A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » HR-V (2015)

HR-V 1.5 Elegance CVT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

"Ocsmány típus"????

Szöveges ítélet

Olyan új autót szeretett volna a család választani, amibe, mi "Öregek" könnyen beszállhatunk, a megbízhatóság érzetét keltő technikával bír (szívó benzinmotor), jól variálható, viszonylag kis alapterületű (városálló, parkolóhely barát) és kényelmes legyen.
Több típust is megnéztünk, kipróbáltunk:

VW Golf Sportsvan, kényelmi szempontokat hozta, igényes belső, visszafogott külső, de a tsi-dsg kombó miatt kiesett;
Renault Captur, kényelmes, de büdös belső, csicsás (egy kicsit bazári) külső, szintén csak turbó motorral elérhető;
Opel Mokka, szűkös belső, magas fogyasztású, szintén turbós benzinmotor, jelképes méretű csomagtartó.
Igazából a műszaki paramétereket tekintve két esélyes maradt talpon:
a Mazda CX-3 2.0 (120 hp) Revolution aut. és a győztes Honda Hr-v 1.5 Elegance Navi Cvt.
A Mazda előnyei:
- októberi rendelésnél decemberi szállítást tudtak volna garantálni :-)
- szép külső, igényes anyagokból összeállított belső;
- alacsony cm3 lóerő arány,
- kiváló vezethetőség;
- magasabb felszereltség;
- kedvezőbb ár.
Hátrányai a Hondával szemben:
- jelképes méretű csomagtartó;
- minimális hátsó lábtér;
- kevésbé praktikus kialakítás;
- rozsdásodási hajlam.
A Honda előnyei:
- az utastér variálhatósága páratlan a kategóriában;
- kényelmes ülések;
- könnyű ki-beszállás;
- bőséges lábtér a hátsó sorban;
- kellemes motor-váltó páros;
- utolsó, még megvásárolható szívócső-befecskendezéses motorok egyike duruzsol a gépben.
Hátrányai a Mazdával szemben:
- kevésbé nyomatékos motor;
- igénytelenebb anyagokból összeállított műszerfal;
- megosztóbb dizájn;
- bizonytalan beérkezés (ami annyit tesz, hogy akár 8-10 hónapot is várni kell az autóra). Nekünk szerencsénk volt és 4 hónap alatt meghozta a hajó.

A hosszú bevezetés után, magáról az autóról a következő tapasztalatokat gyűjtöttem az elmúlt 1 év és 7100 km után.

Külső-belső, praktikum:

- a címben idézett jelző egy autópálya pihenőhelyen ücsörgő középkorú hölgy szájából hangzott el az autóra pillantva. Erre mondják, hogy kinek a pap kinek a papné. Az autó álló helyzetben kifejezetten mutatós, bár a hátsó lámpákat nekem is szoknom kellett. :) Menet közben egy jól fejlett tengerimalacra hasonlít. :)
- a belsejében használt szövetek jó minőségűek, könnyen tisztíthatóak, a porszemek, szöszök, sőt a kutyaszőr sem ragad bele.
- a hátsó üléseket felhajtva egy nagy testű kutya is szépen elfér.
- a csomagtartó mérete bőven elegendő egy négy tagú családnak, pótkereket, mankókereket hiába keresünk, csak defektjavító van, cserébe jó nagy hely maradt a padló alatt.
- a hátsó üléseket lehajtva az ülőlapok is lesüllyednek, így teljesen sík felületet kapunk, egy jókora irodai szék is befért dobozostul, mindenféle erőlködés nélkül.
- a csomagokat nem kell magasra emelni, a poggyásztér ajtaja magasra nyílik, nincs veszélyben a 185 cm magas rakodó feje sem.
- a klímakonzol könnyen kezelhető, semmiféle megszokást nem igényel, csak az anyósülés előtt húzódó vágatot kell egy kicsit emésztgetni.
- a hifi teljesen jól szól, a telefont könnyű párosítani, a "tv" közepes méretű, kicsit lassú, öregecskedő.
-a számítógép által kijelzett fogyasztás 1 dl-rel többet mutat a mért-számolt mennyiségnél (ritkaság ma már).

Fogyasztás:

Városi használat esetén (masszív dugójárat, klímával) 7.5 - 8.0 l/100 km
Országút 90 km/h tempomat 5.5 l/100 km
Autópálya 130 km/h tempomat 6.5 l/100 km
Jelenleg 6.9 l/100 km a nagy átlag főként városban használva.

A tesztelők által utált cvt váltóval szerelt a jármű. A videobejátszásokban is csak azt hallja az ember, hogy üvölt és üvölt a motor. Ez igaz is pár másodpercre, ha nagy teljesítményre van szükség. Normál gyorsításkor ilyen nem tapasztalható, állandó sebességnél a motort gyakorlatilag nem hallani, 110 km/h fölött a visszapillantók felől lehet csak szélzajt hallani (de az sem zavaró).

Kormányzás-futómű:

Az autó fordulékony, a kormányt könnyű tekerni, pontos, de visszajelzést nem ad. A futómű a vezetőülésből kényelmes, a hátsó sorban ülők viszont úthibákon erős rázkódásról számolnak be. A kanyarstabilitása a magas építése ellenére is jó.

Szerviz:

Eddig csak kötelező olajcserén jártam, valamivel 60.000 Ft. alatti számlát dobott a gép (olaj-, olajszűrő- és pollenszűrő csere volt, mivel a gyári előírás szerint 2 év vagy szemrevételezést követően a szerviz dönti el, hogy kell-e a légszűrőt cserélni, úgy ítélték meg, hogy nem szükséges, így az nincs az árban).
A második évben 120.000 Ft. körül kell kalkulálni, mivel akkor már kötelező a légszűrő és a váltóolajat is cserélni.

Összegzés:

Nagyon szeretjük. :)

Köszönöm, hogy végigolvastad!

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2017
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7100
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra H Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda HR-V 2015 (2015)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)