Julis a 6. családtag
Szöveges ítélet
2008-ra kinőtte a család a Ford escortot, így autó keresésbe kezdtem először a neten, majd közben a kereskedéseket járva. Természetesen "körülnéztem" külföldön is, de csak a neten.
Először - maradva a Fordnál, és mivel egyterűben gondolkodtunk immáron a párommal közösen - a galaxy volt a célpont a sharan-alhambra-galaxi családból. Jót azonban jó áron nem találtunk. Közben eszembe jutott, hogy létezik egy ulysse a fiatnak, és rátaláltam erre a négyes családra, amiből külsőre először a peugeot fogott meg minket, de aztán jöttek a kompromisszumok. Egyik sem volt valami jó ajánlat, ctroen szintén, lncia pedig szinte csak benzinesben volt abban az árban, ami megfelelt nekünk.
Egyszer aztán fél év keresés után a neten megláttam az autónkat, egy közeli kereskedésben volt, telefonáltam, és másnapra megbeszéltem a találkozót a kereskedővel, de még akkor megbeszéltük az árat és a hitel-ajánlatot. Na ez utóbbi először lehúzósra sikerült, de aztán számoltam, újra telefon és ki hinné, lett egy már sokkal kedvezőbb ajánlat.
Ez volt hétfőn, kedden megnézte a család, ellepték, beleszerettek.
A kereskedő nem volt ott, csak az alkalmazott, aki megsúgta, ki szervizelte a kocsit. Másnap reggel nála kezdtem. A szerelő elmondott mindent a kocsiról, ráadásul még a régi tulajt - aki két hete adta el az autót - is felhívta nekem. Szinte mindent tudtam a kocsiról.
Csütörtökön már a nevemen volt.
Fiat ide, francia kooprodukció oda, nekünk bejött a mostanra 14 évével együtt. Tudtuk, nem új, lesznek alkatrész költségek. De nem nagyon lettek, csak apróbbak, amik talán minden tipusnál előjönnek.
A legnagyobb trauma januárban ért minket, amikor is már nyomasztó volt a vízfogyás a motorból.
Kiderült, a hengerfej a ludas. Megcsinálták, most jó.
Hogy megy? Dízel, turbós, 90 lóerő, 196nm, családhoz elég.
Fogyasztása a hengerfej felújítás előtt vegyes használatban 6,7 liter volt. Most még nem mértem. Hosszú távon lement 6-körülre. Egy ekkora frontfelületű autóhoz nem sok.
öten gond nélkül utazhatunk benne, marad hely csomagoknak is, de 7 fővel is okosan pakolva el lehet menni egy kisebb családi túrára.
Szeretjük benne a magas üléspozíciót, kormányról vezérelhető rádiót, a 8 hangszórót, a tolóajtókat, a 6 elektromos ablakot, az automata klímát.
A karosszéria rozsdamentes anyagból van, ha nincs törve nem kezd rohadni. Van lámpamosónk is, és működik rendesen.
Az ülések variálhatósága ilyen korú autónál egyedülálló.
A hátsó ajtó műanyag, méretéhez képest könnyű.
A műszeregység tipushibás, nem kell vele foglalkozni, ha van kedve működik a fordulatszámmérő.
Ami még negítívum, hogy a nagy ablakfelületek miatt a klíma nyáron gyenge, télen pedig könnyen párásodnak az ablakok.
A lényeg, hogy ennyi pénzért gondolni sem merük, hogy lehet ilyen jó autót kapni.
Hibalista
- Bal első lengőkar - 35000(új) - Hátsó fék (esedékes javítás) 14000 - Bal első ablakemelő (még nincs megjavítva) - hengerfej gátrepedés - 110000 - bal oldali bajuszkapcsoló (irányjelzéskor elaludt a lámpa egypillanatra) 3000 (bontott, beszerelve) -
Ide hordtam szervizbe
Szabó Pisti (Pécs)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Escort 1.3 | Következő autója? | Ulysse |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
