Becsületes és hálás partner
Szöveges ítélet
Az előző autóm egy 17 éves E46 volt, 1.9 316i. Szerintem egy jó autó volt, de elkezdett komolyabban vehetően rozsdásodni és amit szakival javíttattam, egy év alatt visszajött - bár ezt mondta a fényező és a karosszériás is előre. Egy-két elporladó gumicső, máris azt sem tudod, hol szív falsot, vagy éppen víz nélkül álldogállsz a kocsi mellett... Kell egy új autó. Amire nincs pénzem. Akkor is kell egy új autó. De hogyan lehet új autót venni pénz nélkül? Cél a gyorsan értéket vesztő kategória, abból is az, ami már eleve sem volt drága. Német prémium gyorsan kiesett, király japán autók kiestek, meg úgy kábé nagyon sok értelmes kocsi. 10.000 € hitelt szántam a projektre.
Na itt meg is állhatunk egy percre, mert ennyiből már van új autó is. Pl Dacia Sandero 6900 € vadi zsír újan. Sőt, abból SUV kiszerelés és vállalható felszereltség is lenne ennyiből. Csak az a baj, hogy néztem, próbáltam és maradjunk annyiban, hogy nem tetszett egy Dacia sem. Így hát maradt az internetes keresés és jó sok más után jött be a képbe a KIA (Ceed SW). Az már tetszett volna ennyiért, csak az a baj, hogy a legjobban csillogó kevés km-esek fapadosan is drágábbak voltak és 1.4 benzinesek. Az asszonyom maga is autót vett (21 éves 1.8 Passat után) és éppen egy ilyen fehér, full alap 27.000 km-es 1.4-esre ment rá 12.000 €-val. Csak az a kocsi nem abban a kereskedésben volt, hanem 345km-el odébb egy másikban. Aztán mondták, ha már jöttünk nézhetünk egyet, igaz, hogy nem fapados, meg dízel, de csak 15.500 €, 2 éves, 57.000 km. Nézni okés, megvenni nem akartuk abszolút, de mentünk vele, tapogattuk, szagolgattuk és iszonyatosan bejött.
Magyarul beszélgettünk a német értékesítő nő előtt, de gondolom kitalálta a hangsúlyból, hogy miről. Elviharzott az autó papírjaival és úgy jött vissza, hogy ha tetszik, akkor beszéljünk erről az asztalánál. Abszolút azzal kezdett, hogy 13.300 € és megcsinálják a 60-as szervizt grátiszba. Meg is vettük, mint a jó ügyfél. Vigyorogtunk egymásra, mit a robot. Innentől kezdve, nekem más célom nem volt, mint egy kombi KIA Ceed JD, szigorúan 1.6 dízel, minél fiatalabb és minél jobb. Mindez 10.000 €-val.
Hamarosan meg is találtam a neten a számításomat. 3 év 11 hónapos 1.6 CRDi 128 lovas fehér autót hirdettek 85 Km-re innen kéz alatt 109-el. Jó gagyi fényképek voltak fent, azt láttad, hogy van automata klíma meg nagy navi és hogy csillog a dukkó. Elmentünk, hogy a saját szemünkkel szagolgassuk meg. Meg is találtuk a ház előtt a fehér kocsit 17-es fekete Borbet keréken és kiderült, hogy ez egy Dream Team Edition Premium Plus. Zongoralakk, bézs műbőr betétek és kvázi az automata váltón, Xenon lámpán és LCD műszerfalon kívül minden benne van. Még a csomagtér tálca és a nulla alkalommal használt levehető vonóhorog is tatyóval és mindkét kulccsal. Vezetett szervizkönyv, szimpatikus dohányzó faszi, aki egy szálat nem dörrentett el a járgányban. Őszinte sztori, érvényes gari, stimmelős számlák és makulátlan állapot. Nem volt benne Wunderbaum, az itt nem divat, de legalább fingszag sem volt.
17-es Ventus V12 Prime Evo gumik jó állapotban a Borbet felnin és a gyári 16-os alufelni hozzá kiás zacskóban hozzá jó Kumho téli gumival a csomagtartóban. Az emberünk napi 86 Km-t autózott vele a meló miatt, amiből 80 országút, 6 meg város oda-vissza. Kipróbáltuk, megy, mint az állat. A mennyiért adnád kérdésre 9.800 € volt a válasz. Be volt fosva az ember a dízelbotrány miatt és elajándékozta nekem a majd 28.000 €-s Sondermodell makulátlan autóját 9.800-ért 4 évesen. Én meg teletankoltam az első kúton és maradt pénz mellette drága üdítőre a kúton, meg import szalámit tudtam tenni a zsemlébe vacsorára.
Több, mint egy év eltelt és töretlen az elégedettségem a választással. Ez a 128 lovas (és az asszonynak a 136 lovas) 1.6 CRDi dízel egy igencsak jó motor. Egészen gyorsan bemelegszik, és meglehetősen jól megy a kategóriában. Verseny alapján, két személy + 70 kiló sör a csomagtartóban, Balatonalmádi - Veszprém megyehegynek nyélen, kb ugyan azt tudja, mint a Passat 1.9 PD TDI. Lemaradni sem tudtam és leelőzni sem tudtam megbeszélt verseny mellett. Annyi, hogy ez a kocsi, bárhogy nyomod, nem füstöl, nem büdös és a kipufogójából nem jön semmi. Aminél az 1.9 PD jobban megy, annál ez is jobban megy, de a Passat-al ellentétben, ennek 170-nél azért már gáz nyomni a szemét. Ugyan így, az előző BMW csak 1.9 szívó benzin volt, de 190-el nyugodtabban mentél vele, mint ezzel 170-el. Valami 192, vagy 198 a vége gyárilag, de próbálgassa az, aki hengerfejezni akar. 150-ig viszont lehet emberkedni vele nyugodtan bármivel, okoztam már meglepetést kismotoros Audi A3, BMW3 és egyéb autóknak is.
Nagyon tetszik a minőség is, ami sokkal jobb, mint vártam. Szóval ez egy KIA Ceed, de beleülsz bármi más hasonló kategóriás autóba, mint pl Ford, Renault, Opel és sokszor az a benyomásod, hogy az enyém itt nem kopog, az enyém itt puha, az enyém nem zörög, az enyémben jobban szól a zene. De amúgy bent van az elefánt a porcelánboltban, csak nagyon nehéz kiszúrni. Ahogy az ülésünk alá nyúlunk, hirtelen vége a szép kárpitnak és ott a vascső, amit húzhatsz, ha mozgatni akarod az ülést. Meg pl az, hogy az esőérzékelős ablaktörlő megszokás után is olyan, mint ha egész nap gombázott volna a réten. Mondjuk élmény szinten még így is jobb, mint a sima kézi, mert változatos, ahogy ezerrel csapkod a legkisebb permetre. Amikor esik és a kamion felveri a vizet, akkor meg kajak nem töröl.
Ami benne lóg tükör, az döbbenet. Valami elektromos, ki-be kapcsolható tükör, ami zöld lesz, ha hátulról túl nagy fény lesz. Totál jól lehet benne látni akkor is, ha refivel jön mögötted a fehér Transporter. Kár, hogy a külső tükrökhöz semmi ilyen nem elérhető és azok ugyan úgy kivakuzzák a szemed mellette. Meg a jobb tükörről lespórolták az aszférikus tükörlapot. De több, mint egy év eltelt, 23 Km-re melózok, napi 46 (ebből 40 Km országút) + boltok + mászkálás + 1300 Km-es hazautak Magyarországra. Hiába a megszokás, ugyan azt az új autó feeling-et hozza, motorhang ugyan olyan egészséges, teljesítmény mindig ott van, változó geometriás turbó teljesen rendben, kettős tömegű meg nincs benne. Részecskeszűrő van benne, ennek ilyen használat mellett 200-220.000 Km-re várom a halálát. De meg fogom csináltatni. Rühellem, ha egy dízel füstöl.
5 éves korában 130 ezernél úgy ment át a kocsi műszakin Németországban, hivatalos atomszakszervizben, hogy még ki sem porszívóztam, meg a szuper zongoralakkról sem töröltem le a port. Semminek semmi baja, kipufogó és kasztni nem rozsdásodik, sem olajpára, sem olajfolt, minden cső és gumi egyben, környezetvédelmi adatok teljesen rendben. Egy év alatt 29 tankolás adatait írtam fel és hiába a néha hosszú lábam, 5.61 L/100 Km az éves átlagfogyasztás. Legkisebb 4.95, legnagyobb 6.42 volt ugyan azzal az üzemanyaggal. Szeretem az autóban, hogy főleg, miután bemelegedett alig fogyaszt és mellette nagyon jól megy. Mindig megadja azt az érzést, ami miatt lehet egy autót szeretni. Azt, hogy mindegy mikor, mindegy milyen hosszú útra indulsz, ez elvisz téged oda és soha nem fog elromlani, vagy otthagyni. Ezt az érzést én egy európai autóklubos szolgáltatással és az autóhoz járó KIA mobilitás garanciával tovább erősítem.
Kisebb kompromisszumok árán, rendszeres karbantartás mellett egy ilyen dízel Ceed akár 400-500.000 Km-re is hűséges társunk lehet. Jót tesz, ha 30.000 helyett 15.000-enként cseréljük az olajat és légszűrőt, valamint, hogy a kötelezők el legyenek végezve. Hülyeségek tönkremehetnek rajta simán, mint nálam a menetfények, vagy a biztonsági öv csatja, meg az embléma is, ha megsérűl, akkor idővel ronda lesz. De igazából inkább csak ilyenek vannak, amik nem befolyásolják a menési tudást és teljesítményt. Pl a csomagtartó nyitó teleszkópok érezhetően egyengébbek, mint az asszony 3 éves példányánál. Még mindig jó, de két éven belül cserélni kell majd. Viszont vannak jó dolgok is, minthogy kapcsolhatunk az első nappali menetfényhez bármikor hátsó lámpát is a helyzetjelzőre való kapcsolással. Így nappal oké, hogy világít a LED ezerrel, de hátul is van fény. Hozzáteszem még egyszer, hogy ez nappal jó és nem éjjel.
Úgy gondolom, hogy jó vásárt csináltam ezzel a modellel, teljesen más menetteljesítmény és kategória, más autó, mint a 1.4 benzines, fapados, rádióóra rádiós, kézzel tekergetős klímás és kézi tekerős hátsó ablakos alapmodell. Én azt ajánlom bárkinek, hogy aki ilyen autót vesz, az jól felszereltet és jól motorizáltat vegyen meg. Csakis és kizárólag. Mert Ceed és Ceed között is van különbség.
Hibalista
- ????? Km Első tulaj, vezető ülésben eltörik valami, garis csere az egész ülés.
- ????? Km Első tulaj, féktárcsa+fékbetét csere elöl, KIA szerviz ???€
- 111784 Km Első tulaj óta szorul a biztonsági övcsat vezető oldalon elöl - garis csere
- 115373 Km Ékszíj feszítő görgő hangos, ékszíj+görgő csere gyári, KIA szerviz 267€
- 123514 Km Téli gumi hülyén kopik, futóműbeállítás, KIA szerviz 80€
- 124131 Km LED menetfény, bal oldal tönkremegy, KIA szerviz, garis javítás
- 124668 Km EcoDynamics embléma hátul tönkremegy, KIA szerviz 43€
- 132502 Km LED menetfény, jobb oldal tönkremegy, KIA szerviz, garis javítás
Ide hordtam szervizbe
Autohaus Burghart Altötting / Benz autóház, KIA szervizÚjabban kicsit parasztok, ha az ember úgy megy garis dologgal oda, hogy más fizetős melót nem akar éppen csináltatni. Szerintem nem megyek oda többet, fent hordják az orrukat egy kicsit, mert ők a mercisek. De ha nem tetszik nekik egy KIA, akkor szedjék le a hivatalos KIA szerviz táblát, nem?
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Autohaus Hans Gerich Altötting / Renault, Mitsubishi, Dacia, KIALegjobb banda az egész világon. Első szóra ugranak neki, ha fizetős, ha csak garis a meló és utána mindig adnak autómosást és belső takarítást ajándékba.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 111784 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | E46 316i , 1.9 szívó benzin | Következő autója? | Hyundai/KIA i30-i40 kategória kombi, nem SUV |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
