KAMIKAZE
Szöveges ítélet
2002 febuárban lettem boldog tulajdonosa, ennek a 75 LE-s 92´-es civic-nek. Ez az első autóm, de rengeteg fajta autót sikerült vezetnem, ezért úgy gondolom, hogy kellő összehasonlítási alapom van a márkák és típusok között. Vásárlás után azonnal szembesülnöm kellett a kipufogó középső részének irgalmatlan rozsdásodásával, amely néhány heggesztést még ugyan kibírt, de a
megoldást egy új középső rész jelentette. Bő másfél év után cserben hagyott a kicsike, ami az üzemenyagszivattyú miatt következett be. Mint naív vásárló, nagy bánatomra az utángyárotott gagyi mellett döntöttem (olcsó 8000HUF), amely kemény 2 napot bírt ki. Szerencsére az árát visszafizették, én pedig megvettem az eredeti JAPÁnt(2x akkora mint az utángyártott= van benne anyag), ami ugyan 35000HUF volt, de ez garantáltan nem szarik be. Még problémát jelentett a hátsó sárvédő ív rozsdásodása, valamint a elfáradó műanyagok (kesztyűtartó zárszerkezet=5500 HUF) törése. Szerencsére ha figyelembe vesszük a HONDA életkorát és futott km-inek a számát, szerintem elenyésző probléma akadt az autóval. A rendszeres olajcserén (CASTROL 10w40-;-10000km-ként) kívűl nem nagyon kell rá költeni. 150000 km alatt a kopó és a fent említett alkatrészeken kívűl semmit nem cseréltem. 260000 km ellenére egy dl olajat sem eszik. Vegyes használatban a fogyasztás 6.5l, vérmesebb autózásnál (7200rpm), már benyalja a 8 litert :-)! Autópályán 160-170-el simán lehet vele menni, persze itt azért már van motorzaj :-)! Úgy gondolom a 90-es évek eléjén is maradandót alkotott a HONDA, ld. 16V, sok autógyártó még mai napig szórakozik a nyolc szelepével, mikor a HONDA már akkor kihozta motorjaiból a 100 LE-s literteljesítményt és a változó szelepvezérlést. Ez a kis 1.3-as gép simán odaver az akkori évjáratú 1.6-oknak, nem is beszélve a strapabírásukról, megbizhatosagukrol. A futóműve lenyűgöző, a váltója csoda, sok mai gyártó tanulhatna már valamit a Japán autógyártásból.
Hibalista
- Középső kipufogó:28000 HUF (120000 km-nél), üzemenyag szivattyú(utángyártott) 8000HUF, nem ér semmit (150000km-nél), 2 nappal később: gyári üzemanyag szivattyú 35000 HUF ez szerintem +10 év. Ennyi!!!
-
Ide hordtam szervizbe
Laci bácsi
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | CIVIC Type-R |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
