A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Jaguar » X-Type (2001)

X-Type 2.5V6 Executiv 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jag, akinek stílusa van

Szöveges ítélet

A Jaguar mindig is a drága presztízsautót jelentette nekem. Aztán egy barátom meg nem jelent egy fekete X-type-ot vezetve, és elmondta, hogy elérhető áron vette, és megbízható, jó kocsinak tartja. Megtetszett, és keresgélni kezdtem a neten. Találtam egy gyönyörű, pezsgőszínűt, beige bőrbelsővel, automata váltóval. Másnap megnéztem, beleültem, és eldöntöttem, hogy megveszem.
Az átvizsgáláskor kiderült néhány javítandó hiba, de ezek mind sérülések, illetve a törődés hiánya miatt keletkeztek. Kapott egy olajcserét, új fékbetéteket, aztán egy új hátsó lökhárítót és egy teljes polírozást, belül bőrápolást. Az első lökhárítón is volt koccanásból származó hiba, akkor nem vettem észre, hogy az egyik fényszóró belső kerete is megsérült, de azt végül nem kellett cserélni. Vásárlás előtt érdemes az ilyen hibalehetőségeket keresni!
A 2.5 V6 motor tökéletesen illik az autóhoz, erős, jól gyorsul vele egészen 225-ig, sportfokozatban 200-ig is negyedikben lehet gyorsítani. Ilyenkor gyönyörűen ropog a V6-os! Élmény a hangja és az ereje. A Jag igazi utazóautó, hosszú utakra, nagy sebességre tervezték. 200-nál is stabilan fekszik az úton, a 4X4 hajtásnak köszönhetően kanyarban is olyan, mintha sínen futna. A 4X4 vizes, havas úton is stabillá teszi. Az automata váltó a maiakhoz képest kicsit lassú, nem olyan sima, mint egy új ZF váltó.
Az X-type nem nagy autó, a korabeli középkategória méretének megfelelő. Elöl bőven elegendő, a bőrülések jól tartanak, hosszú távon is kényelmesek, és minden irányban elektromosan állíthatók. klasszikus, elegáns stílus, itt a bőr valódi bőr, a műszerfalon is, a fa valódi fa. Az érintése is csodás! Hátul kicsit szűkös, inkább 4 személyes az autó, mint öt.Négy átlagos utasnak éppen elég. A csomagtartó 450 literrel elég, hiszen egy Jaguarral nem kempingezni járunk (bár egyszer a sátor is elfért, de csak ketten utaztunk.)
A fényszórókra oda kell figyelni, mert kicsik, és nem túl nagy a fényerejük, a xenon elkelne. A polírozásból a fényszórók is kaptak, észrevehetően javult a világítás, és szebbek is lettek.
Két hónapja volt velem az autó, amikor vészesen fogyott a hűtőfolyadék. A tágulási tartály csonkja volt a ludas, figyelni kell, ez típushiba. Néhány év alatt elfárad, és cserélni kell. Kiderült, hogy az én autómban ezt korábban megragasztották és az bizony nem tartott sokáig. Itthon jó drága, Angliából alig féláron hozták, érdemes más alkatrészeket is onnan beszerezni. A hátsó lökhárítót bontóban vettem, sikerült sértetlen darabot találni, ilyesmit érdemes a bontókban keresni. Az új harmadáért kaptam.
Az X-type-ban sok Mondeo alkatrész található, ezt én előnynek élem meg. A futómű pl kiemelkedően jó, a V6 motor is a Fordtól származik - nem ugyanaz, a Jag fejlesztette, csak a blokk ugyanaz. Megfelelő karbantartásal (olaj, gyertya, szűrők) teljesen problémamentes, rugalmas, alapjáraton diszkréten bugyborékol, kihúzatva csodásan, ropogva bömböl. Kényelmes autózással országúton 7,5 - 8,5 l/100 km benzint igényel, városban kicsit iszákos, ha nagy a dugó (12 - 14 l), átlagosan nekem 10 literrel simán elmegy. Automata plusz AWD hajtás és 196 LE, ugyanilyen teljesítménnyel más autók sem fogyasztanak kevesebbet.
Összességében egy nagyon jó, szerethető autó. Megbízható, stílusos. Törődést igényel, amit meg is hálál.

Hibalista

- Tágulási tartály, 30000 Ft, Vízpumpa 25000 Ft, Kormánykapcsoló 16000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Borsodi Műhely

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 98800
Megbízhatóság (9) Vezetett km 36000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Mondeo Következő autója? Csakis Jag, de most marad az X-Type
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jaguar X-Type 2001 (2001)

További ítéletek (25 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)