A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (2004-2011)

Focus Trend 1.6 (100) Kombi 

Az ítélet értékelése
4,8(5 db)

Focus Face On.

Szöveges ítélet

Nagyon sok gondolkodás és fejtörést követően esett a választás a Focus-ra. Azt tudtuk, hogy a meglévő 2005-ös gyártású Suzuki Swiftet (ami egy újonnan túlárazott, de zseniálisa jó kisautó) muszáj lecserélnünk, mert annyira nincs csomagtartója, hogy már két ember csomagját sem képes elnyelni, egy hosszabb úton.
Azokban a boldog időkben, amikor még nem volt hitelválság, mindenhol 120 volt a hónap és 0 az önerő egymást érték az akciók. A Ford épp 650 ezer forintos használt autó beszámítással csábított. Az egész családunk Fordos. Anyám gyerekkoromban akkor csettintett – tekintetében: „a mégis jól neveltük” átható érzésével – amikor egy Ford Sierra, vagy Escort Machboxot emeltem le a polcról a Triál- ban és nem egy Hondát. Apám is mindig mondta hogy jó a Ford, különösen akkor, amikor 12 éve Trabantunkat próbálta üzem meleg állapotba hozni a Pilis lábánál, -10 fokban. Szóval az egész családunk Fordos, gondolatban (soha senkinek nem volt), de vágytunk rá. Nos az apák (és anyák) álmait, a fiúk váltják valóra. Tehát irány a Ford kereskedés.
Jó napot egy Suzukit beszámítva,- ami hiteles -, szeretnénk egy Focus-t, kombit.
Suzukit beszámítani!? Adja el, jöjjön vissza és kap még 100 ezer kedvezményt.
Ez 10-ből, nyolc kereskedőnél elhangzott, a maradék kettő meg olyan árat mondott a három éves, 44 ezret futott Suzukira, hogy a görcs, a nyilallás és az arcidegzsába váltakozó táncát voltam kénytelen élvezni.
Szóval usedcars.hu, fényképes Photoshoppolt csilli- villi hirdetés. És néma csend, künt és bent. Pár nepper, illetve elnézést, használtautó- ipari újrahasznosítása manager telefonált. Használt rágót adok érte, meg „hagyd itt két hónapig, ha eladjuk kapunk 3 %-ot” szöveggel hívott.
A kereskedés, amit kiválasztottunk jelezte, hogy a gyártással némi gond adódik. Mert hát pont a kombik, azok valahogy lassabban készülnek. Június végét írtuk és volt olyan kuncsaft, aki februárban rendelte meg az autóját és már látszott, hogy szeptember előtt nem gyártják el.
Ez az mondtuk büszkén, majd azt mondjuk a szomszédnak kézzel készült, azért tartott eddig !
Szóval a kereskedő egy május 30-án rendelt autót módosított a mi igényeink szerint.
Vártunk.
Négy hét után a kereskedő hívott, hát a kombik, bizonyos felszereltséggel nem nagyon készülnek, plusz a gyár leáll augusztusban két hétre, de szeptember végén megjön az autó, az biztos. Ebből aztán októberi gyártás, majd október végi gyártás lett. A szállítási szerződés persze rém kedves. Alapból 12-18 hét, de egyedi rendelés alapján - ami azt jelenti, hogy ha csak egy tétellel is többet kérsz, mint az adott gyári felszereltség szint – ez akár 21 hét is lehet.
Közben az autóra vevő jött és ezzel egy időben a fennmaradó hitel, egy közép kategóriás, 10 éves nyugati autó vételárával egyező mértékben emelkedett, jött a válság. Hamar rájöttünk, hogy ha forintban adósodunk el, akkor egy Audi A4 Avant árát toljuk be,(persze 1.8 PDTDI) a Focus törlesztésével a bank zsebébe, tehát marad az euró. Maradt, átvettük. Hogy normálisak vagyunk? Biztos nem. Da ha jól gondoljuk, hogy az euró ára nem marad ennyi, akkor talán még is.
És most az ítélet.
A jószág 1.6-os (100 Le).
Pozitívumok:
Igényesen összerakott belső tér, szép formák.
Kategóriájához képest kiváló, sínautós úttartással bíró futómű.
Nagy csomagtartó, 180 centis használót sem veszélyeztető, magasra nyíló 5. ajtó.
Alapból ESP, ASR és ABS
Tág határok között, négy irányban állítható kormány.
Szép hangú, 6 hangszórós gyári hifi
Viszonylag olcsó gyári extrák: Tempomat 85.000, Szintszabályozós hátsó futómű 150.000 Ft.
Kulccsal zárható motortér.
Kényelmes ülések.
A szó jó értelmében vett kiforrott motor. Tehát nem a friss Daciába rakott 10 éves kiforrott Renault motor 


Hátrányok:
Idétlen, térdet veszélyeztető karos hi-fi távirányító
A belső burkolatot összekarcoló csomagtér roló.
Ahol nem gyakran fogdosod, ott rideg, karcolódó műanyagok.
Kifejezetten nagypapás, családi autós, a kasznihoz kicsit gyenge a 100 lovas motor
A karosszéria íveltsége miatt a tetőn és az ereszekben felhalmozódott víz, ajtónyitáskor az ülésekre folyik
Tetőkorlát fizetős extra
Pótkerék, fizetős extra
4.7 milliós autón nem állítható a gerinctámasz
A tükrök nem kellően behajthatók, az index, a kiálló sarkában van elhelyezve a tükörnek.
Az autó fényezése 98-100 mikron, a használati utasítás külön kitér a nagynyomású mosó használatának tilalmára.


A próbálgatás ideje zajlik. Túl vagyok egy vezetéstechnikai tréningen. Az autó irányíthatóságban, futóműben, és kezelhetőségben utcahosszal verte a mezőnyt, Kikapcsolt elektronikával is). Gyorsulásban, fürgeségben viszont a végén kullog.
Versenyzők: Nissan Almera 1.6, VW Bora 1.6, Skoda Oktávia 1.6, Volvo S40 1.8, Opel G Astra 1.6 , Skoda Fabia Kombi II 1.4.
Ha családi autót keresel és egy Volvo V50 technikát és biztonságot akarsz kapni, bő 1.5 millióval olcsóbban kiváló választás. (A padlólemez, szerkezet és a biztonsági elektronika ua.) Ha hasítani akarsz akkor minimum az erősebb 1.6-os TDCI motorral válaszd!

2009.03.11.

Túl vagyunk az első 3500 kilométeren. Az autó hibátlan és most már használni merem a teljes fordulatszám tartományt, (ami nálam max. 6000-ig pörgetést jelent) A motor érezhetőbben kiegyensúlyozottabbá vált. A fordulatszámot 3000 és 5500 között tartva élénk gázreakciójú, jól húz, bár az alapjáratot lassan találja meg, ami a váltásoknál egyrészről jó, meg tudom, hogy a káros anyag kibocsájtásnak is jót tesz, de hát….
A fogyasztás rengeteget csökkent, autóúton használva, betartva a sebesség korlátot 6.7/100km, autópályán 7.6/100, ha az ember huzamosabban tempomatot használ, 8.2/100, ha nem. Tapasztalatom szerint 100 kilométeren kb. 1 liter lehet fogni átlagban a tempomattal, ami pontos, nagyon jól reagál, kormányvezérlője pofon egyszerű, a szervója nagyon finoman hangolt. Az olajat nem eszi a motor. A fék hatásos, a futóműről meg csak dicshimnusz. A Kleber Krisalp HP2 gumik jól tapadnak, de 100 km/h felett kifejezetten hangosak. Én választottam, tehát a Ford nem tehet róla.
A tél egy- két tapasztalattal gazdagított. A csomagtér ajtó alsó szélének magasságában, a lökhárítón gumi díszléc fut végig, ami kb. 8 centire van az ajtó alsó élétől. Ha a kocsiról lehulló hó a gumielem és az ajtó közé hullik, megolvad, majd megfagy nyithatatlanná teszi a csomagtér ajtót.
Ami:

1. Ciki, mert a jégkaparót általában a csomagtérben tartja az ember
2. Ha az 1-es állítás igaz, és a csomagtakaró rolót az ember behúzta, akkor gebeszkedhet a hátsó ülésen át, hogy elhúzza azt és kivegye a célszerszámot,
3. Ide fűtés nem érkezik, tehát akár órákig is tarthat, mire a hó annyira megolvad, hogy hozzáférhető lesz a csomagtér.

A csomagróló tényleg karcol. Úgy néz ki a műanyag oldalelem, mintha már évek óta használnák az autót, pedig mindig vigyázva, a szúk 1 cm szabad úton próbáljuk húzkodni.

Az ablaktörlő halk és jól töröl, feltéve, hogy nincs kint -5 fok, és nem szorul alá semmi, ugyanis, már 40-nél elemelkednek a lapátok, ha ilyenkor csúszik le a szélvédőn egy jégdarab, az tuti, hogy a lapát alá kerül és csak hosszú percek után olvad el.

Az autó egy jelenséget produkált. Valószínű, hogy a váltó szerkezetét igen nagy hőtűrésre méretezték, mert hidegben kattogósan meglazul a kar, de amint az utastér és a váltó bemelegszik, a jelenség megszűnik. A szerviz megnézte, valóban tágul annyit az anyag hogy pont jó, a lelkiismeretes szerelő véleménye szerint ennyi kell, mert a 60 fokos, napon álló autó váltója ellenkező esetben úgy megszorulna, hogy akkor meg az lenne baj.
Sárfogó gumikat szereltettem fel, mert a kaszninál szélesebb nyomtáv miatt, az ajtókat és a hátsó lököst úgy beteríti sárral a kerék, hogy csak na. A fényezést óvja, a gyári (irreálisan drága , a két pár 15.000 forint) sárfogó szépen illeszkedik, zajtalan és guminál keményebb, ugyanakkor lágy anyaga miatt strapabíró, és elnyűhetetlen, lejárdázhatatlan.
A belső szerintem nagy hülyesége, hogy a balesetbiztonsági szempontok elnyomták a praktikumot. A gyári gumiszőnyeget, a vezető oldalán műanyag fogószem tartja helyén, ami *-os 5, de a szőnyeg csak az alaphelyzetben álló pedálok alsó széléig ér, az ember kinyomott kuplungot tartó lábának sarka épp csak ráér a gumira, ergo pont a feladatát nem teljesíti, mert a lábadról az összes kosz, a szövet szőnyegre hullik.
A gyári könyöklő állítható, ám nem fokozatokban racsnisan, hanem fokozatmentesen, ettől már egy kis erőre is (pl, ahogy 3-ból, 4-be gangolsz visszahúzod alaphelyzetbe -5 pont.


2010.07.27

Nos az élet zajlik. Az autóban immáron 25.000 km van. A fogyasztási adatok réges rég beálltak, de egy pár szót azért mégis megérdemelnek. Az a furcsaság, hogy az autó 4 utassal és sok csomaggal is 8 liter üzemanyagot fogyaszt /100 km és két utassal is, autópályán. Autóúton,országúton szintén függetlenül a terheléstől és az utasok számától 6.9-7 litert.
A közel két év alatt megjárta több alkalommal Európát. Ausztria, Németország, Franciaország, Korzika, Szlovákia, Horvátország, a legkisebb gond, vagy probléma sem merült fel. A fékbetétek ennyi futás után is csak 20 %-kos kopást mutatnak. Az autó nem eszi az olajakat, folyadékokat, szóval semmi. Apróbb zörgések és a kárpitokból érkező ciripelés azért halható, de lényegi dolgogról nem tudok beszámolni.
Németországban volt végsebesség mérés is, két utassal sok csomaggal és téli gumikkal 180km/óra volt a könnyedén elérhető sebesség, bár megfelelő úthossz esetén, szerintem a szédítő 190 km/óra sem elképzelhetetlen.
Eltekintve a korábban már említett karcolódó belső műanyagoktól, az autó egyben van és belülről esztétikailag is tarósnak mondható. A kárpitok nem gatyásodtak meg, a kormány és váltó nem fényesedik, a gombok, kallantyúk, reteszek nem szorúlnak.
Sajnos a fényezés már nem ilyen minőségi. Nagyon könnyen karcolódik. Az eltel időszakban soha sem jártam vele gépi mosóban, mégis jól látható karcokat visel, döntően szerintem a szél kavarta por! és a téli hóseprés következményeként. Nemrégiben akkor dobtam egy hátast, amikor szűk parkolóhelyen állva, a rövidnadrágom szárát összehúzó spagócát rögzitó, műanyag szorítóval hozzértem a kasznihoz és láss csodát, nyoma maradt. Szóval aki csak teheti és hajlandó megbarátkozni egy nem metál színnel, az ne rendeljen plusz 100 ezerért metált, mert nem éri. meg.
A legokosabb beszerzésemnek az autó kapcsán, a csomagtértálca bizonyult. Sokszor szállítunk benne minden féle, nem túl tiszta dolgokat, de a kb. egy fél tank benzin árába kerülő peremes tálca makulátlanul őrizte meg a csomagtés kárpitjának fényét és tisztaságát (ami mivel éjfekete pluss, szép eredmény).
Szóval én csak ajánlani tudom az autót.
Mindenki figyelmét felhívom ugyanakkor, aki autóvásárláson töri a fejét és azért olvassa ezt az ítéletet, hogy pár szempontot mindenképp vegyen figyelembe:
Válasszon benzinest ha:
Az éves futásteljesítmény nem éri el a 15 ezer km-t
Ha nem zavarja a dízelhez képest sokkal alacsonyabb nyomaték,
és ha nyugodtna akar aludni mert,

Márkatársak tapasztalatai alapján:
A dízel változatok fogyasztása ugyan jóval kedvezőbb, de a motor felára és a magasabb fenntartási költségek, csak kb. éves 25.000 km futásteljesítmény felett érezhetőek.
A dízel motorok karbantartása sokszorosa lehet a benzinesekének a Fordoknál, a Magyar átlag üzemanyagot (dízelt)kifejezetten utálják, ha nem akarsz gyorsan, sokat költeni szervízre, kénytelen vagy prémium üzemanyagot tankolni, amitől oda az árelőny és a spórolás.
75-100 ezer km közötti futás után a környezetemben lévő Focusok közül (zömében 1.6 TDCI, 1.8 TDCI) mindnél valamelyik döntő fontosságú és persze méreg drága részegység tönkrement. Leggyakrabban: kettős tömegű lentkerék, adagolók, feszültségszabályozó a gyertyák idő elötti elhasználódása miatt, turbó, vákumcsövek. A csúcs kedves barátom magánhasználatú Focusa, amiben a felsoroltak egyidejű cseréje vált időszerűvé, kimélő használat melett,110 ezer kilométer után, természetesen a garancia idő lejártával, úgy 600 ezerért.
Szóval a dízel, márha Ford, maradjon a céges flottáknak.
És még valami. A mai autóknál lényegesen stabilab elektronikai rendszerrel megáldott Fordok sem barombiztosak. A rendszeresen kiégő égők, feszültségingadozások, generátorhalál és elektronikai anomáliák elkerülése érdekében csak profi, a típushoz és a CAN-BUS rendszerhez értő villanyásszal kezdjetek, ha mobilkihangósítót, riasztót, vagy bármilyen elektromos kütyüt szereltettek az autóba. Áramátalakítók ( a beépített gyári kivételével), szivargyújtó elosztók használata nem túl javalott, ezek képesek megbolondítani a fedélzeti rendszereket, biztosítékot kisütni, cellazárlatos akut csinálni!

Ígérem, a tapasztalatokat ezentúl is megosztom.


2011. 11.20.

Nos most már túl vagyunk a 42.000 km-n. Az autó változatlanul hibátlan mind motorikusan, mind pedig belső térben. A 3 éves szervíz kapcsán a kb 20%-ban elszökött klimagázt pótolták (ez természetes jelenség), illetve a folyadékokat cserélték, plusz pollen és levegő szűrő csere történt. A fékbetétek és tárcsák gyáriak, és a szervízesek szerint 60 ezerig nem is kell majd betétet cserélni. Eddig két kiégő fényszóró (29 ezernél a jobb tompított, 30-nál a bal tompított), valamint egy kerregve csukódó bal első zárszerkezet a hibalista. A zár hibája állítólag Ford betegség, minden kettős reteszelésű zár hajlamos rá. A fogyasztás stagnáltm, bár a a kötelező gyertyacsere azért úgy 2 deci mínuszt jelentett.
Változatlanul szeretjük és hajtjuk, Ő meg tűr zokszó nélkül.

2015. november

Gondolom ez most már tartós tesztnek számít. Szóval az autó 7 éves múlt, 93.000 km van most benne. Döbbenet, hogy a fékek milyen tartósak, vagy én vagyok nagyon tuti, mert vegyes használat mellett még mindig a gyári tárcsák és betétek vannak benne, a betéteknek úgy 4 mm-ük van még, szóval egy-két hónapon belül most már cserélni kell őket. A fékhatás nem sokat romlott. Az autó esztétikai állapota a védettebb helyeken makulátlan, mind kívül, mind belül. Kívülről a hiperek és a belváros parkolói okozta harci sebeket visel. Bent a váltókulissza körül láthatók karcok és a kormány fényesedett ki, plusz most már jól láthatóan megkopott a kuplungpedál gumija, (azt gondolom azt a neppertrükköt felejtsd el kedves olvasó, hogy a pedálgumik és kormány kopását nézed, mert sz se ér, mert az említett kopás alig észrevehető.)
Az eddig együtt töltött 7 év egyetlen komolyabb de annál borsosabb hibája a két belső féltengely cseréje volt. 65.000 km-nél 4-5 mm lógni kezdtek, aminek következtében 100 km/h tempó környékén egy kb 10 km/órás sávban úgy rázott a kormány, mint egy shaker. Állítólag típus betegség, a Ford is tud róla, de nem ismeri el gyakori hibaként, ezért potom 200.000 forintba fájt.
Az autó fenntartására szerviz szinten (eltekintve az említett féltengely cserétől) 60.000 forintot költöttem átlagosan, évente. Márka szervizben volt szervizelve az autó. A 7 év során egy- egy garnitúra téli/nyári gumi került beszerezésre, melyek 80-80000 forintos kétszeri kiadást jelentettek,illetve volt még egy plusz, 6 év után új aksi kellett, úgy 25.000-ért, amúgy semmi.
Azt kell mondja hihetetlen megbízható az autó!

2017.12.20 119.000 Km
Na ez most már tényleg tartós teszt! Az autó most múlt 9 éves és lassacskán 120.000 km futott. Családunk egy új taggal bővült, így most már azt is tudom, hogy egy modern gyermekülés, egy 1,5 éves gyerek és egy 180 centis sofőr együttese egy új extrát szerelt az autóba, ez pedig a hátmasszázs. Ha kisfiam nagyobb lesz, mögém már nem is lehet betenni a gyerkőt, mert eltöröm a lábát .
Az autóról csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. 94.000 km lefutását követően kellett a gyári féktárcsákat és betéteket lecserélni, 100.000 km-nél, múlt év őszén megtörtént a vezérlés csere (gyári szervizintervallum: 8 év vagy 100.000 km) ami esetünkben vízpumpa, feszítő görgők és szíj cseréjét jelentettek. A ball hátsó féktuskó elhasználódása miatt hatástalanná vált a kézifék, a féktuskó ára viszont falhoz vágott, 84.000 forintba fáj, után gyártott nem létezik belőle, a bontokban pedig hasonlóan rozsdállt, időzített bombák vannak csak. A 6 éves korábban cserélt akku 9 évesen tavaly télen, egy szép cellazárlattal feladta (Gyári Motorcraft calcium plus), de ezen kívül a kopó/fogyó alkatrészek cseréje vált csak szükségessé (olaj, szűrők, ablaktörlő lapát, izzók). Sem a futómű alkatrészeivel, sem egyéb részegységgel nem volt még probléma, a lengéscsillapítók egy futómű állítás és vizsgálat során tesztelve lettek, 80 %-os állapotúak, ami a magyar utakhoz mérten szép teljesítmény. Nincs szilent nyikorgás, lógás, féltengely gumiharangok, bakok épek és egészségesek
A beltérben a kormány tükörre fényesedet, de a bőr még szépen tartja magát, a váltógomb króm fényes kerete először mállani kezdet, majd apró darabkák törtek ki belőle (jegygyűrűs kéz nyomai). A kárpitok feszesek, gyönyörűen tartják magukat, többször átestek már gépi tisztításon. A vezető ülés belépő élén (kagylósítás) látszik némi lapulás, de amúgy hibátlan esztétikájú minden szék. A kapcsolók, gombok tökéletesen működnek, még az index kar is úgy klattyan, mint új korában. A gumi kéderek mindenhol épek az ajtókon, rozsdát sem az ajtók alsó élein, sem a doblemezeken sem a csomagtartó ajtaján nem látni. Egyedül a motortérben a rugótornyok ködölése körül, illetve a motortartó bak nyúlványain van némi barnulás, de itt kb. 25-30 mikron a fény, illetve a motor még soha nem volt lemosva. Hát ennyi, remélem még sokáig társunk marad.
Beszámolok majd.

Hibalista

- Két fényszóró izzó kiégett, bal első zárszerkezet csere, két belső féltengely, akkucsere

Ide hordtam szervizbe

Ford- Autonett, Szigetszentmiklós, Csepel. Kiváló csapat. lelkismeretes szerelők, kedves és az eladás után is szolgálatkész értékesítők.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Ford Petrányi- Budaörs. Átvizsgálásra, hosszú út elötti felkészítésre vittem hozzájuk. Gyors, udvarias, pontos kiszolgálás. Forró kv, ülésvédő, kormányvédő és korrektség. Ford Petrányi- Kerepesi: Dettó, igen jó kis csapat.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 119000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 1.3 GS Következő autója? Egy Ford S-MAX, vagy egy V70 Cross Country
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 2004 (2005)

További ítéletek (395 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)