Nyers erő
Szöveges ítélet
Imádom!
Legfőbb előnye, hogy sose romlik el. Mindig lehet rá számítani, csak a gagyi (nem gyári!) hifi szívta le 1x az akkumulátort.
A másik legfőbb meg, hogy késlekedés nélkül reagál mindenre, mintha gondolatolvasó lenne, nagyon jól szolgál, fürge és kezes.
A legtöbb Hyundai tulaj úgy van ezzel, hogy az elsőt még racionális döntéssel veszi, aztán a másodikat már meggyőződésből, mert az elsőt annyira megszerette a hétköznapokban.
Az előnyök részletesebben:
- a Mitsubishi-kapcsolatból megörökölt motor. 90 LE, és 2900-on jön a 132 Nm-es nyomatékcsúcs. Ez érezhető is, az autó határozottan ugrik, fürge és kezes, gázadásra is gyorsan reagál. Papíron 11,5 másodperc kell 0-tól 100-ig, ezt el is hiszem. 1.6-ig a legtöbb autót állva hagyja. Már 2000-es fordulattól van ereje, 3000-től meg már présel az ülésbe, csak olyan 130 km/h-nál kezd elfogyni, 150 km/h-nál még érezhetően megindul, ha odalépek (óra szerint). A váltó is kiváló, simán jár, jobb mint amit eddig fogtam, pl. Daewoo Lanos vagy Ford Escort. A rükvercet néha nem veszi egyből, de akkor kuplung föl, újra le és megy, ez nem probléma. A váltó inkább hosszú, 2-esben 85-ig húzatható (6000-nél szabályoz le), 5-ösben 115 km/h-nál éri el a 3000-et.
- futóműve jól tart, mégis kényelmes, én nagyon szeretem. Érezni az utat, de nem üt. Épp csak kis koppanásokkal jelzi az útegyenetlenségeket. Hátul független felfüggesztés, kettős keresztlengőkarral.
- ára. 2.8 MFt-ba belefért klímával, szervokormánnyal, 185-ös 14"-os gumikkal, magnóval, központizárral, metálfénnyel, fordulatszámmérővel az ötajtós. Használtan még jobb vétel, mert a Hyundai megítélése nem túl jó (szerintem oktalanul), az emberek nem ismerik, ezért nem könnyű eladni, csak áron alul lehet.
- szép. A 2000-es modell minden csúnyaságát kijavították a 2003-as facelift-tel. A 3- és 5ajtós hátsó lámpája külön élmény! Friss és fiatalos, s határozottan férfiaknak tervezték (szemben a Hyundai Get-tel, amiben pl. nincs fordulatszámmérő).
Méretei az alsóközép- és a kiskategória határára teszik, kb. mint a Daewoo Lanos. Kényelmesen bele lehet férni, én a 185 centimmel simán elférek magam mögött, és a vezetőülést is tudnám még hátrébb tolni, nem úgy, mint pl. a Suzuki Ignisben, ahol a leghátsó helyzet sem volt elég hátul. Csomagtartója 320 L, nekem elég. Érzésre akkora, mint egy Ford Escort vagy egy Opel Astra F.
Hátránya:
- zajkomfortban az újabb modellekkel nem veszi föl a versenyt, 60 km/h fölött már föl kell hangosítani a rádiót. A motor is hangos, de elsősorban csak a magasabb fordulatszám-tartományban, úgy 2500-3000 fölött. Én szeretem hallgatni, kellemesen hörög, minden fordulatszámon más hangszínben, subarus kolléga aszondja, egy kicsit boxeres a hangja, különösen mióta fent van a direkt légszűrő. Szóval nem zavaró.
- ha újonnan veszi az ember, sokat veszít az értékéből. Asszem nem is fogom egyhamar eladni!
Eredetileg azért regisztráltam a http://hyundaiklub.hu -ra, hogy az autóval kapcsolatos problémákat megbeszéljük, de mivel nincs probléma, így mindenféle másról folyik a téma, pl. hogy a Mitsubishi Lancer elektronika simán belemegy... :D
Hibalista
- Kopó alkatrészeken kívül (15.000km-es szervízeken) csak egy lengéscsillapító meg egy ablakmosó-szivattyú, cserélték ingyen garanciában (még nem volt hároméves).
Ide hordtam szervizbe
Bertinus Kft., Solymár, Bécsi út --- olcsóak, de egy kicsit hanyagok, és az ügyfélbarátság sem az erényük (bunkók?). A központi zár néhány hónap után elfelejtett működni, a ködlámpát csúnyán tették bele, azt mondták, pár napra ott kell hagynom, ha azt akarom, hogy kijavítsák, és az egyik ködlámpa kapcsolójában levő lámpát elfelejtették bekötni. Már megszűnt.
Hyundai Auto Hungary, Budapest, Soroksári út --- a központi zár miatt vittem ide terv szerint garanciás szervizbe, de leszámláztak 5000 forintot, mivel szerintük a beszerelés volt hibás, így nem mehet garanciába. Váratlanul ért a támadás, mert ezt akkor mondták, mikor már megcsinálták.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Hyundai Tarján, Budapest III. Bojtár u. --- garanciában cserélték a lengéscsillapítót, meg a 45ezer, 60ezer és 75ezer km-es szervízt is ők csinálták. Gyorsan, megbízhatóan dolgoznak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 78000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Wartburg 353W | Következő autója? | nem szívesen adom el, de ha sok gyerekünk lesz, kell egy kisbusz, H100-as most a befutó |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |