorhat a fogyasztás. Autópályán egy 6. sebesség nem ártana neki, mivel 130-nál közel jár a 4000-hez a fordulatszám.

Alapjáraton rendkívül halk a motor, olyannyira hogy az első napokban többször is azt hittem, lefulladtam vele. Nagyjából 80 km/h-ig útközben is csendesnek mondható, csak gördülési és futómű zaj hallatszik be. 90-től kezdve már más a helyzet, itt már a motor is hallatja hangját, de zavaróbbá csak autópálya-tempóban válik a dolog.

A váltó meglehetősen finom darab, de ez a kormányra is igaz, mivel a Vengában elektromosra cserélték a szervót, így ez a hidraulikus megoldáshoz szokott kéznek szokatlan lehet, én mindenesetre nagyon hamar megszerettem.
A futómű közepesen kemény, így aztán a "kiváló" magyar utak alaposan igénybe veszik, de ettől függetlenül ügyesen teszi a dolgát.

A kilátás lehetne sokkal jobb a kocsiból, de a külső tükrök jó nagyok legalább.

KÖLTSÉGEK, EGYÉB

Az autó ár-érték aránya összességében kiemelkedően jó, pláne ha figyelembe vesszük (a vásárlás idején járó jelentős kedvezményt, illetve) a 7 év garanciát, amihez 3 esztendőn át ingyen jár az Assistance-szolgáltatás is. Az első három év szavatossága egyébként km-korlátozás nélkül jár, a maradék négyet 150.000 km-ig tartja fenn a gyártó. Örökölhető is, nem mellesleg.
A fogyasztás nálunk átlagban 7 és 8 liter között alakul. (A fedélzeti komputer egyébként rendszerint jóval kevesebbet mutat ennél.) Falábúak le tudnak menni 7 alá is, de ha a gázpedálon ragadnánk, vagy sokat autópályázunk, a 9l is reális lehet.

Hibalista

- Az elektromos rendszer nem tökéletes, ez a (kisebb) KIA modelleknél típushiba. A Venga nálunk ezt a fedélzeti computer resetelésével (fogyasztási adatok és a km-állás), valamint az index alkalmankénti működésképtelenségével hozta tudtunkra. Ezeket a hibákat két-két alkalommal észleltük eddig, utóbbit a helyzetjelző aktiválásával lehetett szerencsére gyorsan orvosolni. - -

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kia Venga 2010 (2010)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)