Kényelmes családi extrákkal.
Szöveges ítélet
Németországból látatlanban, liciten vettük, kb. 1 hónap múlva vehettük át, mindenben megfelelt a leírásnak, karcmentes állapotban volt (még kőfelverődés sem volt rajta, azóta itthon már kapott 1-2 darabot.
A jobb első elektronikus lengéscsillapítón fedeztem fel néhány ezer km után olajszivárgást, mivel az új 180.000 Ft+munka, esélyt adtunk egy felújításnak (garanciával, szereléssel 80.000.-).
Más probléma eddig nem volt az autóval, nagyon kényelmes, a 180 LE szerintem elég hozzá (bár nem bánkódtam volna a 210 lovason se).
A hűtött-fűtött multikontúr ülések nagyon jók, minden hosszabb úton használjuk a masszázst is, ami egész jól felfrissít. Ami még nagyon jó, a LED fényszórók, én anélkül meg sem venném (nem is tettem, egy nagyon szép és felszerelt példányról a halogén lámpák miatt mondtam le, pedig egyébként nagyon tetszett és még AWD-s is volt, ha jól emlékszem).
Nyekergésnek, zajoknak nyoma sincs, nem tudom, aki erre panaszkodik, mit csinált vele, nekem egyszer zörgött a hátsó ajtó, kiderült, hogy a gyerek hagyott benne valami bizbaszt. Menetzajokat sem nagyon hallani autópályán sem (aktív zajkioltás), talán afutóműzaj, ami egy kicsit hallható. A motort csak akkor hallom, ha kiszállok.
A vezetési segédek elfogadhatóan működnek, de nem mondom, hogy nem lehetne rajta finomítani (pl. a radaros tempomat autópályatempónál nagyon messziről lassít a kamionok mögött, ha nem váltok időben sávot.
Fogyasztása 6 l és 11 l között, nyilván az első 100 km/h környékén, második városban 2-3 kilométerek, minden reggel állófűtés használattal (ami viszont nálam szintén a kihagyhatatlan kategória része).
Végül a Powershift váltó: minden ellentétes híresztelés ellenére nagyon szépen és simán vált, egy hibája szerintem, hogy nagyon alacsonyan tartja városban a fordulatot (ezért amíg bemelegszik, én mindig S-ben használom, hogy ne közlekedjek 55 km/h-val ötödikben kb 1100-as fordulaton.
Szervizről még nem tudok semmit írni, vételkor cseréltünk benne olajat (ez 10000 km-enként mindig meglesz) és szűrőket saját szerelővel.
Még annyi, hogy a gyerekek szerint az előző S-Maxunk kényelmesebb volt hátul, és külonben is nekik miért nincs ülésfűtés a hideg bőrülésekben.
Hibalista
- Jobb első elektronikusan állítható lengéscsillapító.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | S-Max 2007 | Következő autója? | S-Max |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |