Kedvenc
Szöveges ítélet
Új autóként vettük, a 2007. modellév terméke. Mindig egy álom volt az autó, de mivel korábban csak 4 személyes, rövid kivitelben volt elérhető, 3 gyermekes családfőként, maradt is álomnak, DE ... aztán a nyáron (2007.) megláttam az 5 ajtós hosszú kivitelt.
Motor. + : Erős, nyomatékos, autópályán 180 könnyedén.
- : Lehetne csendesebb, nagyot ránt, mikor gázadásra az automata kettőt visszakapcsol és pont ekkor már a turbó is felpörgött. Kicsit magas fogyasztás: 12l/100km.
Váltó: 5 fokozatú automata, szépen váltogat, az O/D funkció hasznos, városban jót tesz a menetkomfortnak.
Karosszéria: nagy sebességnél mindenhonnan menetszélzajok, az első üléssorban nagyon kényelmes, de a másodikban kicsit kemények az ülések és meredek az üléstámla, a térkínálat bőséges.
Futómű: csak szuperlatívuszokban, terepen kitűnő és a merevtengelyek ellenére is megfelelő autópálya komfort. Hirtelen oldalkitörésekkel nem illik kísérletezni, de minden várakozásomat felülmúlta. Rossz és meredek utakon a Bakonyban és az Alpujarrasban próbáltuk. Kitűnő kapaszkodó képesség. Azt tapasztaltam, hogy a kátyúkat nem igazán csillapítja, de bírja. :-)
Tető: háromrészben bontható és levehető... 1-2 perc alatt (!!!) mindenkinek csak ajánlani tudom... igazi kabriós feeling ... gyorsan visszaszerelhető, és az első két elem gond nélkül fér a hatalmas csomagtérben ...
Az elmúlt években a családdal (3 gyerekkel) két Olasz túra és egy Spanyolország/Andalúzia is lefutott hibátlanul. Elmondhatatlan élmény a Spanyol tengerparton tető és ajtók nélkül autózni a meleg éjszakában. Bátran vállalom vele a nagytávolságú utakat.
Kapott a Pappasnál egy OC.Tuningot. A teljesítmény 202LE a nyomaték 460Nm lett. Nagyon jót tett neki. A hasznos nyomaték/fordulatszám tartomány szélesebb lett, azonos pedálkezelés mellett dinamikusabb viselkedés és kb. fél liter fogyasztás csökkenés.
Hibalista
- A külső hőmérsékletet nem hajlandó csak Fahrenheitben mérni. Egyszer sikerrel programozták a Pappasnál Celsiusra, de két nap múlva ismét visszaállt. Azóta ezt nem erőltetem. - Az első kormánystabilizátor teleszkóp csillapítója pár hónaposan megadta magát. Garanciában cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Pappas / Bp. Hunyadi út
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 72000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Explorer 4.0 aut | Következő autója? | Jeep Wrangler .... majd |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
