Cirkáló
Szöveges ítélet
Szeretem a nagy autókat, ezért is választottam ezt a modellt. Olyan típust kerestem, ami 5m körüli, szívó benzines, automata és városban max 12 literrel beéri. BMW, Audi nem az én stílusom, Camry-Accord túlárazott. 10 éves korukban az ilyen autók legtöbbje 200-250e km-t futott és legaláb 2M körüli áron mozognak. Inkább olyat kerestem, ami egyedibb, kevésbé ismert, kevesebbet futott. Extrák tekintetében ebbe a felszereltségbe került bele minden : nyitható-tolható üvegtető, bőr ülések, 8 légzsák, digit klíma, stb. Nem számolom csak használom őket :) Sosem az volt az első, mennyi extra van benne, csak ne kurblis ablakemelő legyen és izomszervó, a többi valóban extra.
Igazi kényelmes limuzin, az automatája -10 fokban is észrevétlenül vált. Persze azért nyomni nem szabad/szoktam neki, mégiscsak jéghideg az olaj.
Javasolt betartani a csereintervallumokat - automata váltónál 6 év/60e v 90e. km-ként olajcsere. Olajcsere max 15ezrenként még a longlife-nak nevezett változatnál is.
Összes fék és tárcsa cserélve lett 125e kmnél, már így vettem az autót. Láncos motorja van, így elvileg örök életű, de azért megnézettem, mennyire feszes a lánc, szelepek állapota, stb.
Bőrbelső világos színű, de jól tisztítható és meglepően szép állapotú. Találtam 2*10 kopejkát bedobva a hátsó ülés övbehúzójába, így megoldódott a fél éve tartó csörgés a beltérben.
Nem egy erőgép, azért tegyük hozzá. Aki pörgős, hirtelen ugrós autóra vágyik, felejtse el a 2.4-es motort. 235 Nm 4500 körül, 166Le 5500-on. 3000 után történik valami, 3500-nál kezd meglódulni, addig nagyjából csak úgy van az úton. A forgalom kényelmesen tartható vele, de ha hirtelen előzni kell, akkor egyszerűbb a váltót visszahúzni 1 fokozatot és életre kel a gép. Többnyire 2000-2500-as fordulat között eljárkálok vele, kényelmes hajó érzése van a gépnek. Országúton nagyjából 9 liter, tisztán városban max 11.5 de afölé még nem ment.
Aztán rakattam bele gázszettet, így pótkerék már nincs az autóban, de 500 km-t megyek max 62liter gázzal városban. Hosszútávon olyan 52-54 literre jön ki, tehát 10 és 12 literes gázfogyasztást produkál. Jelenleg 200Ft literje ( 2015.02. ) így meglepően olcsón autózok vele.
Most van benne 145e km, ezek a motorok rendesen karban tartva elmennek 400-500ezret is, a váltó szintén örök életűnek számít.
A 3.3-as motorok jóval erősebbek, egyszer kipróbálnék egy olyat is. Sajnos konstrukciós hibásak, láncfeszítő gyorsan elfárad, lánc megnyúlik, vezérlés elállítódik. Szelepfedélnél szivárog az olaj ami ráfolyik a generátorra. Fogyasztásban egyébként ugyanezt a 9-12 litert hozzák.
Az első ülőlapja egyébként rövidebb, mint ami jól esne, de legalább minden irányban állítható az ülés, oldaltartása nem sok van ugyan, de legalább nem hiteti el a sofőrrel,hogy rally autóban ül.
Összességében minőségi ugrás az előző szériákhoz képest. KIA vonalon a Magentis a Sonata megfelelője,a kasztni ugyanaz, de ott 2 literes 144 LE-s motor van csak és többnyire manuális váltóval.
Hibalista
- Típushibája az OCV szelep beragadása, ezt cserélni kellett, Koreából postával együtt 20e. Helyzetjelző-fék 5/21-es izzó szála leszakadt és összeért, emiatt az automata váltó+ESP+tempomat meghülyült, mert folyton aktív féket érzékelt. 2 hét alatt jöttem rá a hibára, izzócsere megoldotta.
Ide hordtam szervizbe
Komolyabb hibája nem volt, így az olaj- és szűrőcserét magam végeztem.OCV szelepet cseréltem, de mutatványos volt kiszedni, mert nagyon be volt szorulva. Youtube-on van is fent video ezekről.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 129000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |