A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic Crx (1992-1998)

Civic Crx 1.6 ESI 

Az ítélet értékelése
3,8(4 db)

Második gyermekkor

Szöveges ítélet

A történet valahogy úgy kezdődött, hogy mindig is szerettem az autókat, de ebben korlátokat szabott hajdan a rendszer, utána a jövedelem, később a család.:) Talán az általam kedvelt Top Gear-ben hangzott el, addig kell venni kabriót, amíg a derekad nem fáj annyira, hogy be és ki tudj szállni. Én eleget téve eme bölcseletnek lelkesen kezdtem keresni a lehetőségeket, családom heves tiltakozása ellenére. Szorgalmasan bújtam a hahut, e-bay.de-t, és még minden félét. Mivel az anyagi lehetőségek erősen behatároltak voltak , és nem volt kedven egyszerre nagyobb összeget kiadni, végül letisztult a gondolat, marad a német e-bay, hisz itt már vásároltam régebben. A típus kiválasztása sem volt egyszerű, olcsó legyen, és ez vonatkozzon a későbbi fenntartására is, de azért meg legyen benne a sportkocsi feeling, és legyen a tető eltávolítható. MX-5 ,3-as BMW, Fiat Barchetta, CRX DelSol, lettek belőve. Ezek viszonylag gyakori típusok a német piacon, és nálunk sem egzotikus valami. Ha láttam valami ígéretesebb darabot ami nem a világ végén volt, szorgalmasan licitálgattam, betartva a magamnak felállított 1000€-s határt. A vicc az, hogy jónak tűnő vételek jellemzően a messzebb lévő északi részeken volt, én meg nem akartam napokat tölteni a szép Németországban. 2012-ben egy szép tavaszi napon fordulat állt be a projectben. Passautól nem messze hirdettek egy egész tűrhetően kinéző Crx-et, megtettem tétemet, és megnyertem kemény 727€-ért az álmom.  Gyorsan telefon egy barátomnak, aki anyanyelvi szinten beszéli a németet, de ő épp Hollandiában, csak 3 nap múlva lesz itthon. Semmi gond tudunk várni. Közben a „kedves” német hölgy türelmetlenül ír, hogy menjek, mert különben visszateszi a kocsit ismét az árverésre. Én válaszoltam neki, hogy megyünk, nyugi, de ettől ő nem nyugodott meg. Szerencsére megérkezett a várva várt barátom, átküldtem neki a levelezésünket, és ő írt egy korrekt választ az eladónak. Mivel a neve Dr.-al kezdődik, fizikus  , az eladó egyből segítőkészebb lett. Az ebay szigorúan szabályozza eme dolgokat, az ilyen vásárlásoknál ha jól emlékszem 10 napod van, hogy átvedd és kifizesd a terméket. Kb. a 10. napon el is indultunk a szép Bajorországba, némi késéssel, úgy dél felé. Már Németországban a cél előtt úgy 20km-re hív az eladó, hogy mi a helyzet, miért nem megyünk, etc. Egy gyors válasz ,ungefahr 10 minuten, és ott vagyunk. Megnéztük az autót, rendben volt, megírtuk a papírokat, még kisírt belőlem a német 20€-t a rádióért, vegyél rajta gyógyszert, de hazáig mit hallgassak, és irány haza. Azaz először menjünk el az ottani polgármesteri hivatalba egy ideiglenes rendszámért. Természetesen az orrunk előtt bezárt. B terv, még itthon lepattintottam az autóm rendszámát, és elvittük magunkkal. Gyors honosítás, magyar rendszám felpattint, tankolás, egy kis csoki vásárlás, és irány haza, holnap dolgozni kell. Hasítunk a német pályán, előttem a magyar barátom, én meg tolom hátulról a Crx-szel, öröm és boldogság. Egyszer csak gyanús szag, rápillantok a vízhőfokra, egekben. Telefon előre, gyors kiállás, szerencsére pont egy kijárat következett. Tanakodás. A víz rotyog, remélem a kedves német csuklik, és édesanyja egyre egészségesebb. Próbáltuk pótolni a vizet, de csak bugyogott, inkább nem sütjük meg a motort. Maradt a vontatás. Ezzel csak annyi a gond, hogy autópályán csak a legközelebbi kijáratig szabad, főútvonalon mehetsz ameddig akarsz. Mivel este volt már, sötétedett, nem volt sok választási lehetőség, hazasompolygunk a nagy osztrák éjszakában. Ezzel csak egy ember nem értett egyet, az osztrák rend éber őre. Szépen beállt a pályán mögénk , és amint mi nem hajtottunk ki az első kijáratnál, beelőzött, és kiterelt minket a következőnél. Kezdett körvonalazódni előttem hogy az éjszaka hátralevő részét egy börtönben töltjük. Tanult barátom előadta, hogy megesett a pályán lerobbant magyaron a szíve, ezért be akart vontatni az első nagyobb városig. Szerencsére a rendőr normális volt, elmagyarázta hogy ezt a főúton megtehetjük semmi gond, az eddigi mutatványunk 40€, további jó utat. Utána megbeszéltük, ha elkezdi nézegetni a Honda papírjait, a szép magyar rendszámmal, az simán sitt. Olcsón megúsztuk, ne kísértsük tovább a sorsot, a kocsit betettük a fényre egy autópálya pihenő étterme elé, irány haza. Főúton nincs esély az Alpokon keresztül vontatva hazaérni. Így hajnalra hazaértünk, és kezdődhetett a mentőexpedíció szervezése. Szereztünk egy kéttengelyes utánfutót, és rá pár napra elmentünk ismét Ausztriába. Szerencsére a kocsi hiánytalanul megvolt. Utánfutóra fel, és irány haza. Itt már csak néhány apróbb kihágást követtünk el, miszerint a Toyota Avensis, amivel mentünk, nem igazán vontathatott volna ekkora szállítmányt. Szerencsére ez nem tűnt fel már senkinek, és hazaért a Crx Magyarországra.
Irány az autószerelő haver, hogy mi volt ez a vízforralás, mi van a motorral? A megoldás szerencsére egyszerűbb volt a vártnál. Mivel a kedves német embernek elvették a jogosítványát 6 hónapja gyorshajtásért, ezért a kocsi azóta állt. A hűtő egy kicsit eresztett, és egyszerűen kevés lehetett benne a hűtővíz. Kapott egy szép új hűtőt, új termosztáttal, és azóta semmi gond. Persze akadt még más javítani való. Új fékbetétek, egyik féltengely gumiharang cserés volt. A katalizátor zörgött, kapott egy bontottat, egyik hátsó lámpa el volt repedve , szintén bontottal pótolva. Egy kis karosszéria javítás a küszöb hátuljánál, ez tipikus rohadós pontja ezeknek az autóknak. Szokásos szűrők folyadékok cseréje is megtörtént. A vezérművet nem kellett bántani, azt még a német kicserélte pont mielőtt elvették a jogsiját. Így már mehetett is vizsgára, tejelés az álamnak, és végre legális magyar rendszám lett a gépsárkányon. Kapott még 4 szép felnit gumival, mert valami kopott virsli volt rajta, és nyárra összeállt teljesen.
A kocsiról is pár szót. 1992-es évjárat, az első DelSol-ok egyike. Sima ESI, 1.6-os motorral, 125LE. Viszonylag könnyű karosszériát, meggyőzően viszi a kis 1.6-os mókuskerék. Élmény, ha vált a szelepvezérlés, belesüllyedsz az ülésekbe, és megjön a kellemes hang. Meglepően keveset fogyaszt, ha nem tolod ki a szemét, 7-8L között el lehet vele kocsikázni. A technika az 5gen Civicre épül, ezért az alkatrészek széles körben rendelkezésre állnak. Nagyon jó fóruma van a típusnak, segítőkész emberekkel, kiterjedt klubélettel: http://crxforum.flix.hu Hatalmas találmány a targa tető + hátsó leereszthető ablak kombója. Ha leengedsz mindent ,totál kabrió, de felhúzott üvegekkel még nagyobb tempónál is elviselhető a szél és zaj szintje. Ha meg végképp hideg van, teljes értékű tetőnk van, ami a csomagtartóban kialakított sínben tárolható. Csomagtere is elfogadható, 2 személyre el lehet pakolni benne. A futóműve is kellemes kompromisszum, még nem rázza ki a vesekövedet, de élvezettel lehet kanyarogni egy hegyi úton. Egyedül talán az ABS, ami hiányolható belőle, a rövid tengelytáv ,vizes úton, meglepetéseket tud szerezni egy hirtelen fékezéskor. Ezek a kocsik gyakran esnek áldozatul a féktelen tuning őrületnek, de én ebből szeretnék kimaradni. A felniket kivéve megpróbálom megőrizni az eredeti állapotot. Rövidesen kap még egy gyári hátsó légterelőt, egy megelőző jellegű karosszéria javítást, és egy teljes fényezést a gép. Így remélhetőleg sokáig még társam lesz a szép napsütötte időkben. Mivel az éves futásteljesítmény kb. 1500km, erre meg van a remény. Időközben a család is megbékélt a hobbi autó meglétével. Néha már a feleségem is vezette, bár nem szeretném, ha elragadnák a lóerők. :) A kisebbik lányom meg kimondottan élvezi, ha jobb 1-ben feszíthet. Már előre félek, ha néhány év múlva esetleg jogosítványa lesz.

Hibalista

- Hűtő eresztett, csere tizenezer, katalizátor zörgött, csere bontottra 10Eft, hátső lámpa repedt volt, nemtom mennyi, de 2-t kaptam párezerért, egyéb csak fogyó kopó szokásos dolgok teljesen normális árban

Ide hordtam szervizbe

Zsozsó barátom Balatonfenyves (ha nem vagy ott a megbeszélt időre, akkor ferdén néz rád, precíz és PONTOS)Stefán művek Balatonfenyves ( ők nem kapkodnak annyira, de meg voltam velük elégedve)

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

A többit meg én.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1992
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 230000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 3000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? A Volvo marad, a CRX csak kedvtelés. Következő autója? Marad veteránkoráig. :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic Crx 1992

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)