A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Hyundai » Sonata (2005)

Sonata 2.4 GLS Superior 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Cirkáló

Szöveges ítélet

Szeretem a nagy autókat, ezért is választottam ezt a modellt. Olyan típust kerestem, ami 5m körüli, szívó benzines, automata és városban max 12 literrel beéri. BMW, Audi nem az én stílusom, Camry-Accord túlárazott. 10 éves korukban az ilyen autók legtöbbje 200-250e km-t futott és legaláb 2M körüli áron mozognak. Inkább olyat kerestem, ami egyedibb, kevésbé ismert, kevesebbet futott. Extrák tekintetében ebbe a felszereltségbe került bele minden : nyitható-tolható üvegtető, bőr ülések, 8 légzsák, digit klíma, stb. Nem számolom csak használom őket :) Sosem az volt az első, mennyi extra van benne, csak ne kurblis ablakemelő legyen és izomszervó, a többi valóban extra.
Igazi kényelmes limuzin, az automatája -10 fokban is észrevétlenül vált. Persze azért nyomni nem szabad/szoktam neki, mégiscsak jéghideg az olaj.
Javasolt betartani a csereintervallumokat - automata váltónál 6 év/60e v 90e. km-ként olajcsere. Olajcsere max 15ezrenként még a longlife-nak nevezett változatnál is.
Összes fék és tárcsa cserélve lett 125e kmnél, már így vettem az autót. Láncos motorja van, így elvileg örök életű, de azért megnézettem, mennyire feszes a lánc, szelepek állapota, stb.
Bőrbelső világos színű, de jól tisztítható és meglepően szép állapotú. Találtam 2*10 kopejkát bedobva a hátsó ülés övbehúzójába, így megoldódott a fél éve tartó csörgés a beltérben.

Nem egy erőgép, azért tegyük hozzá. Aki pörgős, hirtelen ugrós autóra vágyik, felejtse el a 2.4-es motort. 235 Nm 4500 körül, 166Le 5500-on. 3000 után történik valami, 3500-nál kezd meglódulni, addig nagyjából csak úgy van az úton. A forgalom kényelmesen tartható vele, de ha hirtelen előzni kell, akkor egyszerűbb a váltót visszahúzni 1 fokozatot és életre kel a gép. Többnyire 2000-2500-as fordulat között eljárkálok vele, kényelmes hajó érzése van a gépnek. Országúton nagyjából 9 liter, tisztán városban max 11.5 de afölé még nem ment.
Aztán rakattam bele gázszettet, így pótkerék már nincs az autóban, de 500 km-t megyek max 62liter gázzal városban. Hosszútávon olyan 52-54 literre jön ki, tehát 10 és 12 literes gázfogyasztást produkál. Jelenleg 200Ft literje ( 2015.02. ) így meglepően olcsón autózok vele.

Most van benne 145e km, ezek a motorok rendesen karban tartva elmennek 400-500ezret is, a váltó szintén örök életűnek számít.

A 3.3-as motorok jóval erősebbek, egyszer kipróbálnék egy olyat is. Sajnos konstrukciós hibásak, láncfeszítő gyorsan elfárad, lánc megnyúlik, vezérlés elállítódik. Szelepfedélnél szivárog az olaj ami ráfolyik a generátorra. Fogyasztásban egyébként ugyanezt a 9-12 litert hozzák.
Az első ülőlapja egyébként rövidebb, mint ami jól esne, de legalább minden irányban állítható az ülés, oldaltartása nem sok van ugyan, de legalább nem hiteti el a sofőrrel,hogy rally autóban ül.

Összességében minőségi ugrás az előző szériákhoz képest. KIA vonalon a Magentis a Sonata megfelelője,a kasztni ugyanaz, de ott 2 literes 144 LE-s motor van csak és többnyire manuális váltóval.

Hibalista

- Típushibája az OCV szelep beragadása, ezt cserélni kellett, Koreából postával együtt 20e. Helyzetjelző-fék 5/21-es izzó szála leszakadt és összeért, emiatt az automata váltó+ESP+tempomat meghülyült, mert folyton aktív féket érzékelt. 2 hét alatt jöttem rá a hibára, izzócsere megoldotta.

Ide hordtam szervizbe

Komolyabb hibája nem volt, így az olaj- és szűrőcserét magam végeztem.OCV szelepet cseréltem, de mutatványos volt kiszedni, mert nagyon be volt szorulva. Youtube-on van is fent video ezekről.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 129000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Hyundai Sonata 2005 (2005 - 2008)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)