A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Fiesta (2001-2007)

Fiesta 1,4 tdCi VAN 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kis vasgyúró Jaffa

Szöveges ítélet

Hát mit ne mondjak beleszerettem... Persze a szerelem nem esett nehezemre, miután gyakorlatilag a családom minden tagja Fordokat használ (a PR munkáért kérem Fordéktól a jól megérdemelt jutalmamat...hmmm mondjuk a bankszámlámra). Sajnos a vásárlás kényszer? okokkal kezd?dött, miután az el?z? kisáruszállítót (ami egy Ford Escort Van volt 1,6 D) derékba kapta egy kedves cimbi, aki a "énvagyokaleggyorsabbmindenkiféljen" mentalitással közlekedett a magyar ugar útjain. De korosodó mivolta ellenére megvédett az öreg harcos. Bánkódtam utána, de mivel autóra szükség volt, s a forgalmi lejártával úgy is lejárt volna szegény öreg mandátuma is, ezért gyors cserére szántuk el magunkat. Jaffa, ahogy drága jó édesanyám elnevezte (idézet:"mert ránéztem, és olyan kis Jaffás" -fogalmam nincs honnan vesznek a n?k ilyen kódneveket), ott várt már minket a kereskedés udvarán, s az átvétel el?tt szemezgettünk már egymással, mivel közel s távol egyetlen másik Van sem volt a közelében. Persze az alapadatok nem valami nagyratör?ek 68Le "egynégyes", de hát nem lehet nem szeretni egy ilyen bumfordi csöppséget... Olyan kis mokány szemb?l, pláne leguggolva el?tte... Talán tényleg csak a barátom Mini Cooper-je az, ami legalább ennyire "terpeszt" az úton. Aztán lehet, hogy csak bebeszélem magamnak. Nosza, bepattanás, és jön az újabb döbbenet: elférek... Nem is akárhogy! Az igazsághoz hozzátartozik mind a 193 centim és a jó magyar mázsányi súlyom. Tudom, ez két üléses, kisputtonyos, de tény, hogy iszonyatosan leveg?s belül a kategóriáját tekintve, és az is elmond mindent, hogy leghátsó állásba még nekem is messze vannak egy cseppet a pedálok.
A felszereltséget nem érheti panasz, ugyan egy biztonsági csomagot beleválasztottunk, de kérem ez mégis csak egy áruszállító, és költségkímél? kisautó, úgyhogy az egyébként szerintem versenyképes alapárba azért egy vezet? oldali légzsák, immobiliser, hátsó f?tött szélvéd? ablaktörl?vel, ja és kérem ABS az bizony járt. Ehhez jött itt a klíma, elektromos ablakemel?k, távirányítós központi zár, és a m?szerfalon szanaszét dobált zenedoboz, ami áruszállítóhoz képest egész finoman szól (na azért ne Bose vagy Bang&Olufsen), de hallottam én már ezerszer táskarádiósabb hangzást is új autókban. Vicces dolog volt, hogy aki eddig nem Ford mili?be autókázott, az mind csak kereste, hogyan lehet bezárni belülr?l. Hát igen, a nyitókart lökni, nem húzni... :)
Mély, baritonos orgánumomtól teljesen környezetidegen magas hangú sikkantások hagyták el torkomat, mikor a váltót próbálgattam. Ach, mein Gott... Ezennel kijelentem, hogy a többi hasonló kategóriájú kisautó moslékkavaróját tervez? gárda minden emberét kötelezném, hogy az ágya végébe egy ilyen váltót szereljenek fel, hátha éjjel megálmodják, hogyan is kellene egyszer?en jót csinálni... Határozott, jól megvezetett, sosem akadó, igazi katt-katt feeling? váltókar, amit minden, a manuál váltót kedvel? jóérzés? autós pajkosan kidugott nyelvvel, és csillogó szemekkel rámol egyik fokozatból a másikba. Néha csak úgy. Csak élvezetb?l. Jónéhány nagyobb autónak is becsületére válna egy ilyen szerkezet.
Motor: azt kellene mondanom, hogy a leggyengébb láncszem, pedig mégsincs így. Persze, hogy nem fejletép?s, de jónéhány 1,2-es 1,4-es és bálnább test? vagy régebbi 1,6-os kollega is lefiggyedt szájjal vette tudomásul, hogy a nyomaték kérem, az nyomaték. A motor sajátja, hogy 2000 alatt szinte nincs élet, ahhoz a kellemes hátbataszajtáshoz képest, amit e fordulat elhagyása után érez az ember, s ha a sors úgy hozza, nem haragszik meg, ha csak 4500 körül vált el az embergyereke. Tempózáshoz viszont ajánlott nem elejteni a fordulatszámot 2000 alá. Fogyasztás biztos hogy lehetne kevesebb, de ezzel az autóval nem lehet öregurasan közlekedni kérem, mert az embert újra és újra várja a "katt-katt, juhéé"-t... Komolyan, mint a gyereknek a játék. Az i bet?re a pontot mégiscsak a futóm? és a kormányzás teszi fel. Jó nyári gumikkal, 15 colos könny?fém felnikkel, a kis kanyarvadász ördögöcske maga, szép (egyébként kifejezetten jól álló) fehér színben. Ezt leírni nem lehet, kéretik mindenkinek megcélozni egy szerpentint, avagy elmenni egy olyan városba, ahol a körforgalomgyártásból sportot ?znek (lásd Szombathely). Állítólag az áruszállító változat hátsó rugós tagjai a polgári változatoknál 10%-kal keményebbek, amit?l ez a kis ördi Jaffa úgy teszi oda magát a kanyarokba, ahogy Federer a vonal mellé a fonákegyenest. Hibátlan, komolyan mondom.
Fékekr?l annyit, hogy hiába dobfékek éktelenkednek hátul, a lassulás határozott, ha kell, mellbevágó, érezhet? nyomásponttal és jó adagolhatósággal, bár Kedvesem szerint tiporni is kell, mondjuk én nem vettem észre... Bár ha belegondolok, én néhány francia autón nem tudok fékezni, mert vagy nem lassulunk eléggé, vagy egyb?l megfejelem a kormányt, szóval az túl könny? az én 45-ös talpacskámnak.
Hibának talán azt tudnám felróni, hogy hidegebb id?ben egyszer-kétszer el?fordult, hogy megfelel? izzítás után sem indult els?re pöccre, de az önindítót nem engedi a kis okos egyszerre sokáig forgatni, hiába is tartja az ember a kulcsot... :)
Csillapíthatatlan "verbális szélgörcsöm" egy jó hosszú mondókát eredményezett, mindenkit?l én kérek elnézést.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy e mellett egy másik márka másik nagyobb kategóriájú autóját használom, de ide nem lenne illend? leírni. A lényeg, hogy mindig jókedv?en és mosolygósan szállok ki ebb?l a kis csöppségb?l. S a gondolat, ami motoszkál-bújkál-dörömböl néhanapján: jajhalenneegy ST-m ebb?l...

Hibalista

- Eddig semmi az ég egy adta világon nem romlott el rajta, de Murphy-t?l félek, s ha e sorok után visszaülök, rettegve várom, mi hullik szerteszét rajta...

Ide hordtam szervizbe

Gyári szervíz, ahol a levehet? vonóhorgot és az ezzel járó vizsgáztatást sztahanovista munkatempót ígérve is 2 napban határozták meg... Juhééé!

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16700
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Escort Van Következő autója? fránya Freud:ebb?l egy ST-t vennék,ha tehetném
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Fiesta 2001 (2005 - 2008)

További ítéletek (336 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Sportos kis dög

Fiesta 1,6 sport - 2005
1999.11.30 3000   -

"Dodo", a kedvenc

Fiesta 1,4 16V - 2003
1999.11.30 60000   -

"Szeretem is, meg nem is"

Fiesta 1.3 ambiente - 2003
1999.11.30 26000   1,0

"Szivatóval" indult most lett kész

Fiesta 1.4 Ghia 2006 - 2006
1999.11.30 14500   -

...mert ez MŰANYAG!!!

Fiesta 1,4 Fresh Plus - 2008
1999.11.30 3500   2,6

1.4 16V - Nekem gyártották

Fiesta 1.4 - 2007
2016.12.04 4000   -

1.4 tdci 2004. 90000 km után

Fiesta 1.4 tdci - 2004
1999.11.30 90000   5,0

1.4TDCI másként

Fiesta 1,4 TDCI Ghia + chip - 2004
1999.11.30 98000   2,5

100 fekete csikó

Fiesta 1.6 Ghia - 2006
1999.11.30 850   -

1600 köbcentis fekete párduc

Fiesta 1,6 benya - 2007
2009.10.29 66200   5,0

3F autó - Ford Ficere Fiesta

Fiesta 1,4 TDci Fresh - 2005
1999.11.30 237   -

3F-es kivétel ami erősíti a szabályt: Dzsézön a babakék lakókocsi

Fiesta 1.3 Duratec 8V ROCAM - 2005
2019.08.26 30000   -

68 loeros kis kocsi

Fiesta 1,4 TDCI Platinum - 2008
2011.02.23 22500   -

80 fekete ló

Fiesta 1.4 GHIA - 2005
1999.11.30 4000   -

80 lovas béka

Fiesta 1,4 Ghia - 2003
2009.11.05 7000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 23

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)